Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: xf650 Freewind -> DR650 ombouw, oliekoeler vraag  (gelezen 746 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
xf650 Freewind -> DR650 ombouw, oliekoeler vraag
« Gepost op: 07-01-2019, 17:29 »
Ik heb mezelf een XF650 aangeschaft omdat ik iets mooiers niet kon betalen (en poe he wat is een Freewind lelijk). Maar om hem iets meer dual-sport te krijgen moet ik wat aanpassingen doen, waaronder een mooi hoog spatbord. Toen viel me het volgende op; de oliekoeler van de XF zit recht achter het voorwiel, mooi in een lijn met het voorwiel, precies waar alle modder en stenen komen. Plus dat een hoog spatbord niet past als de koeler daar nog zit.
Dus dat moet anders, en ik had bedacht om een DR650 oliekoeler te monteren. Die zitten naast het frame, ipv er voor.


Ik dacht, omdat het vrijwel hetzelfde blok is, zal de koeler wel ongeveer evenveel koelen. Klopt deze aanname? en kan ik dit 'veilig' doen, of zie ik iets over het hoofd?

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: xf650 Freewind -> DR650 ombouw, oliekoeler vraag
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2019, 20:24 »
Ja, daar kun je wel vanuit gaan. En zelfs als de DR650 koeler iets minder capaciteit heeft dan is het nog steeds ruim voldoende.


(De DR650 staat erom bekend dat deze super goed gekoeld is, en bij Nederlandse temperaturen eerder te koel dan te warm wordt)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: xf650 Freewind -> DR650 ombouw, oliekoeler vraag
« Reactie #2 Gepost op: 07-01-2019, 20:41 »
Ja, daar kun je wel vanuit gaan. En zelfs als de DR650 koeler iets minder capaciteit heeft dan is het nog steeds ruim voldoende.


(De DR650 staat erom bekend dat deze super goed gekoeld is, en bij Nederlandse temperaturen eerder te koel dan te warm wordt)


Hey, bedankt voor je reactie. Fijn om bevestiging te krijgen, en goeie van de over-koeling, dan kan ik er ook zonder zorgen een dikke guard voor bouwen (die toch altijd de flow van lucht een beetje beperken).