Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 990S test  (gelezen 2869 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
990S test
« Gepost op: 14-07-2006, 19:18 »
En natuurlijk blijven de heren van Travelmaniacs gewoon fietsen extremer testen dan de normale bladen:

Citaat
Test KTM 990 Adventue S

Mooi man!
Arjen Hilbers heeft weer een beest van een fiets vies mogen maken! Lees het natuurlijk op www.travelmaniacs.nl !!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: 990S test
« Reactie #1 Gepost op: 15-07-2006, 10:27 »
Ik heb nu de 990 (met ABS een km of 1500 op de teller). De beste all road die ik tot nu toe had. Ik vond de 950 altijd al de mooiste maar was de GS voor mij een betere keuze. Met de komst van de 990 is dat voor mij voorbij.

Die "korte" veerwegen zullen via de Hard Equipment catalogus binnenkort worden opgelost.  8)
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: 990S test
« Reactie #2 Gepost op: 15-07-2006, 10:53 »
Arjen Hilbers heeft weer een beest van een fiets vies mogen maken! Lees het natuurlijk op www.travelmaniacs.nl !!

Kheb het aan den lijve mogen ondervinden (het grijze hellumpie op de foto's) en kan het alleen maar eens zijn met wat Arjen schrijft: superfiets, maar je moet er niet langzaam mee gaan rijden...Jammer dat-ie net €15.000 te duur is voor me  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: 990S test
« Reactie #3 Gepost op: 15-07-2006, 18:52 »

Die "korte" veerwegen zullen via de Hard Equipment catalogus binnenkort worden opgelost.  8)

Ik hoop dat je gelijk hebt maar geloven doe ik het nog niet. Mocht dit zo zijn dat KTM voor de 990 abs met hogere veren komt dan ben ik de eerste die met ze belt. Kan je nu al vertellen dat dit geen telefoontje is om een setje te bestellen maar om een paar flink bij elkaar te schelden…

(Volgens KTM kan je geen hogere veren monteren omdat dit het abs systeem in de war brengt. Het systeem registreert namelijk dat de fiets te ver voorover gaat en verteld de computer dat het achterwiel omhoog gekomen is. Dit zorgt er voor dat de abs gaat werken. Met andere woorden, als je een langere veer monteert zal het abs systeem te vroeg gaan werken. Heb ik niet bedacht, dit was het excuus van KTM toen ze me belden om me te verbieden een hogere verenset te monteren op een 990 abs. Mocht KTM nu WEL met iets komen, dan ben ik boos…)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: 990S test
« Reactie #4 Gepost op: 15-07-2006, 20:01 »
Dat verhaal waarom het nu nog niet kan is mij ook zo verteld. Maar ze zetten eerst de grootste gemene deler op de markt. Langere veerwegen in combinatie met herprogrameren van ABS unit o.i.d. zal t.z.t. in de Hard Equipment catalogus komen. Maar om zo'n set rendabel te maken moeten er wel eerst wat fietsen verkocht zijn.

Dat kunnen we al dan niet leuk vinden maar voor ons is de KTM hobby. Voor KTM is KTM een bedrijf dat moet renderen om te overleven. Dus we wachten het even af.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: 990S test
« Reactie #5 Gepost op: 15-07-2006, 21:09 »
Heb je dat echt gehoord of is dit je vermoeden? Ik denk dat je gelijk hebt en heb deze vraag ook aan de jongens van de TD bij KTM voorgelegd. Deze wisten echt van niets en hebben me verteld dat daarom de S nog gemaakt is. Deze kan zonder abs omdat die toch veel voor onverhard gebruikt wordt. Mijn idee op een update op de abs software uit te voeren was volgens hun onbegonnen werk.

Mocht dit echt waar zijn dan ga ik nog eens bellen. Weet er nog wel een paar die een 990 willen maar niet opnieuw in willen leveren op de veerweg.  ::)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: 990S test
« Reactie #6 Gepost op: 15-07-2006, 21:20 »
Jammer dat-ie net €15.000 te duur is voor me  :-X
Kwestie van die andere vogelhokken een beetje opruimen  :-X :-*
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: 990S test
« Reactie #7 Gepost op: 16-07-2006, 14:46 »
Heb je dat echt gehoord of is dit je vermoeden?

Hint van de de directeur van KTM Nederland..... Dus laten we maar geduld hebben.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: 990S test
« Reactie #8 Gepost op: 16-07-2006, 15:06 »
Thanks, ik ga eens vragen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: 990S test
« Reactie #9 Gepost op: 16-07-2006, 17:53 »
Ik ben eigenlijk nog steeds met stomheid geslagen. ABS die ingrijpt als hij te ver induikt. Wat heeft het maken van een stoppie te maken met een blokkerend wiel? Straks krijgen we nog traction control die de gasklep dichtgooit als je een wheely maakt.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 990S test
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2006, 21:09 »
Ik denk alles:Als je die ABS goed wil maken moet ie anticiperen: Als de motor voorover duikt verandert de drukverdeling over de wielen en kan ie meer voor en minder achterremmen. Misschien is dat de rede dat het KTM abs systeem wel werkt en dat van dat andere 3 letterige merk niet?  ;) :-X

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: 990S test
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2006, 21:13 »
Misschien is dat de rede dat het KTM abs systeem wel werkt en dat van dat andere 3 letterige merk niet?  ;) :-X

Hoezo? Het ABS van een Duc is toch ook goed?  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: 990S test
« Reactie #12 Gepost op: 17-07-2006, 21:38 »
Ik denk alles:Als je die ABS goed wil maken moet ie anticiperen: Als de motor voorover duikt verandert de drukverdeling over de wielen en kan ie meer voor en minder achterremmen. Misschien is dat de rede dat het KTM abs systeem wel werkt en dat van dat andere 3 letterige merk niet?  ;) :-X

Zoals ik het begrepen heb klopt dit. Daarom mag je ook geen hogere veren monteren. Op mijn opmerking bij KTM dat je nog steeds de demping in kan stellen werd een beetje lacherig gereageerd. Geloof dat ik daar een punt had maar echt antwoord gaven ze niet… :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: 990S test
« Reactie #13 Gepost op: 17-07-2006, 22:16 »
ja, ik denk dat ze daar wel rekeing mee gehouden hebben en dat dat ook het moeilijke punt is eraan. Ik vermoed dat het misschien ook wel goed gaat, maar dat zij dat risico nooit zullen willen nemen.
Als je aan remmen komt worden een boel mensen die verantwoordelijk zouden kunnen worden gehouden plots erg voorzichtig. En wel begrijpelijk lijkt me.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: 990S test
« Reactie #14 Gepost op: 18-07-2006, 09:33 »
Ik vermoed dat het misschien ook wel goed gaat, maar dat zij dat risico nooit zullen willen nemen.
Als je aan remmen komt worden een boel mensen die verantwoordelijk zouden kunnen worden gehouden plots erg voorzichtig. En wel begrijpelijk lijkt me.

Ik denk dat de Duitse TÜV de bottle neck is. Zelfs een ander ventieldopje moet "TÜV geprüft" zijn.

De ABS sensor kijkt naar het wiel, niet naar hoever de motor duikt, anders zou die bij een stijle afdaling ook op tilt slaan. Daarbij zullen ze ook wel enigzins voorzichtig geworden zijn na alle ophef rondom een Beiers merk dat in de Duitse pers nu niet bepaald florissant werd geportretreerd t.a.v. ABS en rembekrachtiging.

Ik heb ooit op een 1150 GS met ABS (II voor de kenners) een 21"voorwiel gemonteerd. Nooit problemen gehad. Leek wel alsof het ABS met 21"beter werkte. (Bewijs dat een allroad 21"voorwiel moet hebben  ;))
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.