Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De ivecohoek  (gelezen 113386 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #345 Gepost op: 12-04-2013, 21:27 »
Remschijf rechts was een beetje op door vastgelopen remblokken.
Uiteindelijk heb ik ook blokken nodig.
Inmiddels gevonden bij v Dam.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: De ivecohoek
« Reactie #346 Gepost op: 16-06-2013, 21:35 »
Hallo Iveco bestuurders.


Ikben de trotse eigenaar van een iveco 4010 wm van de belglandse politie.
Ik zoek een reserve wiel remslangen evt het opstapje rechts (buizenframe) onder de bijrijder)
Glazen voor en zijruiten.


Heeft iemand iets daarvan liggen?

Post Merge: 16-06-2013, 21:37
Trouwens ik ben ook nog op zoen naar een manier om wat meer pit uit mijn iveco te persen.
Ik weet dat je de assen kan verbouwen heeft iemand hier ervaring mee?
En waar haal ik de onderdelen?
GAAT NIET BESTAAT NIET..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: De ivecohoek
« Reactie #347 Gepost op: 16-06-2013, 23:20 »
http://www.waggeladventures.com/

Marcel vertelde mij dat ze alle slijtonderdelen niet verkochten.
Ik zou zeggen vraag het of ga bij Van Dam kijken.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #348 Gepost op: 17-06-2013, 20:29 »
Hallo Iveco bestuurders.


Ikben de trotse eigenaar van een iveco 4010 wm van de belglandse politie.
Ik zoek een reserve wiel remslangen evt het opstapje rechts (buizenframe) onder de bijrijder)
Glazen voor en zijruiten.


Heeft iemand iets daarvan liggen?

Post Merge: 16-06-2013, 21:37

Trouwens ik ben ook nog op zoen naar een manier om wat meer pit uit mijn iveco te persen.
Ik weet dat je de assen kan verbouwen heeft iemand hier ervaring mee?
En waar haal ik de onderdelen?


Welkom hier! Aan de assen is niet veel te verbouwen. Je bedoeld waarschijnlijk dat de overbrengingsverhouding van het differentieel langer kan. Dat kan door het differentieel van de gewone versie te monteren. Dat wordt echter een prijzige geschiedenis als je de onderdelen überhaupt kunt vinden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: De ivecohoek
« Reactie #349 Gepost op: 22-06-2013, 23:09 »

Welkom hier! Aan de assen is niet veel te verbouwen. Je bedoeld waarschijnlijk dat de overbrengingsverhouding van het differentieel langer kan. Dat kan door het differentieel van de gewone versie te monteren. Dat wordt echter een prijzige geschiedenis als je de onderdelen überhaupt kunt vinden.


Dat bedoel ik ook de overbrening veranderen ik heb he agevraagd bij de iveco en ben e al achte dat dat behoorlijk prijzig is!

Post Merge: 22-06-2013, 23:15
Over m,n iveco ben al lekker op weg! Alles is gelast heb een mooie uitlaat gemaakt heb een nieuwe treeplank gemaakt aan de bestuurders zijde,ook heb ik al 2 mooie seitz s4 schuiframen in de bak gemonteerd ashoesjes vervangen remklauen en cylinders gedemonteerd om ze te reviceren. etc etc.


Vraage is en nog iemand lekker aan de klus geweest aan z,n iveco dit weekend?



En ik vroeg me af of jullie wel eens een bijeenkomst hebben? Een keertje samen door een zandbak heen en erna lekker een bbq en een goede plas bier...
GAAT NIET BESTAAT NIET..

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: De ivecohoek
« Reactie #350 Gepost op: 09-07-2013, 12:59 »
Voorruiten heb ik laats besteld  de maten heb ik nog voorje als je ze wil heb ze laten maken uit me hoofd was de prijs iets van 180 euro voor een set (lexan kraswerend)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: De ivecohoek
« Reactie #351 Gepost op: 29-08-2013, 09:57 »

En ik vroeg me af of jullie wel eens een bijeenkomst hebben? Een keertje samen door een zandbak heen en erna lekker een bbq en een goede plas bier...
Dan ben je net te laat: twee weken geleden waren we met een paar vrienden in Furstenau. Het waren geen Ivecorijders, maar daar hadden we wel wat van kunnen maken. Dat kan uiteraard nog steeds, want het is zeker voor de Iveco's een mooi terrein om de grenzen van de auto te leren kennen. En om de sperren weer eens goed te laten werken.
In het weekend van 14 september is in Broechem bij Antwerpen wel het Benitreffen, het Belgische broertje van het Willytreffen. Er woont ook een Belgische WM-rijder vlakbij, die komt ook vast even langs. Voor ons zit het er gezien alle voor bereidingen voor onze eigen reis helaas niet in (www.hetgeleslakkenhuis.nl).

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: De ivecohoek
« Reactie #352 Gepost op: 01-09-2013, 22:27 »
Hey! Ik heb me vanavond aangemeld voor dit forum en zal me even netjes voorstellen..
Ik heet Marc, woon in Ravenstein en kocht een jaar of 6 terug een gele dubbelcabine Bremach bij Ginaf Service in Ederveen. Een voormalig snoeivoertuig van de gemeente Lichtenvoorde. Ik ben indertijd enthousiast aan het project begonnen om er een reisvoertuig van te maken, maar door omstandigheden (koop geen te renoveren huis als je er eigenlijk geen tijd voor hebt) heb ik er een paar jaar niet aan kunnen werken. Maar dat gaat nu eindelijk weer veranderen! En vandaar mijn aanmelden hier dus.. wel handig om met andere enthousiastelingen te kunnen praten over dingen die je tegen komt!
Ik heb even rondgekeken hier en zag dat er minstens één andere bremach eigenaar aanwezig is. Dat schept hoop op goede tips!
Project voor nu is het monteren van de 2.8 tdi motor, die in plaats komt van de oude 2.5 ongeblazen diesel. En dan maar 's zien of het gevaarte na 6 jaar eindelijk weer 's wil starten..
grtz
Marc
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #353 Gepost op: 02-09-2013, 19:52 »
Welkom hier! De Bremach en Iveco delen veel van dezelfde techniek. Dus er is altijd wel wat kennis aanwezig.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: De ivecohoek
« Reactie #354 Gepost op: 09-09-2013, 00:50 »
Dan ben je net te laat: twee weken geleden waren we met een paar vrienden in Furstenau. Het waren geen Ivecorijders, maar daar hadden we wel wat van kunnen maken. Dat kan uiteraard nog steeds, want het is zeker voor de Iveco's een mooi terrein om de grenzen van de auto te leren kennen. En om de sperren weer eens goed te laten werken.
In het weekend van 14 september is in Broechem bij Antwerpen wel het Benitreffen, het Belgische broertje van het Willytreffen. Er woont ook een Belgische WM-rijder vlakbij, die komt ook vast even langs. Voor ons zit het er gezien alle voor bereidingen voor onze eigen reis helaas niet in (www.hetgeleslakkenhuis.nl).


Hoi idd.een beetje laat !
Mooi project jullie auto lijkt veel op onze!
Zelfde kleur haha!
Wij gaan alleen naar een. Andere bestemming in oktober of november!
Veel plezier.





Post Merge: 09-09-2013, 00:53
Voorruiten heb ik laats besteld  de maten heb ik nog voorje als je ze wil heb ze laten maken uit me hoofd was de prijs iets van 180 euro voor een set (lexan kraswerend)


Ik heb net bij quickcar alle ruiten voor en zijruiten laten maken!
De tüv hier in duitschland wilde me met plastik niet keuren!


Toch bedankt
GAAT NIET BESTAAT NIET..

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: De ivecohoek
« Reactie #355 Gepost op: 10-09-2013, 13:56 »
De pignon en kroon wiel voor de iveco,s


Nu zit er 1/6,14 in ( is orrigineel)


Maar er zou 1/5,22 in moeten kunnen


Onderdeel nummmer  7170858


Heeft iemand hier ervaring mee (wat is mijn winst in snelheid en evt minder sprit gebruik?)
GAAT NIET BESTAAT NIET..

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: De ivecohoek
« Reactie #356 Gepost op: 11-09-2013, 14:13 »
Mijn 40-10 WC heeft volgens mij die andere overbrenging er in zitten. rijdt ongeveer gemiddeld 1:7
Max 115 km per uur zowel op de tachograaf als gps. [size=78%]Dit op 7.5 R 16 banden.[/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #357 Gepost op: 11-09-2013, 19:52 »
De pignon en kroon wiel voor de iveco,s


Nu zit er 1/6,14 in ( is orrigineel)


Maar er zou 1/5,22 in moeten kunnen


Onderdeel nummmer  7170858


Heeft iemand hier ervaring mee (wat is mijn winst in snelheid en evt minder sprit gebruik?)


Dit zou ca. 17% moeten schelen dan, maar het schijnt ontzettend duur te zijn. Op het viermalvier.de forum is er nog niemand die het gedaan heeft vanwege de prijs.

Post Merge: 11-09-2013, 20:03
Mijn 40-10 WC heeft volgens mij die andere overbrenging er in zitten. rijdt ongeveer gemiddeld 1:7
Max 115 km per uur zowel op de tachograaf als gps. [size=78%]Dit op 7.5 R 16 banden.[/size]


115 is wel erg hard, dat is op een toerental wat ik niet aandurf! De mijne rijdt bij 3300 toeren 95 km op de GPS. tegen de 100 is nog wel uit te houden. De Iveco motor kan goed tegen hoge toerentallen, dus het zit voornamelijk "tussen de oren" en veel mensen willen het toerental lager vanwege de herrie. Ik rijdt overigens met 255/85R16. Dit brengt het toerental ca. 4,5 % omlaag tov de standaard 7.5R16 (235/85R16) banden. De goedkoopste manier om de snelheid omhoog of het toerental omlaag te brengen is om 255/100R16 banden te monteren. Die zijn echter wel prijzig en je moet er ook de wielkasten voor en achter voor uitslijpen. Dat scheelt 13%) Ik verbruik ca 1:8 gemiddeld en dat is redelijk netjes voor een Iveco. Ik geloof overigens niet dat het verbruik drastisch zal dalen bij een iets lager toerental.


De technisch mooiste oplossing is een overdrive. Daarover wordt druk gesproken hier: [size=78%]http://www.viermalvier.de/ubb_portal/ubbthreads.php/topics/568481/Overdrive_Nachrustsatze_fur_un.html#Post568481[/size]
Iemand heeft ontdekt dat er in amerika kitjes te koop zijn welke op de tussenbak van de Iveco moeten passen. De tussenbak is van Borg Warner en die wordt op veel amerikaanse Ford gemonteerd. Dan heb je dus in een keer tien versnellingen! De overdrive is 22% dus dat schiet op. Je moet dan wel de cardanassen inkorten. De kruiskoppelingen gaan dan onder een grotere hoek draaien wat op zich moet kunnen. De kit kost incl transport ca. 3300 dollar. Uiteraard heb je de overdrive alleen in 2WD, maar dat maakt niet uit. Ik wacht totdat iemand in Duitsland dit eerst eens uitprobeert.... Maar als je aan dit soort oplossingen begint is het eind zoek. Met die overdrive heb je vervolgens weer te kort vermogen om de snelheid te halen die je eigenlijk zou willen (120?) en moet je weer een interkoeler gaan monteren en de brandstofpomp laten afstellen. En zo wordt de bodemloze put steeds dieper..

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: De ivecohoek
« Reactie #358 Gepost op: 11-09-2013, 21:15 »
Iveco geeft zelf op voor de 40-10 WC al dan niet verhoogd een maximum vermogen van 103 pk bij 3800 toeren en een snelheid van 110 km per uur. Deze versie is uitgerust met 5,5 F 16 velgen zowel Iveco als Michelin geven op dat 7.50 R 16 de maximale maat banden is en daarop mogen.
Onder andere doordat het een springvelg met een hoge velgrand is.
En ja het blijkt dat zolang je uit het rood blijft je prima veel toeren kunt draaien met de motoren die er in deze Iveco's zitten. Die van mij houdt het al 370.000 km vol. het is wel zo dat horen en zien je vergaat met die toerentallen;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De ivecohoek
« Reactie #359 Gepost op: 11-09-2013, 22:06 »
Je hebt een busje toch? Ik dacht dat het altijd 5, 5 velgen zijn. Daar kunnen wel 255 brede banden op. Er rijden er genoeg mee rond. In Duitsland niet want die hebben tuv.....