Ga er denk ik paar maken(condensators) hiero nog intresse?
Soms heel soms denk je van jezelf wat ben ik toch slim.
Dan in mijn geval moet je heel erg oppassen.
Maar omdat je zo vol van jezelf bent en je fantastische idee.
Vergeet je een beetje om eerst stevig met beide voeten op, de grond te staan en te denken is dit echt slim.
Dat ging dus donderdagavond mis.
De aansluiting van alu connector tank naar benzineslang zat los.(vervang de plastic connector door Alu als je verstandig bent.)
Dit kan je niet al tevast draaien.
Dus mijn geweldig idee was borgdraad.
Door beide moeren.
Die van de brandstof pomp en van de benzineslang.
Het werkt niet
Half uur met jerrycan op schoot gezeten.
Om klein straaltje op te vangen.
4 ltr en een halve liter op de vloer.
Gelukkig was een nwe. Moer maar €7.50 en los te koop op voorraad.Dan maar verstandige dingen aanpakken.Kleppen stellen.Shims van Suzuki DRZ,bmw X Challenge,ktm 690.Allemaal dezelfde diameter.Ik hou daarvan gewoon beetje eenheid.Heb dus bij de afgelopen 5 motoren altijd klepjes kunnen stellen.En nu bij de 500exc andere maat .
Echt jammer
Post Merge: 26-09-2021, 13:56
Gister wat filmpjes gekeken kleppen stellen 500EXC.
Nergens laten die kerels zien.
Dat als je shims moet wisselen of vervangen
De axiale speling tuimelaar afgesteld moet worden
RTFM.
Doe ik natuurlijk ook pas achteraf.
Maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Post Merge: 26-09-2021, 14:00
Wat is het geval de tuimelaaras van de inlaatkant heeft een Dot.
Belangrijk voor interne spoeling van olie.
Waarom de uitlaatkant het niet heeft is me een raadsel.
Immers die kant wordt thermisch zwaarder belast.
Maar dat gaat m.n pet te boven en ik ben ook geen monteur.
Dus opletten.