Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rondje zwarte zee  (gelezen 1795 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 152
Rondje zwarte zee
« Gepost op: 05-02-2016, 12:56 »
Afgelopen zomer ben ik vanuit Nederland naar Malaga gefietst en heb ik een super mooie tijd gehad. Nu weer veel zin in een nieuw avontuur en een beetje aan het kijken wat ik komende zomer wil gaan doen, wel weer zin om met de motor te gaan en een rondje zwarte zee staat hoog op mijn lijstje. Maar is dit verstandig in deze tijden? Oekraïne wordt bijvoorbeeld af geraden. En kan ik wel overal de grens over? Alle tips en adviezen zijn welkom!

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Rondje zwarte zee
« Reactie #1 Gepost op: 05-02-2016, 13:03 »
kogelvrijvest?

Lijkt mij erg gewaagd,

Maar andere suggestie (in debuurt) heb ik even niet,
ja, scandinavie... maar of je dat wilt...

....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Modder'ator Yamaha TT600E Belgarda + Honda CR250R + GG TXT PRO 300
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4773
Re: Rondje zwarte zee
« Reactie #2 Gepost op: 05-02-2016, 13:28 »
Rusland georgie kan een issue zijn. Ene kant op kan geloof ik wel, andere kant (georgie in vanuit rusland) is meen ik verboden.

En Oekraine, moet je dat willen?
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Rondje zwarte zee
« Reactie #3 Gepost op: 05-02-2016, 13:43 »
Rusland georgie kan een issue zijn. Ene kant op kan geloof ik wel, andere kant (georgie in vanuit rusland) is meen ik verboden.

En Oekraine, moet je dat willen?

en noord/ oostelijk turkije...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Rondje zwarte zee
« Reactie #4 Gepost op: 05-02-2016, 14:29 »
Eeen eerste check op:
https://www.internationalsos.com/travelriskmap

Nou ligt het er ook heel veel aan hoe je jezelf gedraagt en of je na donker nog gaat reizen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Rondje zwarte zee
« Reactie #5 Gepost op: 05-02-2016, 17:06 »
Bij dat soort enorme landen als Oekraïne heb je niet zo veel aan algemeenheden. Bepaalde bekende regio's wil je waarschijnlijk vermijden, maar ik gok dat driekwart of meer goed te doen is. Er staat bijvoorbeeld een heel recent verhaal van nederlandse motorrijders op ADV die zonder problemen door Libie zijn gekacheld. Andersom komt ook voor, mensen die in de problemen komen in landen waarvoor geen negatief advies is.
Gewoon gaan en je gezonde verstand gebruiken.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain