Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??  (gelezen 12614 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #15 Gepost op: 19-01-2006, 13:17 »
Het mooie van de 60 serie is dat er nog een seriele poort in zit. Met je oude pda-tje en een kabeltje kan je de tracklogs naar je pda kopieren. Eventueel de routes die er thuis niet meer in pastte weer naar je GPS en je bent er weer helemaal klaar voor.

Met de Midsummer had ik de tracklogs ook in mijn PDA, heb ik ook nog wat mensen mee kunnen helpen om hun GPS te uploaden.

De ownersmanual van de 60CSx staat hier: http://www.garmin.com/manuals/GPSMAP60CSx_OwnersManual.pdf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2006, 16:06 »
ja hartsikke mooi!

ik heb me aangemeld om te horen zodra notter er binnen heeft. Begin Maart is de verwachting.


Ik sta ook op de wachtlijst bij Notter. Lijkt wel een allroad ritje :-X  ;)

@Ferd, yep die seriele poort is inderdaad erg handig om te hebben, geel laptop me zeulen. Wel lekker gedetaileerde routes en tracks up en downloaden. Welke progjes gebruik jij ook al weer op je Palm PDA?

Ben alleen benieuwd naar de snelheid. De Quest II heeft met zijn mega-geheugen in moeten boeten aan snelheid. Misschien dat de 60C(S)X met Micro-SD kaartgeheugen ook minder snel is dan de 60C(S) met intern geheugen. Die Micro-SD kaartjes zijn niet duur maar hoe snel zijn ze. Misschien ben je het dubbele kwijt voor eens enigzins acceptabel kaartje.

Ik ga ervan uit dat net als bij de Quest II, Notter hem vooraf (wellicht nu al) goed aan de tand voelt voordat ie de verkoop in gaat. Notter zal eerst een goed in/overzicht willen hebben van de voor- en nadelen van de C(S)X t.o.v. de C(S).

Nog even wachten.... :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2006, 09:44 »
Er is bij Yahoo trouwens een groep waar mensen kennelijk al met de X-versie aan het spelen zijn:

http://groups.yahoo.com/group/GarminGPSMAP60C_60CS/

Citaat
The only surprise was that the 60CSx is powered from the
USB line - and comments when you disconnect it.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #18 Gepost op: 23-01-2006, 23:02 »
Hou in de gaten dat Garmin de City Select (het kaartenbestand zeg maar) niet meer maakt. De laatste versie was versie 7. Nu leveren ze alleen nog Cilty Navigator met de producten mee.

Ik diverse webshops die de 60Cx aanbieden, maar dan dus wel de Cilty Select erbij. Houd dit dus in de gaten! (hij staat trouwens bij Futurumshop.nl voor ? 599,-- incl verzendkosten (let op: dit is de 60CSx-versie, dus met barometer en electronisch compas (wat ik nog nooit gemist heb, dus of dat zinnig is??)))

Ferd,

Ik snap hem niet helemaal geloof ik:
- citynavigator en cityselect: zijn die gebaseerd op verschillende kaarten? en Werkte de Cx60 dan niet meer met de cityselect kaarten??
die 599 is wel Ex cityselct/citynavigator denk ik..

grts
ben benieuwd of ze hem bij futurumshop ook echt kunnen leveren

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2006, 07:29 »
De select en de navigator zijn gebaseerd op de zelfde kaarten.

De Navigator geeft wat meer afslaginfo mee met de kaarten. En bij de Navigator kan je volgens mij bij het overzetten naar de GPS een aantal POI eruit gooien.

Citaat
Het staat elders op dit forum al; maar in essentie: CN geeft wat meer textuele info dan CS. ('neem afslag28 wierden/rijssen' versus 'neem afslag 28').

Daarnaast weet CN bijvoorbeeld als een weg bijv. alleen 's nachts afgesloten is; CS zal hem dan helemaal afsluiten of juist helemaal niet.

In de praktijk zul je nooit een losse CN kopen. CN wordt standaard geleverd bij m.n. de Streetpilot. Bij de andere toestellen zul je met CS werken.

Bovenstaande quote komt van het gpsforum, even zoeken op "verschil select navigator" en er gaat een wereld van info open.

De 60Cx zal prima met de Select versie werken, ik vindt het alleen vreemd dat een gloednieuwe GPS met een oudee kaartenset verkocht gaat worden. Natuurlijk om de prijs te drukken, maar toch.........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #20 Gepost op: 24-01-2006, 19:51 »
als er staat "levering bevat Navigator", dan zittende kaarten er dus bij neem ik aan?

Ik zie hem nergens zonder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2006, 23:38 »
Stukje uit de nieuwsbrief van Waypoint Notter (www.gps.nl) :) :) :)

=====================bericht=====================

4. nieuwe toestellen eerder dan verwacht

Het goede nieuws is dat we vandaag de eerste GPSmap60CX, CSX, eTrex legend CX, Edge 205 en 305 mochten begroeten. Veeeel eerder dan verwacht (maart); uitzonderlijk.

Op dit moment kunnen we alleen de 'kale' toestellen leveren. Het is nog niet duidelijk hoe de paketten met kaartmateriaal eruit gaan zien. Zal mogelijk ook te maken hebben met de op handen zijnde update van het kaartmateriaal.
Maar voor wie niet langer wachten wil: de toestellen zijn beschikbaar!

Heb je al een GPS, bijvoorbeeld de 2610, dan kun je, na registratie, je 'X' toestel aanmelden op de kaartlicentie van de 2610. Heb je nog geen kaartlicentie: ook al zou je het toestel nu los aanschaffen, dan kun je met terugwerkende kracht gebruikmaken van de eventuele pakketprijzen. Een ander alternatief is de aanschaf van het complete autopakket met daarin de City Select software.

Vooral de 60CX en de 60CSX zijn krachtpatsers waar we veel van verwachten.
Twee belangrijke verschillen ten opzichte van de 60C/CS:
- de 'X' serie werkt met micro SD-kaarten, waardoor het geheugen
uitbreidbaar is.
- de 60 'X' (dus NIET de etrex!) werkt met de zgn. SIRF-III chipset, wat
leidt tot een fenomenale ontvangst!

Over de micro-SD-kaart: de grootste micro-SD op dit moment is 512 Mb.
Die kaartjes zijn in de markt op dit moment uiterst schaars en amper verkrijgbaar.
Door onze goede contacten in de 'geheugenkaartenmarkt' zijn ze bij Waypoint
echter uit voorraad leverbaar!

====================einde=bericht======================
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2006, 10:31 »
Zit er toch aan te denken om er eentje uit Amerika mee te laten nemen........ Scheelt mij teveel kwa prijs, en met die geheugenkaarten heb je de basismap toch niet nodig. Bij Amazon.com gaan ze voor $399,-- weg tegen €600,-- hier in Nederland.

Heb nog even bij Sportsextreme in Denemarken de vraag uitstaan wat hij bij hun gaat kosten, maar gezien de huidige prijs van de 60C daar zal dat niet veel met de nederlandse prijs schelen.

Komt er iemand binnenkort nog aan de andere kant van de grote plas??

Citaat
Misschien wel: je zou er nu al een autopakket van de 60C bij kunnen kopen (met CS7), maar ook daarbij zou ik even wachten met registreren, om gartis naar 8 te kunnen. De 'releasedate is immers nog steeds onbekend. Tot registratie kun je de kaarten dan echter allicht niet gebruiken, dus dan maakt het ook weinig uit of je later aanschaft.

Bovendien is het waarschijnlijk dat bij een eventueel pakket de NT-kaarten geleverd worden, die een hogere compressie kennen, waardoor er op hetzelfde geheugen ongeveer anderhalf maal meer past.

Dilemma dilemma. Het weer is voor velen nog niet naar outdoor. Een paar weken geduld is wellicht dan niet zo moeilijk. Toch geen geduld? dan wellicht nu het kale toestel aanschaffen. Als er pakketten komen kun je die bij ons met terugwerkende kracht tegen de pakketmeerprijs aanschaffen.

Dus er is nog een substantieel voordeel voor de Navigator tov de Select......

Ben nu nog even aan het uitzoeken of ik één gps kan unreggen op de kaartsoftware (er staan er al twee op geregistreerd) zodat de nieuwe op de oude software kan worden geregd. Volgens Notter kan dat niet, dus er nog maar even vanaf gezien om er morgen een op te halen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2006, 11:10 »
He Ferd,

Ook zo ongeduldig ::)  :D Maar inderdaad wel veel centen. En een 1Gb kaart zou toch mooier zijn!

Even een vraagje: welke programmaatjes voor het zenden van tracks/routes gebruik jij ook alweer i.s.m. je Garmin? Welk Palm type gebruik jij? En waar heb jij je Garmin-2-Palm seriele kabeltje vandaan gehaald?

Gr, Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2006, 19:19 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2006, 20:12 »
ikke ook!


euhm...
http://cgi.ebay.de/NUEVO-2006-Garmin-GPSMAP-60CX-GPS-Navegacion_W0QQitemZ8754512594QQcategoryZ162QQrdZ1QQcmdZViewItem
hoe doet ie dat? en wie durft te bestellen? (niet echt superpositieve waarderingen!)

Ja.. prijsverschil is wel weer echterlijk groot. Maarja.. Basemap is toch ook wel handig hoor
Bij Notter 600 E zonder kaarten... Bij Futurumshop ook zoiets, maar met navigator: (dus zonder kaarten?)


grts

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2006, 20:26 »
Wat ik merk van de basemap is dat die heel erg miniem is. In Libi"had ik iets van een worldmap geupload, en daar heb je wel weer wat aan. De basemap van europa heb je nauwelijks iets aan, zeker niet met de micro-sd-cards. Je zet gewoon een heel groot gedeelte van europa op die kaart, en met de basiskaart doe je helemaal niets.

En die op E-bay, tja, verleidelijk....... ze hebben het allemaal over slechte communicatie, maar heb je dat echt nodig? Het is toch bestellen en betalen met die zooi?? Ik heb met internetshops in ieder geval niets anders gedaan......

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2006, 20:29 »
We kunnen ze natuurlijk alle drie nemen (Gerben, Maarten en ik zei de gek ::)) krijgen we misschien nog extra korting :P

Extra kaartjes in Notter ophalen, en dan nog iets met de software zien te regelen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2006, 20:32 »
Bij Futurumshop is hij trouwens ook zonder software, de navigator is het apparaat zelf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nieuwe 60/76 en eTrex modellen??
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2006, 20:50 »
 let wel effe: Menu internal en español.

Helaas ken ik div mensen die slechte ervaringen hebben met pakjes van en naar Spanje...
Ik ga liever effe op safe, ook al scheelt het erg veel in prijs.

ik dub nog effe...
grts

Gerben