Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Quest plaatsen  (gelezen 1545 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Quest plaatsen
« Gepost op: 09-07-2006, 22:22 »
Ik zit al een tijd te denken hoe ik mijn Quest 1 op mijn KTM 525 zal plaatsen. Ik heb inmiddels al een touratech houder gekocht maar ik zie het niet zo zitten om een stuurstang te nemen en ook hou ik liever mijn stuurbeschermer voor het geval dat ik hem eens echt nodig ga hebben. Zo'n quest met touratech beugel dempt vast niet zo goed.

Ik denk dat ik nu een stukje van de stuurverhogers afhaal en er dan twee platen van dezelfde dikte onder leg die ik wat naar voren en omhoog laat lopen. Vervolgens las ik er een 12mm stangetje aan. Op die manier zit hij boven mijn standaard teller maar nog wel grotendeels achter de koplamp. Eventueel kan ik de standaard teller dan ook nog (beetje moeilijk) aflezen als ik wil weten hoeveel uur hij gedraaid heeft (ivm onderhoud). De koplamp zal ook nog een millimeter if 10 naar voren moeten kantelen maar dat is simpel te doen door de ophangingspunten wat te verlengen met een paar beugeltjes.

Of denk ik weer veel te moeilijk en is er wat te koop om het op mijn manier te monteren? Ik heb verder geen roadbook ofzo dus ik zie het niet zo zitten om meteen zo'n hele stellage te nemen. Wat uitsteekt kan namelijk ook altijd afbreken...
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Quest plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 09-07-2006, 22:31 »
Wat niet te koop is, is wel te maken  :D

Ik heb een poos gereden met de GPS pal boven de tellers, inderdaad een beetje in het zog van de lampekap. Dat was met een Ram-armpje en kogels. Ben er overigens nooit echt "begeistert" van geweest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Quest plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 09-07-2006, 23:36 »
Wat niet te koop is, is wel te maken  :D

Ik heb een poos gereden met de GPS pal boven de tellers, inderdaad een beetje in het zog van de lampekap. Dat was met een Ram-armpje en kogels. Ben er overigens nooit echt "begeistert" van geweest.
Ik heb op mijn TDM ook zo'n RAM mount zitten maar dat is nou niet echt een offroad bestendige beugel, lijkt me. Voor op de weg is het prima...
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Quest plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 10-08-2006, 00:23 »
Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb inmiddels de Quest op mijn KTM geplaatst. Omdat ik niet voor de rally look ga, wilde ik hem zo netjes mogelijk wegstoppen. In principe zou hij mooi op de plaats van de kilometerteller passen maar die wilde ik behouden vanwege de urenteller (voor onderhoud). Daarom heb ik besloten om hem net boven de bestaande kilometerteller te plaatsen.



Zoals je ziet steekt hij nog wel boven de koplampkap uit maar daar wil ik nog een afscherm plaatje voor maken zodat er in ieder geval geen dikke keien op komen. Het zal waarschijnlijk iets van kunststof worden dat aan de beugel van de GPS vast komt te zitten.



De GPS paste net niet achter de koplampkap en daarom heb ik, zoals je hierboven kunt zien, de bevestigingspunten verlengd met een stukje aluminium. Je kunt hier goed zien dat de beugel in feite een groot L profiel is waarop ik het bovenste deel (vanaf de 3 rubbers) van een Touratech houder heb geplaatst. Het L profiel is afkomstig van een oude zonwering. 



Voor de stekker van de externe antenne heb ik een stuk uit het L profiel gehaald zodat hij mooi de ruimte heeft. Bijkomend voordeel is dat je met een beetje moeite ook weer op je teller kunt kijken voor de urenstand. Voor de rest gebruik ik dat ding toch niet echt. Een externe antenne op een Quest is wat mij betreft een must bij offroad gebruik want de standaard uitklap antenne van de unit zelf is veel te fragiel en ook schijnt hij bij dicht bladerdak wat minder te fuctioneren. Hieronder kun je zien dat ik de antenne op het achterspatbord heb geplaatst. In eerste instantie heb ik hem met dubbelzijdig tape vastgeplakt. Als hij goed werkt dan lijm ik hem later wel een keer goed vast.




2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Quest plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 10-08-2006, 07:39 »
Ziet er sterk uit Edwin!

Nu wordt het zeker tijd om eens wat halflegale tracks in de omgeving te verkennen :-X ???

Zodra ik mijn nokkenasketting vervangen en kickstarter gemonteerd heb kan ik weer rijden; gaan we de buurt weer eens onveilig maken :)

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Quest plaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 29-10-2006, 10:33 »
Alles is vervangen, gemonteerd en gesteld. Wanneer gaan we eens rijden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Quest plaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 31-10-2006, 20:19 »
Alles is vervangen, gemonteerd en gesteld. Wanneer gaan we eens rijden?
Bij mij zit alleen de antenne er nog maar op. Ik zit midden in het KNMV/MON offroad seizoen dus dan heb je zo'n ding niet zo nodig.  Ik kan hem wel zo weer monteren maar ik vond het eerlijkgezegd eigenlijk maar een afleidend ding. En ik mis hem verder ook niet zo bij mij in de buurt.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS