Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPS voor allroad gebruik  (gelezen 12047 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #30 Gepost op: 23-05-2017, 18:07 »
Mensen met  n klein budget doen t met n etrex dat gaat ook perfect..
Als je de grootste wilt neem je wat anders.
Ik vind z'on tripy meer een comfort apparaat nadeel is beslist dat je eigenlijk nergens meer naar hoeft te kiijken.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #31 Gepost op: 23-05-2017, 20:31 »
Osmand  ;)
Qua software kan dat wel vele noden vullen, hardwarematig schiet een gsm toch flink tekort tegenover een dedicated gps toestel.
Me dunkt.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #32 Gepost op: 23-05-2017, 21:13 »
Qua software kan dat wel vele noden vullen, hardwarematig schiet een gsm toch flink tekort tegenover een dedicated gps toestel.
Me dunkt.
Denk dat qua processor, geheugen en schermresolutie een smartphone wint en qua gps ontvangst maakt het weinig uit. Ik heb een test gezien (post ergens op het forum) waarbij op dat vlak de telefoon won wbt nauwkeurigheid meende ik. Het maakt heel weinig uit iig. De Samsung xcover heeft gps en glonas en je dataverbinding kan ook nog helpen als je wilt (maar dat hoeft niet).

Duurzaamheid offroad tja daarover kun je je zorgen maken misschien....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #33 Gepost op: 23-05-2017, 21:16 »
Osmand  ;)
Nah, dat is het voor mij niet.
Voor mij moet een gps fall proof en onderwaterdicht zijn, met handschoenen aan te bedienen en zowel kunnen routeren als fatsoenlijke off-road tracks (>500 punten) aankunnen.
Dan is de keus toch wat beperkt, denk nog steeds dat de Montana voor mij de beste gps is.
Ondanks de limiet van 50 viapunten voor routes (zoveel rij ik niet meer op de weg).

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #34 Gepost op: 23-05-2017, 21:23 »
Er zijn touchscreen handschoenen, het bedienen lukt mij met leren zomerhandschoenen. Ik kan de track vd MS, alle drie de dagen achterelkaar in 1 track laden, probeer het eens op je garmin?
Hoe vaak rij je een slootje in? En er zijn genoeg waterdichte en valbestendige telefoons. Het is een suggestie met voor en nadelen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #35 Gepost op: 23-05-2017, 21:33 »
Tja, in de winter rij ik wel eens met dikke leren winterhandschoenen, lijkt me dan niet optimaal.
Alledrie de dagen in 1 track is voor de Montana geen punt, zolang deze maar niet meer dan 20.000 punten bevat.
Meestal rij ik meer door greppels dan door sloten, maar een grote plas van 50-60 cm diep kan al een beste vloedgolf over je (gps) heengooien.

Ik begrijp helemaal dat een smartfoon met Osmand voor jou en sommige anderen misschien wel de beste keuze is hoor, zoals ik denk dat de Montana dat (op dit moment) voor mij is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #36 Gepost op: 23-05-2017, 22:05 »
Monterra is één van de producten van Garmin die ze nooit hadden mogen maken, laat staan op de markt zetten.

Dat heb ik dan weer............

Ik vond er bij de aanschaf, toen ik een keus moest maken tussen het top model Montana en de Monterra, niet zo gek veel verschil in zitten.
Alles wat de Montana heeft, heeft de Monterra ook. Met een beter scherm en Android (zei het een oudere versie).

Hij was €15,= duurder.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #37 Gepost op: 23-05-2017, 22:29 »
De nieuwe (2015) Montana 680 kost iets van 480 euro. Misschien verkoop in mijn Montana wel voor zeg 250 euro en dan neem ik die. Wie bied? (pm)
Ik heb 2 jaar geleden gratis een nieuwe gekregen van Notter omdat de oude een touch probleem had dat Garmin niet kon oplossen. Dus het apparaat is nog recent ook!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #38 Gepost op: 23-05-2017, 22:42 »
Op basis van wat ik hier heb gelezen en het mooie aanbod van bthebird ga ik maar eens spelen met een Montana om te kijken hoe dat bevalt. Zal in ieder geval beter zijn dat met een Edge 705 die normaal gebruik voor te mountainbiken ;)
KTM 990 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #39 Gepost op: 23-05-2017, 23:28 »
Ik denk dat dat een goede keuze is. Beperkt risico en lekker testen en proberen.
Veel plezier ermee!
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #40 Gepost op: 27-05-2017, 11:59 »
Lenzwerf heeft mij in 2014 OsmAnd laten zien tijdens de MS1K sindsdien rij ik met mijn iPhone in waterdichte hoes en mijn Garmin 62s en heb hier mijn ideaal in gevonden. Dubbele USB lader achter het contactslot aan gesloten. In combi met mijn afgeknipte duim en wijsvinger neopreen handschoen is dit voor mij ideaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #41 Gepost op: 28-05-2017, 21:18 »
Rij ook al jaren met Osmand, voor on en offroad ritten, en werkt perfect. Mijn S6 zit in een Interphone waterdichte case. Voor het "probleem" met de dikke handschoenen heb ik er zo'n stylus pennetje naast hangen, werkt perfect. Mijn helm uitgerust met Sena en krijg netjes de route/track gesproken. Zou niet anders meer willen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #42 Gepost op: 29-05-2017, 19:42 »
Maar aan t begin van de rit ben je wel ff bezig om er passende muziek bij te selecteren ;D

Als je aanwijzingen wil neem je een ouwe Quest, die kan 250 via punten aan, track omzetten naar route en opknippen naar max 250 punten ;)
Jaren gedaan maar nu erg blij met mn Montana, gaat lang mee op de batterij, kunnen lossen batterijen in wat fijn is als je dagen lang niet in de buurt van een stopcontact komt [ wat fijn is als ik aan het zwerven ben met mn zeekjak] en overleefd veel meer dan een telefoon, ook prima afleesbaar in vol zonlicht ;) Rijbaan aanwijzingen via Núvi modus enz
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #43 Gepost op: 30-05-2017, 08:12 »
Met ACDC in mijn oren ga ik als de brandweer  ;D ;D ;D  Quest 1 heb ik nog liggen, maar geen kaartupdates meer, gebruik ik ook nooit meer. Montana is ook zeker een mooi apparaat.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: GPS voor allroad gebruik
« Reactie #44 Gepost op: 30-05-2017, 22:45 »
Met ACDC in mijn oren ga ik als de brandweer  ;D ;D ;D 

 Montana is ook zeker een mooi apparaat.

 ;)


! No longer available


Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.