Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450  (gelezen 1881 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
"speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450
« Gepost op: 01-11-2008, 21:27 »
hoe zeg ik dat nou vanmiddag naar 2e hands wr450 wezen kijken en als ik erop zat voorrem vast beetje naar voor en achteren dan is er net wat speling/beweging in wiel zo voelt het.

Is enorm stug zo een voorvork dus die veert niet echt in. Mijn gevoel was dat het de remblokken zijn die in de klauw uiteraard een beetje speling hebben en dat het "normaal" is. Voorwiel stond wel stil. Het is maar klein beetje maar viel me op.
Bij mijn AT heb ik het niet. maar daar voel je niet alles door de soepelheid zal ik maar zeggen.

Dus vraag of dat bij andere wr450 en lichte motoren ook is??

gr. frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: "speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450
« Reactie #1 Gepost op: 02-11-2008, 10:31 »
No offence...maar kan je je vraag nog een keer stellen. Ik kan er geen touw aan vastknopen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: "speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450
« Reactie #2 Gepost op: 02-11-2008, 11:14 »
non taken.

ik vind het lastig te beschrijven dus nog maar eens.

Ik zat op wr450 kneep voorrem in en beweeg de motor een beetje naar voren en naar achteren.
Dan is het net of je de motor tov het wiel een klein beetje kunt bewegen. Het wiel blijft staan dat is het niet. De voorvork is zo stug dat je waarschijnlijk de remblokken in de klauw voelt bewegen.

Dat bedoelde ik te zeggen/vragen of dat meer mensen hebben.

frank

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: "speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450
« Reactie #3 Gepost op: 02-11-2008, 11:19 »
Volgens mij heeft een WR450 toch een zwevend opgehangen remschijf ?
Deze voel je altijd als je de rem inknijpt en de motor wat voor en achteruit beweegt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: "speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450
« Reactie #4 Gepost op: 02-11-2008, 12:09 »
Psies hangende remschijf. In koperen/messing busjes. Nix aan de hand dus.
Standaard is de voorvork heel soepel afgeveerd. Stel de vraag of de voorvork is behandeld door een verenboer. Zo niet dan kan er teveel olie in de poten zitten of te dikke olie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: "speling voorwiel" bij voorrem vast yamaha wr450
« Reactie #5 Gepost op: 02-11-2008, 12:36 »
ja ik had al zo een idee dat je dat voelde maar ja je weet het niet.

Dat stugge voorveren dat vergelijk ik met mijn AT he dus dat is appels met peren vergelijken.
Motor staat nog op eerste banden en tandwiel/ketting...

Ik vond het een geweldige motor om op te rijden op testdag gisteren. dat was 2009 model maar met de oude zal ik als hobyist het verschil niet merken..
nu nog keuze maken pfff.

bedankt voor de reacties.


frank