Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorbeurs Highlights  (gelezen 6695 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2016, 22:23 »
Mijn hoogtepunt van de beurs:

Ik had een voorvorkrevisie gewonnen van HK Suspension, dus dit was een persoonlijk hoogtepuntje. :) Meteen een nieuw setje progressieve Wilbers veren laten zetten. Dat is een wereld van verschil. Lekker hoor.


Ik vond de Mash Adventure wel een heel leuk ding. Zeker voor het geld. Ik denk dat ik nog maar eens ga buurten in IJsselstein als ik weer in de buurt van Utrecht ben op de Tiger. Het lijkt me een leuke testrit en wie weet. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #16 Gepost op: 29-02-2016, 22:02 »
Mijn hoogtepunt van de beurs:

Ik had een voorvorkrevisie gewonnen van HK Suspension, dus dit was een persoonlijk hoogtepuntje. :) Meteen een nieuw setje progressieve Wilbers veren laten zetten. Dat is een wereld van verschil. Lekker hoor.


Ik vond de Mash Adventure wel een heel leuk ding. Zeker voor het geld. Ik denk dat ik nog maar eens ga buurten in IJsselstein als ik weer in de buurt van Utrecht ben op de Tiger. Het lijkt me een leuke testrit en wie weet. :)


Dat is zeker een goeie beurs.


Mijn beste motorbeurs was toen Ducati net de ST2 nieuw in het assortiment had en diegene die het snelst de 2 koffers in kon pakken er 1 een weekend mocht lenen.
Dat was een leuk weekendje Vogezen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #17 Gepost op: 29-02-2016, 22:48 »
Mijn beste motorbeurs was toen Ducati net de ST2 nieuw in het assortiment had en diegene die het snelst de 2 koffers in kon pakken er 1 een weekend mocht lenen.
Dat was een leuk weekendje Vogezen  :D
Winnen is toch leuk, hè? ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #18 Gepost op: 01-03-2016, 08:56 »
Ik vind het altijd wel jammer dat al die fietsen vast staan en je nergens een gevoel van het gewicht kunt krijgen.


Bij de TCN stond er wel een twinnetje los maar ik kon nergens de sleutels vinden dus geen proefritje over de beurs  :D

Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #19 Gepost op: 04-03-2016, 21:56 »
Ik vind het wel weer handig dat ze vaststaan, dan kun je wel goed de zitpositie voelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #20 Gepost op: 10-10-2017, 10:29 »
Ik heb gisteren op die Mash 400 Adventure gereden. Niet normaal, je kunt hem in de garage gewoon aan de achterzijde optillen en omzetten! Dus ook zelf uit een modderige geul trekken. Wel minder vermogen dan een DRZ400S maar toch een leuk koppel!
Hij is hoog maar zadel is goed plat a la enduro en niet zo'n zitkuil zoals bij mijn BMW 650 Dakar. Handeling en vering top. Drempels staand of zittend met 80. Geen enkel probleem! Hij duikt helemaal niet bij hard remmen. Positie staand, keurig brede rallysteps, geen stuurverhogers nodig (ik ben 1.87m). Met crosslaarzen gereden, kon staand en zittend goed schakelen. Koppeling is kabelbediend, maar is nog met één vinger te bedienen, gaat soepeler dan mijn hydraulische Husa. Achterrem is probleemloos, voorrem vereist twee vingers op de weg, in terrein één vinger. Rij je veel op de weg dan zou ik een langere handel adviseren voor meer remdruk. Hij is wel goed hard. Rijgedrag op snelweg bij 120; licht pendelen. Dus daar moet je iets aan doen met bandenkeuze, vering of stuurdemper. Men zei dat dat door de koffers kwam, dus ik heb juist zonder die koffers proefgereden, dus dat was het niet. Ruitje functioneert prima, geen druk op de borst bij 130, geen nare windroffel in je oren zoals bij mijn XTZ750.
Wat opvalt is erg sterk remmen op de motor bij terugschakelen. Beta heeft ooit de injectiesystemen zo afgesteld dat die vertraging acceptabel was; hier is het heel abrupt, in 3 en 2 blokkerend achterwiel. Ik verwacht dat je er veel minder van merkt met noppen maar  pas op op nat gras! Hier wat foto's:



Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #21 Gepost op: 10-10-2017, 11:06 »
Wat voor bandjes liggen er nu onder? Als je dat nu hebt met 120, dan wordt het met noppen waarschijnlijk wel nog meer pendelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #22 Gepost op: 10-10-2017, 11:15 »
Chinese Kenda's allroad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Motorbeurs Highlights
« Reactie #23 Gepost op: 10-10-2017, 12:12 »
Daar zou nog wel wat te halen moeten zijn dan. ;)