Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro in de stad  (gelezen 8654 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Enduro in de stad
« Reactie #15 Gepost op: 02-12-2017, 14:53 »
Hier in Sint-Jozef-Olen heb ik de hoofdvogel afgeschoten met mijn garage. De drz staat altijd droog en schoon!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Enduro in de stad
« Reactie #16 Gepost op: 02-12-2017, 16:53 »
Is zo onhandig met onderhoud en schoonmaken..
Daar heb je een punt, dan zou het gewoon huren moeten worden zodat die kosten voor de verhuurder worden. Maar dan rijdt je wee niet op je eigen motor.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Enduro in de stad
« Reactie #17 Gepost op: 05-12-2017, 22:47 »
Waarom gewoon niet een enduro op kentekens te kopen? Dan heb je geen aanhanger nodig. Anders lijkt me een heel dure en onhandige hobby. Ik rijd op mijn brommer woon-werk en dan nog in modder op het weekend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Enduro in de stad
« Reactie #18 Gepost op: 06-12-2017, 15:29 »


Waarom gewoon niet een enduro op kentekens te kopen? Dan heb je geen aanhanger nodig. Anders lijkt me een heel dure en onhandige hobby. Ik rijd op mijn brommer woon-werk en dan nog in modder op het weekend.

:stupid:
Als je een enduro rijdt, wat een uren motor is, en je vanuit Rotterdam 1,5 uur heen en 1,5 uur terug over snelweg moet blazen.. Dan ben je meer onderhoud aan t plegen dan aan t rijden, niet waar?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Enduro in de stad
« Reactie #19 Gepost op: 12-12-2017, 23:01 »
Ruimte zat.  :D

Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Enduro in de stad
« Reactie #20 Gepost op: 25-12-2017, 02:08 »
Toen ik in de stad woonde, had ik een kelder waar ik in ieder geval mijn motoren in kwijt kon. Het was vet gehorig met een hoop buren dus starten of sleutelen ging niet echt.
Verder had ik een licht aanhangertje met een los zelfgemaakt "kantel karretje". Hiermee kon ik de aanhanger op zijn kant door het gangetje de achtertuin in rijden.

Afspuiten ging eigenlijk ook niet, dan vloog de drap al bijna bij de buren in de koffie, was wel irritant allemaal.

Het bleef vervelend, en fatsoenlijk huis met klus-garage was niet echt haalbaar dus heb ik een (klus)huis gekocht buiten de stad met uitzicht op het water.  :D  Heerlijk wat een ruimte rond het huis opeens..
Het klus-huis  :-\  heeft een soutterain eronder alleen wel een laag plafond, dus moet nog een betere garage bouwen... maar daar is in ieder geval ruimte voor nu.
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Enduro in de stad
« Reactie #21 Gepost op: 25-12-2017, 08:53 »
Volgens mij zijn er bij storage boxes strenge regels over sleutelen, benzine in je tank, accu's ed? Heb het ook wel eens overwogen hoor, maar je kunt toch beter een échte motorstalling hebben, waar je mag sleutelen op een brug, waar je je aanhanger mag stallen, waar je een kledingdrooghok hebt.

Als je dat allemaal hebt, heb je alleen nog maar een trekhaak nodig. Bij mij zit zoiemand in de buurt; Simon.

Ik dacht eerder aan "waar is nog een lekker uitdagende route dwars over trappen, door vijvers ...". Maar ook dit is een ding. Ondanks dat ik in een stad woon heb ik niet deze zorgen, heb een garage.
Als ik die niet zou hebben zou ik een storage box o.i.d. huren om de boel neer te zetten, of zelfs kopen en aanbieden aan meerdere gelijkgestemden ...

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Enduro in de stad
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2018, 14:50 »
Ik woon ook in de stad en wordt binnenkort de trotse eigenaar van een KTM EXC 250. Ik maak mij ook een beetje zorgen over de stalling, het kan voorlopig bij mijn pa in de schuur, maar die woont wel op 1,5 uur rijden. Niet heel praktisch. Ook ben ik mij nu aan het orienteren op de verschillende mogelijkheden om de motor te vervoeren en ik vroeg mij af wat voor jullie het meest ideaal is. Aanhanger? Of toch motordrager?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Enduro in de stad
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2018, 17:25 »
Ook ben ik mij nu aan het orienteren op de verschillende mogelijkheden om de motor te vervoeren en ik vroeg mij af wat voor jullie het meest ideaal is. Aanhanger? Of toch motordrager?


Wat versta je onder een motordrager?
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Enduro in de stad
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2018, 11:55 »

Wat versta je onder een motordrager?

Een soort van fietsendragers, maar dan voor motoren, die je op de trekhaak kan monteren.
Ik heb ze hier op het forum ook wel eens voorbij zien komen:
http://allroadmaniacs.nl/imh/img-58754067662ad.html
https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=21948.msg286842#msg286842

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Enduro in de stad
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2018, 12:26 »
Een soort van fietsendragers, maar dan voor motoren, die je op de trekhaak kan monteren.
Ik heb ze hier op het forum ook wel eens voorbij zien komen:
http://allroadmaniacs.nl/imh/img-58754067662ad.html
https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=21948.msg286842#msg286842

Ik heb zo'n ding voor mijn trialmotor maar als je dat voor een zwaardere enduro wilt moet je het laatste commentaar lezen op de link die je stuurde over kogeldruk:

Kogeldruk zegt alleen iets over de maximale druk op de kogel en de auto nog bestuurbaar is. Het heeft niets te maken wat de trekhaak aan gewicht kan hebben,want dat is vele malen meer.

Wat hij bedoelt is dat je voorwielen door het gewicht op de trekhaak 'licht worden' en je auto dus 'onbestuurbaar' maakt. Ik meen dat de max voor personenauto's tussen de 50 en 75 kg ligt (ik meen auto afhankelijk en niet zo zeer de trekhaak). Ik overschrijd dat al een tikje met de 64kg aan trial + 16 kg aan drager. Kortom, dat moet je goed onderzoeken als je dat voor een enduro wilt die als snel 35 kg zwaarder is.

Ik weet ook niet hoever hij mag uitsteken aan beide kanten maar dat zou ook nog een probleem kunnen zijn.

Als het wel allemaal legaal maar vooral veilig te doen is dan zou ik voor een drager kiezen omdat je gewoon de max snelheid mag rijden en met een trailer niet.

Maar wellicht is er iemand die er meer verstand van heeft en zijn of haar licht hier op kan schijnen.
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Enduro in de stad
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2018, 20:17 »
Je kunt ook ff op zoek naar zo'n Allsafe / Shurguard; die hebben tegenwoordig motorfietsstallingen, mét accu én benzine in de tank!

https://www.allsafe.nl/opslagbehoeften/motorstalling-huren

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Enduro in de stad
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2018, 11:01 »
Ik heb zo'n ding voor mijn trialmotor maar als je dat voor een zwaardere enduro wilt moet je het laatste commentaar lezen op de link die je stuurde over kogeldruk:

Kogeldruk zegt alleen iets over de maximale druk op de kogel en de auto nog bestuurbaar is. Het heeft niets te maken wat de trekhaak aan gewicht kan hebben,want dat is vele malen meer.

Wat hij bedoelt is dat je voorwielen door het gewicht op de trekhaak 'licht worden' en je auto dus 'onbestuurbaar' maakt. Ik meen dat de max voor personenauto's tussen de 50 en 75 kg ligt (ik meen auto afhankelijk en niet zo zeer de trekhaak). Ik overschrijd dat al een tikje met de 64kg aan trial + 16 kg aan drager. Kortom, dat moet je goed onderzoeken als je dat voor een enduro wilt die als snel 35 kg zwaarder is.

Ik weet ook niet hoever hij mag uitsteken aan beide kanten maar dat zou ook nog een probleem kunnen zijn.

Als het wel allemaal legaal maar vooral veilig te doen is dan zou ik voor een drager kiezen omdat je gewoon de max snelheid mag rijden en met een trailer niet.

Maar wellicht is er iemand die er meer verstand van heeft en zijn of haar licht hier op kan schijnen.
Helder verhaal, lijkt me. Zo'n drager is dus alleen een optie als je een heel zware auto of bus hebt en de kogeldruk 125kg+ mag zijn. Alternatief is een drager die aan het frame wordt bevestigd: http://www.arli.nl/motordrager.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Enduro in de stad
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2018, 11:21 »
Dan begrijp je de opmerking niet helemaal, het gewicht achter de auto maakt de wagen onbestuurbaar, ongeacht de drager. Of het dan op de trekhaak of een los geconstrueerd frame hangt maakt niet uit. Met een flinke en zware auto zal het overigens wel meevallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Enduro in de stad
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2018, 11:37 »

Dan begrijp je de opmerking niet helemaal, het gewicht achter de auto maakt de wagen onbestuurbaar, ongeacht de drager. Of het dan op de trekhaak of een los geconstrueerd frame hangt maakt niet uit. Met een flinke en zware auto zal het overigens wel meevallen. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Inderdaad, ik begrijp dat ook niet. Als ik ook naar de link van dat bedrijfje ga en naar beneden scroll zie je een stationwagon met drager. Die heeft 2 accu's van 18 kg op de bijrijdersstoel...

"Ja maar Meneer agent... Ik heb toch twee accu's als contragewicht?"

Ik betwijfel of dat legaal is :-)
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com