Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 250 350 450  (gelezen 6738 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: 250 350 450
« Reactie #15 Gepost op: 15-06-2011, 09:51 »
Als je een Rekluse zou monteren, stel even he?, dan zou het prima gaan op die hellinkjes hoor. Maar nog lekkerder is natuurlijk een trialmotortje met berenkoppel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: 250 350 450
« Reactie #16 Gepost op: 15-06-2011, 09:58 »
Voor mij zijn de extra cc's puur voor de fun.

Een FE390 zou voor mij meer dan genoeg zijn maar de kick van een FE570 is verslavend.
Blijf het ook nog steeds tof vinden om met de super enduro het terrein in te gaan.

100pk op het achterwiel in het terrein = heel veel lol.  8)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 250 350 450
« Reactie #17 Gepost op: 15-06-2011, 10:38 »
rookpauzes zijn een veel grotere factor dan cilinderinhoud  :D
ik tolereer zowel van mezelf als van mn motor geen rook  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: 250 350 450
« Reactie #18 Gepost op: 15-06-2011, 11:07 »
Ik heb pasgeleden een aantal dagen offroad gereden in Spanje (Enduro Spanje.nl) eerst met een Husqvarna 250 daarn met een 510.
Als redelijk middelmatige offroader vond ik juist dïe 510 veel makkelijker rijden. Het gewichtsverschil tussen beide fietsen was nauwelijks merkbaar voor mij, maar ik vond vooral het koppel van de 510 veel prettiger dan het moeten opwinden en op toeren houden van de 250. Ik ging geen stuk harder met de 510, maar het vette koppel maakte de 510 veel vergeeflijker voor mijn fouten en veel makkelijker bij moeilijke passages. Dus daardoor veel makkelijker te rijden.

Als ik op dit moment zelf een endurofiets zou kopen zou ik ernstig voor de Husaberg 390 gaan "best of both worlds.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: 250 350 450
« Reactie #19 Gepost op: 15-06-2011, 12:28 »
Ik ben nog steeds van mening dat mijn DRZ400 iets te weinig vermogen heeft. Maar eigenlijk slaat dat nergens op want ik heb ook wel eens op een DR350 gereden wat (zeker in het begin) prima rijden is.
Maar toch, dan weer diepe maisplakken: liever 450.
 
Kortom, de perfecte fiets bestaat alleen voor degenen die 1 type terrein aanhouden.
 
Ohja, nog wat: zet bijv. James Stewart op een 125cc'tje, en wij pakken 450's. Gegarandeerd dat wij er af gereden worden. (het ligt niet aan de fiets, maar aan de berijder).
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: 250 350 450
« Reactie #20 Gepost op: 15-06-2011, 12:47 »
voor alleen maisplakken een dikke 2takt 300 of een 4takt 500+
 
op het circuit heb je al voldoende aan een 250 4 takt. of misschien wel een 144cc 2takt (althans daar kijk ik naar om en dan een echte italiaanse TM)
een 350cc mwah ik weet het niet zou liever dan 2 machines hebben. 520+ voor rally en roadbook ritten en een 250 voor circuit en technische ritten.
 
verder de mannen die met een 250 snel weten te gaan kunnen echt rijden! die houden de machine in de juiste powerband en rijden een maisplak er ook gewoon mee. Kijk maar eens in de enduro daar doet de E1 bijna niet onder voor de E2 of E3
 
trouwens een KTM 250 EXC-F levert ook een vermogen waar je U tegen zegt en waar je ook lange armen van kunt krijgen.
 

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 250 350 450
« Reactie #21 Gepost op: 15-06-2011, 13:12 »
100pk op het achterwiel in het terrein = heel veel lol.  8)

Psies: komt je nooit van z'n plek!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: 250 350 450
« Reactie #22 Gepost op: 15-06-2011, 13:47 »
Psies: komt je nooit van z'n plek!

Enorme kick en toch super veilig.  ;D

De super enduro is inderdaad erg geschikt om lange geulen te graven.
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: 250 350 450
« Reactie #23 Gepost op: 15-06-2011, 14:18 »
Enorme kick en toch super veilig.  ;D

De super enduro is inderdaad erg geschikt om lange geulen te graven.
en dus te verzekeren als landbouwvoertuig? :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 202
Re: 250 350 450
« Reactie #24 Gepost op: 15-06-2011, 15:11 »
exc 400  :-X

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: 250 350 450
« Reactie #25 Gepost op: 15-06-2011, 15:15 »
660cc is het beste. Dat weet iedereen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: 250 350 450
« Reactie #26 Gepost op: 15-06-2011, 16:51 »
behalve meningen zijn er ook ervarings deskundige?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: 250 350 450
« Reactie #27 Gepost op: 15-06-2011, 16:54 »
ervaring deskundigen hebben ook een mening  ::) ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: 250 350 450
« Reactie #28 Gepost op: 15-06-2011, 17:01 »
Je zoekt nog steeds een goede onderbouwing voor aanschaf nieuw aparaat ofnie?
450 exc nieuwste blokkie met injectie. dan heb je de wonderbaarlijk fijne vering en als die injectie goed is, net zo'n gasrespons als nu op je beemer.
En met die injectietool van ktm kan je die verder verfijnen en wellicht wat afknijpen als je het te hard vindt gaan...
al helemaal klaar voor de rally?
 

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: 250 350 450
« Reactie #29 Gepost op: 15-06-2011, 18:03 »
Ik ben nog steeds van mening dat mijn DRZ400 iets te weinig vermogen heeft. Maar eigenlijk slaat dat nergens op want ik heb ook wel eens op een DR350 gereden wat (zeker in het begin) prima rijden is.
Maar toch, dan weer diepe maisplakken: liever 450.
 

Zo'n DR350 is natuurlijk niet te vergelijken met de moderne enduro's met die cilinderinhoud.
De DR350 is ook meer een all/offroad natuurlijk. Ikzelf heb er veel lol mee (ALS hij het doet ;) ) maar ik mis soms wel een wat pittigere gasreactie en dan heb ik hem sterk vertand ook nog (kleiner voor, groter achter) en dan is dit mijn eerste seizoen.
Aan de andere kant - met zo'n motor goed en snel rijden is extra lastig omdat je de gang erin moet houden en soepel moet rijden. En dat daagt uit tot het ontwikkelen van een vloeiende techniek.

Of tenminste, dat vind ikzelf een stuk prettigere gedachtengang dan iets als "Wat moet je met die oude troep..."  ;D


Wat zegt cilinderinhoud nou eigenlijk, dit is grote appels met kleine peren gaan vergelijken. 
Liever gelast dan geleaset