Ik heb gisteren op die Mash 400 Adventure gereden. Niet normaal, je kunt hem in de garage gewoon aan de achterzijde optillen en omzetten! Dus ook zelf uit een modderige geul trekken. Wel minder vermogen dan een DRZ400S maar toch een leuk koppel!
Hij is hoog maar zadel is goed plat a la enduro en niet zo'n zitkuil zoals bij mijn BMW 650 Dakar. Handeling en vering top. Drempels staand of zittend met 80. Geen enkel probleem! Hij duikt helemaal niet bij hard remmen. Positie staand, keurig brede rallysteps, geen stuurverhogers nodig (ik ben 1.87m). Met crosslaarzen gereden, kon staand en zittend goed schakelen. Koppeling is kabelbediend, maar is nog met één vinger te bedienen, gaat soepeler dan mijn hydraulische Husa. Achterrem is probleemloos, voorrem vereist twee vingers op de weg, in terrein één vinger. Rij je veel op de weg dan zou ik een langere handel adviseren voor meer remdruk. Hij is wel goed hard. Rijgedrag op snelweg bij 120; licht pendelen. Dus daar moet je iets aan doen met bandenkeuze, vering of stuurdemper. Men zei dat dat door de koffers kwam, dus ik heb juist zonder die koffers proefgereden, dus dat was het niet. Ruitje functioneert prima, geen druk op de borst bij 130, geen nare windroffel in je oren zoals bij mijn XTZ750.
Wat opvalt is erg sterk remmen op de motor bij terugschakelen. Beta heeft ooit de injectiesystemen zo afgesteld dat die vertraging acceptabel was; hier is het heel abrupt, in 3 en 2 blokkerend achterwiel. Ik verwacht dat je er veel minder van merkt met noppen maar pas op op nat gras! Hier wat foto's:
Verstuurd vanaf mijn SAMSUNG-SM-G891A met Tapatalk