Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Garmin III+ rules!!  (gelezen 6345 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2005, 13:59 »
Op de III+ kun je snel het compassroos aanroepen, big numbers selecteren en rechts lekker groot bearing (koers) afbeelden. Je handen zoveel mogelijk aan het stuur en ogen op de weg daar gaat het om.


Neehee, je moet 'track' selecteren. Heb je me zelf nog zitten uitleggen...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2005, 14:17 »
Neehee, je moet 'track' selecteren. Heb je me zelf nog zitten uitleggen...


doh!  ;)
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #17 Gepost op: 01-12-2005, 11:39 »
In het cockpit menu van de Quest had je ook de compas pbearing, rechts bovenin. Deze kan je middels het Units menu aanpassen aan graden en 'mills' (kweenie wadat is).



Achter de rode cirkel staat dus de bearing.

Het is ook zo'n met features volgeladen ding, dat ik snap dat in de woestijn je hoofd daar niet naar staat ;)

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #18 Gepost op: 09-12-2005, 15:12 »
T' gaat niet om bearing, maar op ' track' ...de koers die je rijdt dus...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #19 Gepost op: 10-12-2005, 18:26 »
T' gaat niet om bearing, maar op ' track' ...de koers die je rijdt dus...

wat is dat juist, bearing? wil dat niet koers zeggen???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #20 Gepost op: 10-12-2005, 19:33 »
Geplukt van forum.gps.nl:

Een korte uitleg van de betekenis van enkele termen die verward kunnen worden:

Course (Koers): de richting van het deel van de route dat je nu geacht wordt te volgen, dat is dus de lijn tussen de twee waypoints. Je werkelijke positie heeft geen invloed.

Bearing (Peiling): de richting van je werkelijke positie naar het komende waypoint.

Heading (Voorliggende koers): Je werkelijke bewegingsrichting.

To Course (Naar koers): Geeft een redelijke richting aan om spoedig weer op de route te komen, dus niet haaks er naar toe, dit is om, en ook niet naar het komende waypoint, dat duurt te lang, maar ergens daartussen.

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #21 Gepost op: 11-12-2005, 10:44 »
wat is dat juist, bearing? wil dat niet koers zeggen???

Ik dacht ook dat ik er met 'bearing' wel zou komen, maar die geeft de richting naar het volgende waypoint aan. Meindert kwam erachter dat als je onder de optie 'change fields' in het scherm met de kompasroos ook de optie 'track' kunt kiezen. Dat is dan de optie met de graden die je daadwerkelijk rijdt op dat moment (dus helemaal onafhankelijk van welke route/waypoint je hebt ingeprogrammeerd). Die heb ik dus gebruikt en hij klopte steeds met het roadbook en ik ben niet verdwaald.

Da's dan wel op een III+. Ik heb geen idee hoe dat op andere Garmins werkt, maar ik kan mij voorstellen dat er iets soortgelijks op andere types ook zit.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Garmin III+ rules!!
« Reactie #22 Gepost op: 11-12-2005, 12:24 »
Weet niet of jullie hier wat aan hebben maar ik heb offroad (te voet in de bossen ;)) wel een het vogende gedaan met mijn Quest:

Via menu Find WayPoint een route uitgezet naar een WP en dan navigeren niet via wegen. Ik neem aan dat jullie ook niet over wegen navigeren in de duinen :-*

Je krijgt er dan een derde navigatie pagina bij onder de page knop namelijk een compas roos en de 4 instelvelden. Die compas pagina kent 2 opties als je in die pagina op menu drukt:

1.) Peiling wijzer: huidige richting en richting naar WP (klein driehoekje)

2.) Koers wijzer: huidige richting (naar boven) en grote pijl naar WP met deviatie puntjes die aangeven hoe ver je van je koers naar het WP afzit.

De laatste optie lijkt mij handig in de woestijn maar deze tip geeft geen garantie op niet verdwalen 8) De velden kun je instellen op o.a. peiling en koers. Koers is je huidige compasrichting, koers de richting naar het geselecteerde WP; als beide het zelfde zijn kom je er wel ;D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...