Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin III+ rules!!  (gelezen 6344 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Garmin III+ rules!!
« Gepost op: 28-11-2005, 11:43 »
Mag ik,

Jullie even melden dat mijn III+ het na de soldeer acties van Ferd (na de Afrika trip in 2003) de hele El Chott rallye heeft uitgehouden? Zelfs mijn valpartij heeft hij overleefd. Meindert had zijn Quest bij zich, maar heeft uiteindelijk toch ervoor gekozen om zijn III+ (die hij als reserve had) te gaan gebruiken ipv. de Quest. Functionaliteiten zijn meer dan voldoende voor zo'n rallye. Kwou maar ff zeggen: III+ rules!!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2005, 11:56 »
Mhhh...  :o

Meindert,

Leg eens uit. Wat ging er mis met de Quest :-\
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2005, 11:58 »
Ja, ik zag ook al een touratech houder voor een Quest te koop staan?? Wasgebreurtmetdequest??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2005, 12:01 »
Zit ik er net aan te denken een Quest aan te schaffen :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2005, 12:25 »
Goh ben ik blij dat ik mijn III+ toch maar niet ingeruild heb.
 

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2005, 12:41 »
Goh ben ik blij dat ik mijn III+ toch maar niet ingeruild heb.
 

Wacht ff tot na de Tuareg!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #6 Gepost op: 29-11-2005, 09:41 »
Ja, ik zag ook al een touratech houder voor een Quest te koop staan?? Wasgebreurtmetdequest??

watskebeurd?

In de El Chott zijn er ook stukken die je rijd op compasskoers, zeg maar 153˚ voor 1300m of zo... Wat je eigenlijk wil zien op je GPS  is die koersaanduiding zonder moeilijke fratsen. Op de III+ kun je snel het compassroos aanroepen, big numbers selecteren en rechts lekker groot bearing (koers) afbeelden. Je handen zoveel mogelijk aan het stuur en ogen op de weg daar gaat het om.

Op de Quest is dat een stuk lastiger aangezien het compassroos niet tot de standard menuschermpies behoort, eerst via de routefunctie..... Dan bij de volgende aanwijzing weer opnieuw wijzigen etc etc, gewoon niet veilig. Bovendien is de Quest gewoon te duur voor dit soort grappen, overkill, auto-routing heb je toch niets aan. Wel mooi is het grote efficiente tracklog. Volgende keer gewoon met de III+.

De Quest gaat er zeker niet uit, inmiddels heb ik een andere houder die voor mij beter werkt. Wat betreft Nederland/Europa, dan rult de QUEST!!!!!

Oh ja, mijn III+ is heel Afrika door geweest, behuizing is al meerdere keren gelijmt met 2K, in Noorwegen ondergeregend (vocht onder display) maar gewoon, heel gewoon, blijft het doen... Een superding!  :)


Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #7 Gepost op: 29-11-2005, 09:47 »
Zoiets als deze dus:



Is de 60C....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #8 Gepost op: 29-11-2005, 09:50 »
tsja, voor woestijnrally's is de QUEST natuurlijk niet ontworpen!!! Maar voor de dingen die ik hem nodig heb is het een megasuperdeluxefantastischdingmetenormveelmogelijkheden!!!

Ook offroadtrips vastleggen is er perfect mee mogelijk. Alleen mogen ze van garmin de firmaware wat aanpassen om het menu  meer trackvriendelijk te maken, alhoewel dit nu met enkele omwegen perfect op te lossen is!!!

Greetzzzzz, questlover ;D ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2005, 09:57 »
tsja, voor woestijnrally's is de QUEST natuurlijk niet ontworpen!!! Maar voor de dingen die ik hem nodig heb is het een megasuperdeluxefantastischdingmetenormveelmogelijkheden!!!

Ook offroadtrips vastleggen is er perfect mee mogelijk. Alleen mogen ze van garmin de firmaware wat aanpassen om het menu  meer trackvriendelijk te maken, alhoewel dit nu met enkele omwegen perfect op te lossen is!!!

Greetzzzzz, questlover ;D ;D ;D

me2!  ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #10 Gepost op: 29-11-2005, 09:57 »
Mmhh... de Quest mist inderdaad wel wat mooie schermpjes, die je bijvoorbeeld op de III en de CS60 wel hebt :-\ Autorouting in de duinen helpt je ook niet echt. En ja, als je dan nog een III hebt rondslingeren dan kan ik me die keuze wel voorstellen.

Wat voor een Quest houder heb je dan nu gekocht?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #11 Gepost op: 29-11-2005, 09:59 »
deze

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #12 Gepost op: 29-11-2005, 10:19 »
Is dit de mounting kit van Garmin zelf? Wat was er mis met de Duratech en wat is er dan beter aan jouw nieuwe speeltje ;)

Heb je dit gelezen op de site van Notter: http://www.gps.nl/quest-ram.html#Garmin-mount ::)

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #13 Gepost op: 29-11-2005, 11:09 »
De Quest gaat er zeker niet uit, inmiddels heb ik een andere houder die voor mij beter werkt. Wat betreft Nederland/Europa, dan rult de QUEST!!!!!
Dus toch maar wel een quest aanschaffen... ::)
megasuperdeluxefantastischdingmetenormveelmogelijkheden!!!
Hoeveel keer woordwaarde is dat wel niet ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2005, 11:29 »
Is dit de mounting kit van Garmin zelf? Wat was er mis met de Duratech en wat is er dan beter aan jouw nieuwe speeltje ;)

Heb je dit gelezen op de site van Notter: http://www.gps.nl/quest-ram.html#Garmin-mount ::)



Het notter verhaal gaat weer over een andere houder, deze



dat vind ik nu echt een balleding, gewoon veel te duur, die prijs voor die kabel, niet normaal!

De orginel Garmin houder voor de Quest met RAMMOUNT kost 90€ op ebay.de

wat ik er beter aan vind? ingebouwde 12 naar 5V conversie en veel betere sleepcontacten dan de Touratech houder. Bovendien rammelt de touratech, de Garmin houder met een rubber bandje (tip van noppy) eromheen is veel degelijker IMHO. Je krijg er ook een speaker (oordop) kabel bij.
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99