Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: welke moet het worden?  (gelezen 28556 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: welke moet het worden?
« Reactie #30 Gepost op: 01-09-2008, 15:20 »
Scheelt ook in het verbruik omdat de rijwind dan niet meer tegen die achterklep aanwaait.
(Wat hier weer opgeheven wordt door die rollbar en lampen  ;D)

In tegenstelling tot wat je zou verwachten! Ik dacht dat ook, maar heb een tijdje geleden (ik geloo mythbusters) gezien die deze proef hadden gedaan. De pick-up met een dichte klep en niet afgedekte laadruimte was het zuinigste...Mooie theorie erbij over wind enzo, maar die ben ik weer vergeten  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: welke moet het worden?
« Reactie #31 Gepost op: 01-09-2008, 17:13 »
Mooie theorie erbij over wind enzo, maar die ben ik weer vergeten  ::)

Klopt! Ik wilde het ook aanhalen maar je was me voor.

De theorie was dat de dichte laadklep een luchtbel vormde waardoor de rijwindje eroverheen werd geleid. Terwijl de open laadklep ervoor zorgde dat de wind achter de cabine backwinden en als het ware vacuum zoog.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: welke moet het worden?
« Reactie #32 Gepost op: 04-09-2008, 23:53 »
Leuk die aandacht voor 4x4. sinds de klap die ik gemaakt heb met een DRZ staat motorrijden toch FF op een laag pitje. Ben zelf druk bezig mijn VW buggy weer rijdend te maken en die is echt off-road waardig maar pics plaats ik wel een op een ander topic.

Maar terug on topic. Ik weet niet wat je kan besteden en wat je acceptabel vind aan vaste lasten maar als het niet te duur moet zijn zou je een auto van 25 jr of ouder kunnen overwegen. MRB vrij en dat scheelt je bij een echte 4x4 diesel snel 100 p/mnd of meer. Verzekering van af E 70 p/jr! Dan hou je nog wat budget over om te (laten) sleutelen.

Goede keuzes zouden een landcruiser kunnen zijn(dure onderdelen) mitsubishi, nissan of natuulijk, mijn favoriet, de mercedes G. Niet snel, heel basic maar de techniek is bulletproof en de onderdelen kosten weinig. En niet onbelangrijk alles is nog te koop. Af 4000 voor een met werk en voor 10000 heb je een in perfecte staat bij onze buren in duitsland. Sowieso veel keuze daar, check:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&negativeFeatures=EXPORT&bodyStyleRadio=&categories=OffRoad&makeModelVariant1.makeId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&fuel=DIESEL&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSealView=

Wat een link he?  suc6!

Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: welke moet het worden?
« Reactie #33 Gepost op: 05-09-2008, 12:46 »
ooit aan een toyota gedacht?

http://nl.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: welke moet het worden?
« Reactie #34 Gepost op: 05-09-2008, 13:59 »
 :D ;D
die blijft leuk

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: welke moet het worden?
« Reactie #35 Gepost op: 05-09-2008, 16:33 »
Ferd, fijne vent, heb je intussen een iets duidelijker idee zodat we wat gerichter met je mee kunnen fantaseren  ::)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: welke moet het worden?
« Reactie #36 Gepost op: 05-09-2008, 16:35 »
 ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: welke moet het worden?
« Reactie #37 Gepost op: 07-09-2008, 22:59 »
Phoeeee, als ik toch ruimte en wat meer geld had dan werd het deze...... :P
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=loathih3b1xp

Wat is eigenlijk het verschil tussen een HJ en een BJ??

Hij staat al een jaar te koop!
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: welke moet het worden?
« Reactie #38 Gepost op: 08-09-2008, 10:14 »
Hij staat al een jaar te koop!

Nu niet meer  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: welke moet het worden?
« Reactie #39 Gepost op: 08-09-2008, 11:30 »
Twee dagen in Frankrijk en de gps heeft al eer leuke gravel en zandpaen gevonden. de onderkant is weer schoongeschuurd door de hoge gras-middenbermen, dwars op de gravelpaden om de kuilen te ontwijken..... Iris raakt steeds meer overtijgd van een auto die hoger op de poten staat  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: welke moet het worden?
« Reactie #40 Gepost op: 08-09-2008, 14:07 »
Er stond gisteren een Jimny hier in de straat met een te koop bordje. Maar geen prijs erbij.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: welke moet het worden?
« Reactie #41 Gepost op: 08-09-2008, 15:03 »
..de onderkant is weer schoongeschuurd door de hoge gras-middenbermen,..

totdat het gras tussen de uitlaatpijp en de auto hangt en vlam vat...
brand heel mooi zo'n auto..
ook heel snel..
en geeft veel rook..
genoeg rook om omstanders aan te trekken..
dan heb je in ieder geval weer transport..
en je bagage hoef je ook niet meer voor te zorgen...
nee heb ik geen ervaring mee..
nee echt niet..
..
nou oke, een klein beetje dan.. :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: welke moet het worden?
« Reactie #42 Gepost op: 08-09-2008, 16:00 »
Leuke Feroza misschien? Helemaal klaar voor de vakantie. Met IJsland en Turkije ervaring. Paulien heeft er al een nieuwe hobby bijbedacht. Een (ahum...) Landrover. Moet ik toch maar een setje engelse sleutels gaan kopen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: welke moet het worden?
« Reactie #43 Gepost op: 08-09-2008, 16:09 »
is een Lada niva vloeken.
Ik kom deze dingen veel tegen en geloof me ze komen overal.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: welke moet het worden?
« Reactie #44 Gepost op: 08-09-2008, 22:57 »
is een Lada niva vloeken.

Nee, helemaal niet!!!
Alleen zijn de reserve onderdelen niet altijd gemakkelijk (lees snel) te verkrijgen dacht ik.
Vind maar 's een Lada garage in Nederland.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt