Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: WYOA 2023  (gelezen 4245 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: WYOA 2023
« Reactie #45 Gepost op: 02-06-2023, 07:12 »
Mijn dag 5; 228km

Het wakker worden op de camping duurt wat langer dan mijn normale bivouacs. Straycat, StevenD en ik gaan als eerste op pad. Er zit heel veel asfalt in de route, deels omdat er meer verbodsbordjes te zien zijn, maar ik denk ook deels door een minder actieve linesman. We zijn inmiddels op de terugweg van WYOA en gaan richting het Noorden via de Zwitserse grens. Het tempo zit er lekker in en verschillende groepjes halen elkaar om en om in. Het laatste stukje van vandaag is iets leuker met meer onverhard. De camping is een mooie camping Municipal aan riviertje. We gaan boodschappen doen en besluiten te gaan bbq-en met z’n 3en. We hebben hamburgers, worstjes en een stuk vis, naast een salade en paprika’s. Ik haal zout en peper bij een paar Duitse vrouwen die semi-permanent op de camping staan. Voor het eten neem ik ook nog een verfrissende duik in de rivier. Later op de avond is het bier op en is het tijd om te gaan slapen.

Filmpje starring Straycat en StevenD







None of us is as strong as all of us.

Online member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: WYOA 2023
« Reactie #46 Gepost op: 04-06-2023, 10:06 »
mooi verslag en filmpjes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: WYOA 2023
« Reactie #47 Gepost op: 05-06-2023, 07:17 »
Mijn dag 6; 182km

Helaas weer veel asfalt in de route, maar gelukkig komen we ook een beetje blubber tegen. Ik ben weer op pad als magisch trio, Straycat, StevenD en ik. Later komen we ook nog Mr. M. tegen die op spaken jacht is geweest. Zijn Haan velg had wat kapotte spaken en bij de eerste de beste motorzaak vond hij de juiste. Vroeg in de middag komen we op de kleine camping aan met Franse vrouw. We krijgen friet met worstjes, samen met de campingplaats voor een vriendenprijs van €16. Ik heb uiteindelijk Campinggas gevonden bij Intermarche en daarna zie ik het liggen bij elke volgende supermarkt. Dus ‘s avonds en ‘s ochtend lekkere warme koffie.
‘s Middag Is Mr. M. druk met z’n nippels verdraaien terwijl wij de innerlijke mens verzorgen. De motor behoeft wederom geen aandacht.





None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: WYOA 2023
« Reactie #48 Gepost op: 05-06-2023, 22:42 »
member : welke app gebruik jij op de smartphone om de TET gpx mee uit te lezen cq mee te navigeren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: WYOA 2023
« Reactie #49 Gepost op: 05-06-2023, 22:49 »
ik denk dat het een montana is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: WYOA 2023
« Reactie #50 Gepost op: 06-06-2023, 07:21 »
Inderdaad een Garmin Montana

Post Merge: 06-06-2023, 09:24

Mijn dag 7; 232km

Omdat ik weer gas heb kan ik vandaag extra water koken om couscous met rozijnen klaar te maken ‘s ochtends. Vandaag zijn we met z'n vieren want Propje sluit ook bij ons aan.
De route heeft meer off road gelukkig, maar wel weer veel lange graspaden met af en toe harde richels.  Straycat gaat er bij zo’n richel hard af en valt op z’n elleboog, waar hij de week ervoor ook op was gevallen. We rijden door mooie bossen en open velden. Met Propje jaag ik op hoog tempo door een bos en we rijden verkeerd. Ik zie een paadje die de goede richting op gaat, maar dit is hard enduro. De tweede poging kom ik door de greppel, over de boomwortels de helling op. Daarna ben ik iedereen kwijt. Een paar bosjes verder staan ze te wachten. Straycat gaat naar huis want heeft veel last van opgezwollen hand, later komt ie ons toch achterna want de pijnstillers werken naar behoren. We lunchen op een boomstam midden in het bos, met stink kaas en een stuk brood. We komen aan op de camping die ligt aan Moezel. We raken aan de praat met een Duitse fietser die er graag alleen op uit trek. hij rijdt op een elektrische KTM en maakt dagen van 100-130km op 1 accu. Ik maak pasta en de avond bestaat uit veel drinken en nog meer eten. Ik ga met kleren en al m’n slaapzak in want de voorspelling is weer rond de 7°C.






None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: WYOA 2023
« Reactie #51 Gepost op: 06-06-2023, 08:52 »
Lekker veel beelden, leuk hoor! Je hebt het editing tempo er goed inzitten, bijna bij wildkamp #1 zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: WYOA 2023
« Reactie #52 Gepost op: 06-06-2023, 09:39 »
Ja, moet ff het tempo hoog houden en prio op een. Anders wordt het steeds moeilijker om me te motiveren, nu begonnen met onze laatste dag. Dat wordt een heel kluif want veel leuke beelden en gebeurtenissen  :D .
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: WYOA 2023
« Reactie #53 Gepost op: 06-06-2023, 13:40 »
leuk man ja die stinkkaas dat is ook wat.
darmkrampjes zou je ervan krijgen :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: WYOA 2023
« Reactie #55 Gepost op: 06-06-2023, 18:32 »
member...moet jij niet een keer de Oost Europa Rally doen? Lijkt me echt wat voor jou.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: WYOA 2023
« Reactie #56 Gepost op: 06-06-2023, 19:39 »
member:Rij je dan alleen op beeld vam de Garmin Montana of wellicht ook op gesproken instructies via een intercom? Als dat kan op een Garmin Montana trouwens?


Post Merge: 06-06-2023, 19:41
Leuk verslag en filmpjes inderdaad!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: WYOA 2023
« Reactie #57 Gepost op: 07-06-2023, 07:18 »
Dag 8; 216km

StevenD, Propje en ik gaan samen op pad. Straycat gaat nu echt naar huis want na het ontbijt heeft hij nog veel last van zijn arm. We rijden lekker tempo, maar de track is niet echt niet uitdagend. We drinken koffie en eten heerlijke Flan. Op een gegeven moment is Propje weg, hij blijkt een lekke band te hebben. Wij geven goede raad en gaan gelijk lunchen. Ondertussen regelt StevenD een nieuwe klant en zie ik dat Propje ook een spaak kapot heeft, deze wordt vakkundig verwijderd. Onze Belgische vrienden op de AfricaTwin Supertanker en de T7 komen voorbij.We komen langs bunkers en maken er een mooie foto bovenop.

Dan komen we aan bij de camping maar deze blijkt bezet door een Jeep event, Mr M. staat al op ons te wachten. Er zijn geen andere geschikte campings in de buurt. We besluiten boodschappen te gaan doen en daarna te gaan wildkamperen. We zien eerst een weiland en ik vraag aan de boer die daar aan het werk is of we daar mogen overnachten. Hij wijst ons verderop naar het kanaal waar een veel mooiere overnachtingsplek is. Snel gooi ik de bagage van m’n motor en duik het kanaal in. Heerlijk fris begin in aan m’n eerste biertje. Later volgen er nog meer. We maken eten en besluiten daarna de boomstam om te zetten in thermische energie. Propje en ik gaan op zoek naar brandhout. Een mooi kampvuur verlicht de omgeving en met de vuurgloed op de achtergrond val ik uiteindelijk in diepe slaap.


















Post Merge: 07-06-2023, 07:35
member...moet jij niet een keer de Oost Europa Rally doen? Lijkt me echt wat voor jou.
Heb hier wel eens naar zitten kijken. Ik hou van roadbook rijden, maar het moet geen puzzeltocht worden. Misschien is dit een vooroordeel wat niet klopt, verder rij ik graag met mooi weer en dat is daar ook wel eens anders. Misschien toch nog eens goed kijken.

Post Merge: 07-06-2023, 07:38
member:Rij je dan alleen op beeld vam de Garmin Montana of wellicht ook op gesproken instructies via een intercom? Als dat kan op een Garmin Montana trouwens?


Post Merge: 06-06-2023, 19:41

Leuk verslag en filmpjes inderdaad!
Ja, ik rij alleen op beeld (de Montana geeft een redelijk dikke roze lijn). Het lijkt dan best wel wat op roadbook rijden, na elke bocht kijk je hoever de volgende afslag is en welke kant op. Tijdens het rijden hou je de afstand in de gaten ahv hoe ver de afslag op beeld nog is (vaste inzoom instelling). Ik denk wel dat de Montana kan praten, maar ik heb genoeg aan het stemmetje in m'hoofd.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: WYOA 2023
« Reactie #58 Gepost op: 07-06-2023, 21:39 »
prachtig geeft me weer helemaal vakantie kriebels.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: WYOA 2023
« Reactie #59 Gepost op: 08-06-2023, 23:16 »
Mooie beelden mannen met een prachtige eindsprint.
Begin en eind tracks waren toch zeker het beste.
Groet Loek.