Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wildvisser...  (gelezen 5785 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Wildvisser...
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2014, 21:49 »
Zo, deel van de waarheid komt boven:

De politie heeft de boete ingetrokken die een 12-jarige jongen onlangs kreeg in Eindhoven. Een agente in opleiding greep het joch in zijn kladden ondanks het feit dat hij wel beschikte over een vispas.

Het misdrijf had volgens het Eindhovens Dagblad plaats bij de visplas in het Henri Dunantpark. De zaak kwam aan het licht omdat de opa van de jongen er een ingezonden brief over schreef. Zijn kleinzoon wist niet dat hij naast de vispas ook nog schriftelijke toestemming van de eigenaar van de plas behoefde.

De politie spreekt van "een inschattingsfout" door de aankomende eenstreper: "Dit had ook op een andere manier kunnen worden opgelost. Bijvoorbeeld door de jongen thuis zijn toestemming te laten ophalen."

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/04/vissertje_12_toch_niet_beboet.html

Visvijver
De vijver van het Henri Dunantpark fungeert ook als visvijver. Regelmatig zitten er vissers langs de kant te genieten van de zon en de rust van het vissen. Ook worden er door lokale visverenigingen viswedstrijden georganiseerd.



Bron: http://www.henridunantpark.nl/recreatie.htm

Duikers zoeken weer in vijver Henri Dunantpark in Eindhoven

Publicatie: dinsdag 18 februari 2014 - 13:14 | Auteur: Bart Elzendoorn
 Duikers zoeken in vijver Henri Dunantpark (Foto: Mpress-Media)Duikers zoeken in vijver Henri Dunantpark (Foto: Mpress-Media)Vergroot foto
EINDHOVEN - Er zijn dinsdagmiddag weer duikers van Defensie actief in de vijver van het Henri Dunantpark in Eindhoven. Eerder deze maand zochten duikers ook al in de vijver naar sporen die te maken hebben met de gewelddadige dood van een 33-jarige vrouw uit Venlo.
De duikers zochten toen met speciale apparatuur naar mogelijke sporen. De vrouw overleed in oktober na een schietpartij in haar huis.

In december vorig jaar zochten duikers ook al in de vijver. Net als begin deze maand werden toen ook geen sporen gevonden.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/206872992/Duikers+zoeken+weer+in+vijver+Henri+Dunantpark+in+Eindhoven.aspx

Het is dus écht een hele spannende vijver, vol met misdrijven 8) ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Wildvisser...
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2014, 22:56 »
Een visvergunning, bah. Ik zie het nut niet. Ik ga regelmatig met mijn zoontje vissen en daar is geen vis aan dood gegaan. Er blijft geen niks achter, gewoon een momentje van vader-zoon en de natuur. Ik heb toch ook geen vergunning nodig om met een bootje te varen of in het bos te wandelen.

Gewoon 1 vd vele melkkoeien van onze overheid, als ik hem kan ontduiken doe ik dat.

Laat die kinderen toch lekker vissen, kan me slechtere tijdsbestedingen bedenken.
Dat is niet helemaal waar, volgens mij gaat het geld voor een groot deel naar de visvereningingen die het beheer doen (ook uitzetten van vis). Ik meen dat de vergunnng van mijn zoontje 5 euro kost, dat durf ik geen melkkoe te noemen. En dan je dit midden in centrum Eindhoven uit de Dommel halen:





Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wildvisser...
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2014, 23:11 »
Wat een mooie foto. :)
Van een erg trots kereltje.
lijkt een spiegel? of naakt? karper.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Wildvisser...
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2014, 23:22 »
Ik ben geen visser, maar volgens mij is het een spiegel. Was ie inderdaad super trots op (wel met hulp van een kennis die hem leert vissen, van mij moet hij het niet hebben :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Wildvisser...
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2014, 04:39 »
Ik ben wel karpervisser, en is idd een spiegelkarper !
Ik betaal voor een vergunning ongeveer 35 E, en omdat ik op meerdere wateren vis die aparte vergunningen verstrekken dus een veelvoud hiervan (min dubbele afdracht, maar dat word lang verhaal)

In OP werd dus gesproken over vergeten boekje (Lijst van Viswateren), maar blijkt dus een speciale vergunning te zijn voor verenigingswater.
Gewone vergunning (vispas) + boekje is toereikend voor 90 % van al het water in Nederland

PS, barre foto zo Jos !