Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Maira-Stura  (gelezen 903 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Maira-Stura
« Gepost op: 29-07-2022, 18:07 »
Ik vertrek komende week naar de Alpen om er onverhard te gaan rijden. De Maira Stura staat ook op mijn lijstje. Nu lees ik dat hij sinds ‘21 compleet gesloten is voor voertuigen van 3-7 tm 15-9.


Kan iemand dit beamen? Of is dit een gevolg van de Italië Offroad opstand van afgelopen jaar?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Maira-Stura
« Reactie #1 Gepost op: 02-08-2022, 20:59 »
In een bericht van 2021 op een Duitse site staat volgens mijn  interpretatie dat in die periode de weekenddagen en op feestdagen de maira stura gesloten is voor brandstofvehikels. Of dat in 2022 ook zo is?

Update 2022: [/size]Mittlerweile gibt es eine eigene Homepage zu der Gardetta-Straße. Unter [/color][/size]https://www.lestradedellagardetta.it/de/erste-seite/[/color][/size] (bild siehe oben) sollen Neuigkeiten zur Lage abrufbar sein, was aber derzeit noch nicht funktioniert (14.02.2022).[/color][/size]Update Sommer[/color][/size] [/color][/size]2021[/color][/size]: Anscheinend wurde die Neuregelung der Befahrung für 2021 noch einmal beibehalten: Text im Original [/color][/size]hier[/color][/size].[/color][/size]Für Fahrzeuge gesperrt 3.7.-15.9.2021 an Wochenenden und Feiertagen und zwischen 9. und 20.8 komplett

Ik ga in september en ben wel benieuwd naar je ervaring daar.
Laat je dat weten svp?
[/color]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Maira-Stura
« Reactie #2 Gepost op: 02-08-2022, 21:04 »
Grenzkamstrasse waren eerder ook stukken gesloten in het weekend.Nog een hele lange carabineri kwaad gehad.Man reed in een fiat panda 4x4.Grote blaffer op zak.Hij had maatje te pakken , de slome en ik moest terug komen van hem.Maar ja ik versta geen italiaans.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Maira-Stura
« Reactie #3 Gepost op: 03-08-2022, 08:51 »
Het is daar in de Italiaanse alpen steeds moeilijker aan het worden om nog normaal offroad te rijden. Onmogelijke dataplanningen en tolhuisjes komen er meer en meer. Blij dat ik er een vijftal jaren geleden nog ben heen kunnen gaan zonder al die zever en controle.
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen in september, want dat was ook de periode dat wij erheen reisden toen.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be