Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Brembo rem identificatie.- juiste blokjes  (gelezen 817 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Brembo rem identificatie.- juiste blokjes
« Gepost op: 16-04-2023, 00:30 »
Beste AllroadManiacs,


Ik heb een vraag misschien dat iemand hier met meer kennis mij zou kunnen helpen.
Het gaat om het volgende. Ik heb een aardig omgebouwde Honda Transalp. Bijna alles is veranderd, tank, voorvork, subframe enzovoorts.
De voorkant is volledig anders de voorvork komt uit een KTM LC4 2003. De schijf die erop zit is aardig groot, groter dan de originele zeg mijn gevoel. Nu wilde ik de remblokjes vervangen alleen heb ik een slag te klein. ( zal morgen even een fototje bijvoegen).


Op de Brembo caliper staan wel wat (type) nummers, alleen als ik daarop google krijg ik niet de gewenste antwoorden voor het bestellen van correcte passende remblokjes.


Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen welke blokjes hierin zouden moeten? Helaas de nummers die op de remblokjes zelf staan/stonden, zijn niet meer compleet zichtbaar.











Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Brembo rem identificatie.- juiste blokjes
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2023, 11:01 »
4 foto's, maar geen foto van de remblokjes?
Als je ze opmeet, dan kun je eventueel ook zelf matchen met de afmetingen van remblokken voor KTM's op de sites van fabrikanten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: Brembo rem identificatie.- juiste blokjes
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2023, 11:08 »
Thanks voor je reactie, inmiddels ben ik er achter komen door de typenummers, er stond nog een nummer op de klauw.
Het probleem met de remblokjes was dat deze door alle typenummers versleten is. Wat leesbaar was is zichtbaar op de fotos waar de blokjes nog gemonteerd zijn bij loshalen was er nog minder te lezen.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Brembo rem identificatie.- juiste blokjes
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2023, 12:45 »
Dus je bent er al uit. Top!


Volgens mij heeft KTM de afgelopen 30 jaar maar een paar verschillende soorten gebruikt, dus de puzzel is niet heel complex (als het inderdaad KTM montage was).