Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin  (gelezen 2921 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Gepost op: 26-10-2006, 21:05 »
Hoi allen, ik kreeg een tip van de www.transalpclub om hier ook mijn nachtmerrie neer te zetten in de hoop dat er iets meer mensen mijn bericht lezen...

Dinsdag op woensdagnacht tussen 23:30 en vanmorgen 08:00 is dus mijn motorfiets gestolen. Het betreft een zwarte Honda XRV750 AT (Africa Twin) uit 1999 (RD07) met kenteken ML-GV-45 km +/- 44500. Frame# = JH2RD07A4XM402043
In woon in Rhoon, dat is net onder Rotterdam.
Hij is helemaal standaard en heeft een klein tasje achterop de bagagedrager. De motor is schadevrij, maar heeft rechts een kleine kras op de sticker na het koppen van een auto in de file
Ik heb vorige maand olie,oliefilter, remblokken rondom, 2 remschrijven voor, voorband, voetrubbers vervangen, de maand daarvoor de achterband... Aan het begin van het jaar zijn de ketting/tandwielen vervangen. Het betreft een goudkleurige Tsubaki ketting.
De motor is dus in zeer goede staat.

Hij stond op slot met contact/stuurslot en een goedgekeurd ART *4 schijfremslot. Hij stond in de voortuin onder een hoes en is echt geruisloos verwijderd. Ik slaap namelijk aan de voorkant met het raam open en dat is dus hooguit 3m van de plaats waar hij stond.

Gelukkig wel verzekerd tegen diefstal... Maargoed, ga je toch altijd de snuifdoos in als je de dagwaarde krijgt Helemaal gezien de staat waarin de motor verkeerde.

De motor van mijn buurman is ook gestolen, dit betreft een CBR900RR "Tiger", details weet ik hier niet van, alleen dat hij ook weg is. We hebben gezamelijk even staan huilen Zijn diefstal is hetzelfde verhaal, ook in de voortuin, ook helemaal op slot, inclusief schijfremslot en extra kettingslot...

Dit moet georganiseerd zijn... Wellicht zijn de motoren als ergens in het oostblok, maargoed dat is alleen maar speculeren. Dus mensen als er iemand iets weet over deze diefstal die lijdt tot teruggave dan kan degene een beloning tegemoet zien ! Ook als je onderdelen van de motor terug ziet op advertentie sites zoals www.marktplaats.nl / www.speuders.nl aarzel dan niet en stuur mij een berichtje op xrv750at@riebroek.com


Boehoe.....

OK, de foto's kan je hier vinden...

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/150127

http://www.motorgestolen.com/applications/poster/poster_details.asp?action=view&iVehicleId=473


Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2006, 21:23 »
KL**TE man!

Het begint er op te lijken dat die v-twins populair gaan worden bij de verkeerde mensen!

Ik zal mijn ogen open houden!
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #2 Gepost op: 26-10-2006, 22:28 »
Tjezus, man, di's echt KMP!  :-\

Ik heb sinds een tijdje mijn motoren maar op slot gezet in de garage. Wordt hier niet vrolijk van...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #3 Gepost op: 27-10-2006, 08:34 »
Wat een pech zeg!! >:(
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #4 Gepost op: 27-10-2006, 09:51 »

Ik heb sinds een tijdje mijn motoren maar op slot gezet in de garage. Wordt hier niet vrolijk van...

Yep, dat moet ik ook maar's gaan doen >:(

Sterkte en ik zal opletten of ik een zwarte AT in Den Haag en omgeving zie rond rijden...
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #5 Gepost op: 27-10-2006, 23:51 »
nog twee gestolen??!! ik mag die van mij toch wel gauw op slot gaan zetten, het maakt volgens mij niks meer uit wat voor type het is. sterkte..
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #6 Gepost op: 27-10-2006, 23:53 »
Djeez, niet normaal meer  :(
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2006, 01:58 »
Ik heb wel een idee wat ik met die gasten zou doen maar dat posten we maar niet....  :-X  Is namelijk tegen de wet..  :P

De dagen worden korter en die @#$%^&&* kunnen dus weer makkelijk hun gang gaan  >:(



K*T-zooi Friemel, ook hier zal ik weer op letten, m'n zwager zoekt nl een AT dus die heb ik de link ook ff doorgestuurd.

Hopelijk wordt ie nog teruggevonden hoewel ik weinig hoop daarop heb aangezien het waarschijnlijk om een "profesionele" actie gaat... (3 motoren in één wijk toch? zie MF-forum)

Hopen op het beste,


Gr. Erik.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #8 Gepost op: 03-11-2006, 22:58 »
Mooi klote voor je!

Mijn motor staat vast met een ABUS-grondanker en een ART goedgekeurde ketting. Daarnaast een ART goedgekeurd schijfslot met alarm. Uiteraard in een garage die op slot is en ik slaap er boven met mijn dubbelloops jachtgeweer ;)

Stuurslot heeft geen zin.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #9 Gepost op: 08-11-2006, 17:06 »
Echt walgelijk zeg. Ik heb 't een paar keer(!) meegemaakt. Als na dertig dagen de motor niet teruggevonden is begint het spel van uitbetalen. Neem niet gelijk genoegen met een z.g. dagwaarde en stuur aan op schadeloosstelling. D.w.z. dat er een bedrag komt waarvoor je een gelijkwaardige motor terug kunt kopen. Succes!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #10 Gepost op: 08-11-2006, 20:11 »
Mijn motor staat vast met een ABUS-grondanker en een ART goedgekeurde ketting. Daarnaast een ART goedgekeurd schijfslot met alarm. Uiteraard in een garage die op slot is en ik slaap er boven met mijn dubbelloops jachtgeweer ;)

En de haakse slijper ligt zeker op de werkbank  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: 2 motoren gestolen, waaronder mijn mooie Africa Twin
« Reactie #11 Gepost op: 08-11-2006, 20:57 »
Alleen als ik voor langere tijd op vakantie ga :-X