Ik ben nog steeds van mening dat mijn DRZ400 iets te weinig vermogen heeft. Maar eigenlijk slaat dat nergens op want ik heb ook wel eens op een DR350 gereden wat (zeker in het begin) prima rijden is.
Maar toch, dan weer diepe maisplakken: liever 450.
Zo'n DR350 is natuurlijk niet te vergelijken met de moderne enduro's met die cilinderinhoud.
De DR350 is ook meer een all/offroad natuurlijk. Ikzelf heb er veel lol mee (ALS hij het doet
) maar ik mis soms wel een wat pittigere gasreactie en dan heb ik hem sterk vertand ook nog (kleiner voor, groter achter) en dan is dit mijn eerste seizoen.
Aan de andere kant - met zo'n motor goed en snel rijden is extra lastig omdat je de gang erin moet houden en soepel moet rijden. En dat daagt uit tot het ontwikkelen van een vloeiende techniek.
Of tenminste, dat vind ikzelf een stuk prettigere gedachtengang dan iets als "Wat moet je met die oude troep..."
Wat zegt cilinderinhoud nou eigenlijk, dit is grote appels met kleine peren gaan vergelijken.