Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zadelpijn voorbij?  (gelezen 3891 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Zadelpijn voorbij?
« Gepost op: 16-11-2008, 12:20 »
Omdat Marjolijn bij Nils beter achterop zit op z'n R60 uit "62 dan op de LC8 2007 ben ik tijdens een zoektocht dit hier tegen gekomen.
Is dit, http://airhawk-online.at/de/?h=mc&b=prod_mc bij iemand bekend? Ervaring?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2008, 17:09 »
Bij de transalpclub rijden er mensen mee, en die waren er goed over te spreken iig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #2 Gepost op: 17-11-2008, 09:24 »
Ik ken er een paar die er in engeland mee rijden (o.a. op en 950SE) en die zijn er allemaal supertevreden over... Heb er zelf ook al aan zitten denken, maar die dingen zijn nogal aan de prijs en eigenlijk kan ik nu nog maar net bij de grond   :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2008, 09:41 »
Ik heb laatst een paar honderd asfaltkilometers op de XChallenge met een IKEA schapevacht mogen rijden. Dat scheelt echt een zere bips.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #4 Gepost op: 17-11-2008, 11:12 »
Een fietsbroekje met zeem scheeld veel, koop dan wel een goede, zeg rond de e40.-

Maar heb er zelf gelukkig geen last van ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #5 Gepost op: 17-11-2008, 11:21 »
Koop dan wel een binnenbroek, en niet zo'n Lycra buitenbroek. Die broeien nogal onder je motorkleding, wat ook bepaald niet bijdraagt aan het comfort ::)


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #6 Gepost op: 17-11-2008, 15:39 »
Fietsbroek bevalt mij ook goed,
Met de DRZ zonder fietsbroek een rondreis (1week) door Portugal gedaan en vreselijke zadelpijn gehad op de terugweg (750km op een dag over straat)
Met de Xchallenge (van zichzelf al wel een stukken beter zadel dan de DRZ, maar nog steeds geen "GS zadel") met fietsbroek na een 2 weken offroad rondreis door Italie/Slovenie/Croatie, in 1 dag van Innsbruck naar het TM weekend in Zeeland gereden over de snelweg (900km?) en eigenlijk vrij weinig last gehad.

Het schapevel werkt redelijk goed, maar ik had er met mijn DRZtje toch nog veel last van zadelpijn onderweg naar de Franse Alpen. Met mijn Xchallenge onderweg naar Polen, ook met schapenvel gereden, maar ook weer zere kont gehad. Wel minder dan helemaal zonder hulpmiddelen. Nu heb ik een "syrisch langhaar schaap" ::) al op aanraden van Gerben de haren wat ingekort en gewassen, zodat ie meer gaat krullen, maar is nog niet helemaal gelukt, dus misschien verliest het daardoor een beetje de nuttige werking.

Daarnaast vinnik met een stevige regenbui zo'n schapenvel toch lastig en met zo'n offroadreis ook wel lastig, omdat dat ding volgens mij dan heel vies wordt....
Dus ik verkies toch de fietsbroek...of gewoon allebei als het ff kan ::)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #7 Gepost op: 17-11-2008, 19:43 »
Ik zeg: schaap erop knopen!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #8 Gepost op: 17-11-2008, 20:20 »
Mèèèèèèhhh  :stupid:
16133 kilometers op een Ludde (zo heet zo'n ikea-schapevelletje) doorgebracht en kan me geen kontpijn herinneren. Wel de korte grijze nemen, Nat maken, in vorm trekken en een dagje laten drogen opgespannen op het zadel. Paar elastieken of bandjes d'r aan voor om 't zadel tegen 't schuiven en je bent klaar voor iets meer dan 40 euro.
Maar ja, in NL kan zo'n ding wel vies nat worden  :-\
Een string dragen of nog minder schijnt ook te helpen  :P
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #9 Gepost op: 17-11-2008, 21:07 »
Een string dragen of nog minder schijnt ook te helpen  :P

 :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Zadelpijn voorbij?
« Reactie #10 Gepost op: 20-11-2008, 23:15 »
Ja, ja Erwin, had je dat maar geweten hè, dan had je vast niet altijd voorop gereden  :D

Omdat ik een man met een string maar een eng verschijnsel vind heb ik zo'n super beschermende en ook comfortabele KTM onderbroek.
Het geheim zit hem volgens mij in de brede bescherming op het zitvlak en het hele comfortabele coolmax kruis.
Onverwacht bevalt mij dit erg goed.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt