Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: "Allroad" digitale camera  (gelezen 16725 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #15 Gepost op: 23-09-2005, 19:43 »
Heee daar heb ik het kleinere broertje van de Optio S.

Geweldige beeldkwaliteit. EN ja behuizing van lichtmetaal

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #16 Gepost op: 13-10-2005, 12:51 »
Ik ga waarschijnlijk voor deze: http://www.ricohpmmc.com/nl/products/camera/caplio_r3/caplio_r3.htm

7.1 Optische zoom + 5 Megapixels en anti shock CDD voor onder de 300 Euri.

Past ook in een pakje cigaretten, maar gelukkig rook ik niet :)

Noppy

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #17 Gepost op: 13-10-2005, 12:57 »
Zo te zien heeft die camera van die shutters voor de lens. Bij mijn camera is gebleken dat op een gegeven moment dat mechanisme het laat afweten. Soms gaat er eentje open, vaak blijven ze met uitzetten allebei open staan, en soms denk je dat ze helemaal open staan maar dan zie je op de foto toch nog donkere hoeken.

In ben eigenlijk op zoek naar de voordelen van de waterdichte pentax (de 5 serie) (snel, klein, geen beweegbare lens en waterdicht) maar dan een uitvoering met gewone penlights.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #18 Gepost op: 13-10-2005, 15:45 »
Bedoel je nu ook de Optio Ferd?

Heeft al je criteria incl de gewone penlights......
(Alleen heb ik die met "maar" 3,2 Mp)

Ik ben erg blij met mijn cameraatje, heb m in Frankrijk de hele week om mijn nek gehangen en kon met mijn leren handschoenen razendsnel op "aan" drukken en foto schieten (ook tijdens rijden).

Moet alleen die zoomfunctie nog eens beter bekijken, bij een paar foto's had ik het idee dat de optisch ingezoemde foto's minder scherp waren,maar hoogstwaarschijnlijk doe ik daarbij zelf iets fout....... :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #19 Gepost op: 13-10-2005, 16:00 »
De laatste waterdichte optio heeft een schuifje voor de lens en een specifieke accu. (is wel heel klein)

Die Roos en ik hebben bestaat ook als 4.3 Mpixel versie, die heeft JP ook en is inmiddels al "oud" maar vast nog wel ergens te krijgen. De 3 Mpix versie is in ieder geval niet meer bij cameraexpress te krijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #20 Gepost op: 13-10-2005, 16:27 »
Gewone penlites gaat (naar mijn bescheiden mening) nooit echt werken in een digi.camera. Het stroomverbruik is er te piekerig voor. Daar kan een alkaline batterij gewoonweg niet lekker mee omgaan. Voor noodgevallen gaat het natuurlijk wel, alleen zijn ze erg snel door hun reserves heen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #21 Gepost op: 13-10-2005, 17:04 »
nee, mooie oplaadbare NiMH in penlight vorm.

Kun je voordelig nieuwe kopen en ook fijn laden aan je motor. (beide in tegenstelling tot "vierkante blokjes of zo" specifieke accu's)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #22 Gepost op: 19-10-2005, 23:20 »
Ik ben ff weze shoppuh bij de MediaMarkt.

Na onderhandeling kwam in op 275 Euri uit voor deze:

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/41/page_1.html

Het was weliswaar nog niet de R3, maar het kan zijn dat die pas in December komt en dan nét uitverkocht is.

Deze is ook mooi (in zwart), heeft een zeeer degelijke afsluiting van de lens (niet zo'n tweedelig plastic kapje, maar een RVS guillotine die goed vergrendeld wordt :D

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #23 Gepost op: 24-01-2006, 23:04 »
Ik heb vandaag een Fuji Finepix Z1 gekocht. Lens schuift niet uit maar zoomt inwendig en het toestel is aan en uit te schakelen door een klep die je opzij schuift. Ik zocht een zo klein en smal mogelijk toestel en wat handzaam is om gemakkelijk in je zak te laten glijden bijv. -> FinePix Z1


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #24 Gepost op: 06-05-2006, 22:48 »
Die WR 33 kan ik nergens meer vinden. Iemand ideeen?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #25 Gepost op: 07-05-2006, 17:13 »
Een alternatief zou ook nog kunnen zijn:

- Konica/Minolta Dimage X1 (wordt niet meer geproduceerd, op eBay voor rond de 200 euri te krijgen)
- Olympus mju 720 SW (water- en stofdicht!! maar nog helemaal nieuw dus vrij prijzig...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #26 Gepost op: 07-05-2006, 17:35 »
Ik heb nu de olympus mini digital.

Fijne camera , snelle opstart en stof en (spat)waterdicht.

Ik vind echter de beeldjes snel bewogen vergeleken met de canon die ik hiervoor had.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #27 Gepost op: 07-05-2006, 19:11 »
Ga het even afwachten, dan zakt de prijs (moet water en stofdicht zijn) vast nog wel. Bedankt alvast!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #28 Gepost op: 07-05-2006, 19:31 »
Die Olympus mju 720 SW is een mooi camera'tje! Vind het alleen wel erg veel geld voor een plaatjes schieter.
Ik doe het nog wel even met wegwerp toestelletjes :) Dan kom ik er vanzelf eens een tegen voor een leuk 2ehands prijsje.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: "Allroad" digitale camera
« Reactie #29 Gepost op: 08-05-2006, 11:17 »
Ik heb zelf de Pentax Optio WPi. 6 megapixels
Super ding, mooie foto's water en stofdicht en klein(grootte van een nokia 3310 telefoon)
En geen vervelende schuifjes die na verloop van tijd niet meer werken.
Getest en goed bevonden o.a. tijdens de Marokko tour.