Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 4x4 Ivecootjes te koop, ex politie  (gelezen 6007 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: 4x4 Ivecootjes te koop, ex politie
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2012, 07:22 »
Hefdakje maken en alsnog camperkenteken?
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 4x4 Ivecootjes te koop, ex politie
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2012, 07:45 »
Klopt. Onder 7,5 ton geen rijverbod (ook Frankrijk heeft rijverbod zondag/feestdagen)
Let wel op: vrachtwagen hebben ook tachograafplicht !! dus rijtijdenbesluit = max. 9 uur per dag rijden dan 10 uur rust. In die 9 uur: max 4,5 uur acher elkaar rijden dan verplicht 3 kwartier rust, dan weer 4,5 uur rijden en dan 10 uur rust
Nederland heeft bij (aantoonbaar !!) privegebruik geen tachoplicht.......helaas denkt de politie in het buitenland daar anders over  >:(

als ik de regels over een tachograaf lees dan moet ik met mijn T3 busje eigenlijk ook een tachograaf hebben  ::)  (2000kg + 2500kg aanhanger = >3500kg). Duitsland heeft zelfs al vanaf 2800kg tachograafplicht....
 
privegebruik tot 7,5ton heeft dan wel geen tachograafplicht, maar je moet wel een sluitende rittenadministratie van de afgelopen 28 dagen kunnen laten zien  :o

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: 4x4 Ivecootjes te koop, ex politie
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2012, 16:36 »
wij hebben er een half jaar geleden een gekocht via een 4x4 bedrijf. Zij hadden de bak, aandrijfassen en andere zaken al onder handen genomen. De prijs was dan ook meer dan je op de diverse sites tegekomt, maar dat is ook niet erg.
Wat betreft de wegenbelasting hebben wij hem op een camperkenteken staan. Ontheffing kregen we niet van de belastingdienst, dus hebben we het dak een stukje laten verhogen. Met een keukentje er in en een paar tot bank om te bouwen bedden ben je dan klaar. Foto´s van na de ombouw heb ik trouwens nog niet, die zal ik eerdaags een keer posten.