Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: [Motoravonturist-feed]Honda CRF450L: Straatlegale enduro komt er aan in 2019!  (gelezen 1896 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 0
Honda CRF450L: Straatlegale enduro komt er aan in 2019!

Honda is goed bezig. Honda speelt goed in op de groeiende markt van kleinere adventure motoren. We kennen uiteraard al de CRF250L en vooral ook de geweldige CRF250L rally versie. Maar deze week had Honda nog een verrassing van formaat klaar: er komt nu ook een CRF450L op de markt! Voor modeljaar 2019 zal je […]


The post Honda CRF450L: Straatlegale enduro komt er aan in 2019! appeared first on MotorAvonturist.


Source: Honda CRF450L: Straatlegale enduro komt er aan in 2019!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Crf450 dan denk ik aan alu frame op en top honda betrouwbaar titanium kleppen.
Komen ze met een 450 en 24pk ofzo?
Is het 1 april in japan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Ja, 24pk en 25lbs.ft koppel.
Niet echt indrukwekkend!


Ik heb het even vergeleken met m'n KTM500EXC-F, scheelt pakweg 20kg, en een opgegeven 62pk aan de krukas.

Jammer, want mijn Honda hartje begon toch ook zeker te kloppen toen ik 't bericht zag!






Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Hoogstwaarschijnlijk geknepen ivm milieueisen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Ja, 24pk en 25lbs.ft koppel.
Niet echt indrukwekkend!


Ik heb het even vergeleken met m'n KTM500EXC-F, scheelt pakweg 20kg, en een opgegeven 62pk aan de krukas.

Jammer, want mijn Honda hartje begon toch ook zeker te kloppen toen ik 't bericht zag!

Mihn husaberg FE450 uit 2011 staat anders ook als 6KW geregistreerd en mijn XR650r als 8kw!

Dus ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt om die 25pk, terwijl er geen enkele ktm enduro is die gewoon 50pk op zijn kenteken heeft staan.  ???

Uiteraard is dat blok voorzien van een emissiekit, die naderhand verwijderd kan worden.
Anders had dat blok geen 46mm gasklephuis, 38mm grote inlaatkleppen en 12:1 compressie. En een alu frame..
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Tik voor de aardigheid maar even CRF450X in, het enduro-achtige-straat-legale zusje van de CRF450L:……..= 45PK


Dus iets in de buurt van die PK's zou voor de nieuwe Honda geen enkel probleem moeten zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Ik snap ook niet helemaal waarom iedereen die CRF450L zo nodig wil vergelijken met EXCtjes en andere enduro's.
De L is géén street legal enduro maar een motor waar je ook goed mee op reis kunt.
De CRF250L en -rally zijn ook geen vermogenskanonnen, maar daar zie je wel veel reizigers op.
Gedempte achternaaf, veel meer olie, eerste grote beurt bij 32.000km. Dan zit de gemiddelde enduro al aan de 5e zuiger, laat staan de rest van het onderhoud..

Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Blijft toch iets typisch Nederlands,  vermogen willen we !
Niet dat we er wat mee kunnen.....  ;D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
De halve dual sport wereld schrijft deze motor nu al af alleen al vanwege het gewicht en verwacht gebrek aan vermogen.


Niemand heeft hem op een weegschaal gezet, op gereden, laat staan wat overbodige rommel eraf gehaald (lichtere uitlaat, knippers weg, carbon filter dinges).




Ik vind hem leuk!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
 :stupid:


Mooi, ook!!
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
De halve dual sport wereld schrijft deze motor nu al af alleen al vanwege het gewicht en verwacht gebrek aan vermogen.


Niemand heeft hem op een weegschaal gezet, op gereden, laat staan wat overbodige rommel eraf gehaald (lichtere uitlaat, knippers weg, carbon filter dinges).




Ik vind hem leuk!


Ik ook, leuk dat Honda deze doelgroep serieus neemt.
Alleen vind ik de uiteindelijke winst van de aanpassingen die je zelf kan doen beperkt. Het blijft dat een motor (algemeen, ik bedoel niet specifiek deze) in de basis moet kloppen met wat je wilt. 180 kg wordt nooit 140 hoeveel je er ook af sloopt/vervangt.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Daar heb je gelijk in.


Ik kom online nogal wat vergelijkingen tegen met andere enduro's, waarbij folder drooggewicht van een EXC of Beta vergeleken wordt met volle tank as-is van deze Honda.


Appels - citroenen....




We gaan het beleven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Wat je niet moet vergeten is dat een moderne enduro, als deze gebruikt wordt als allroad, ook erg lang mee gaat.
Kost wat meer maar dan wel top componenten en veering fabrieks af.


De toegevoegde waarde zit dus vooral in prijs en primaire doelgroep als je het mij vraagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255


De toegevoegde waarde zit dus vooral in prijs en primaire doelgroep als je het mij vraagt.



Deze zin snap ik niet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Voor zij die een goedkopere reis enduro zoeken. En voor de 2e hands markt een stukje meer garantie dat deze als reis enduro is gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk