Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rondje Zwarte Zee in aug/sep  (gelezen 4168 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Gepost op: 11-08-2009, 15:46 »
Hey allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik zal me even voorstellen: mijn naam is Joël en ben Nederbelg in Antwerpen, waar ik ook studeer (medicijnen, nu 2e jaar). Ben 23 en in het bezit van een stevige XT600E waar ik veel en graag mee rondscheur. Het is geen supersnelle, maar lekker betrouwbaar en goed om grote afstanden mee af te leggen (ook al zou ik soms wel graag een windschermpje willen hebben :P) en natuurlijk ook om af en toe de modder mee in te duiken, ook al moet ik bekennen dat ik dat nog niet zo vaak heb gedaan. Weet namelijk niet waar je dat in NL/BE kan doen ??? Iemand tips waar je kan oefenen?

Welnu, ik ben van plan om over twee weken met een tentje achterop richting voormalig Oostblok te trekken, namelijk door Duitsland, Polen, Oekraine, Roemenie, Hongarije, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Vertrek en aankomst in Antwerpen. Ik heb een maand de tijd, van 24 augustus tot en met 22 september, en ik ben van plan om het lekker rustig aan te doen, wat steden aan te doen - o.a. Berlijn, Warschau, Krakau, Budapest, Parijs - en veel tijd in de natuur door te brengen met fotograferen, wandelen, misschien wat mountainbiken (ter plaatse huren) en ook wat offroad rijden proberen; de Karpathen, Alpen, het Krim schiereiland in Oekraine en de kust van de Zwarte zee schijnen allemaal goeie plaatsen te zijn hiervoor.

Heeft er iemand zin om mee te gaan, voor een stukje ofzo (helemaal mag ook)? Mss kunnen we meeten en samen door de Karpathen of de Alpen scheuren ;)

En aangezien dit mijn eerste 'grote' reis wordt, hebben jullie misschien wat tips voor me over de regio's, waar ik voor moet uitkijken en wat ik qua motortechniek onder de knie moet hebben? En natuurlijk wat ik absoluut niet mag missen op mijn doortocht door het Europa aan de andere kant van der Mauer :D

Graag tot horens en de groeten,
Joel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2009, 20:41 »
Als je nog door Bulgarije komt laat het maar weten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2009, 21:04 »
Tip: over Roemenié / Hongarije terug is tamelijk saai; Hongarije is zo plat als Holland.

Maar indien je door zou steken over Albanië naar Montenegro, Albanié heb ik van diverse bronnen gehoord dat dat absoluut niet zo crimineel is als je zou denken. Je kunt ook via Servié / Kosovo afsteken, is allemaal erg veilig tegenwoordig. Reserveer wel 100€ steekpenningen bij de Kosovaarse grens, dan mag je voordringen.

Montenegro is echt prachtig, ansichtkaartwaardig. Ze hebben daar een diepblauwe zee en het grootste Fjord van Europa:





Vanaf Montenegro kan je mooi langs de kust omhoog rijden en heb je zo 800 tot 1.000 km prachtige uitzichten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Reactie #3 Gepost op: 29-01-2010, 22:17 »
ben je nog onder weg? of al terug.
zijn benieuwd naar je reis.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2010, 13:03 »
zo ga ik weer,alleen een ander scherm zit er nu op.
een puig,rijd wat lekkerder.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Reactie #5 Gepost op: 27-04-2010, 12:14 »
nog wat nieuwe onderdelen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 99
Re: Rondje Zwarte Zee in aug/sep
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2010, 22:42 »
hee rtv ik kom in september langs....nou?