Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 103974 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #15 Gepost op: 24-12-2013, 17:26 »
Ik heb dit al een keer op een ander forum gepost.

Achterbanden:  eigen ervaringen.
 Trelleborg Tenmaster 754. Verrassend goede band op zowel harde als ook zachte ondergrond. Staat alleen "Max speed130km/h" op, zal dan ook wel voor op de weg geschikt zijn. Voor mij de nr 1 (tot nu toe). Slijt niet erg hard, vergelijkbaar met de K760. Wel wat prijziger.

Is momenteel Mitas XT-754 (2013)
 http://www.mitasmx.com/shop/images/products/detail_55_T-754.jpg
 Michelin CompIII: Zeer fijne band onder bijna alle omstandigheden , op de weg is het een beetje opletten. (FIM approved ,voor enduro wedstrijden geschikt)
 http://www.fittersmotoren.nl/img/michelin%20EC3+4.jpg
 Metzeler extreme 6days: zie michelin Comp III (vergelijkbaar)
 http://www.fittersmotoren.nl/img/MCESixDays3.gif
 Kenda Trackmaster K760: prima "middenmoter" rechtuit goede grip, in bochten wil deze soms wat verder uitstappen dan de Michelin Comp III. Minder geschikt voor gravel paden zoals in Noord Frankrijk, met name als er geremd moet worden . Gaat echter wel wat langer mee dan de meeste andere. Prijs is gunstig.
 http://www.fittersmotoren.nl/img/K760trak.jpg
 
 Kenda K270, leuk voor op de weg maar idd voor offroad geen aanrader. Geldt ook voor de voorband. Zie eerdere post.
 
 Mitas E-08 prima wegband met een grof profiel. Leuk voor een Allroad niet voor Offroad. Dat geldt ook voor de voorband. Je kunt er behoorlijk hard de hoek mee om (op de weg) als het droog is. Natte omstandigheden; OPLETTEN!
 http://www.mitasreifen.de/enduro/e08-f-r.jpg
 
 Voorbanden:
 Michelin Comp IV : voor mij het beste wat je erop kunt hebben. Koersvast, goede grip, lost prima Slijt erg hard. (Plaatje  zie boven)
 Kenda Trackmaster K760 : wederom goede middenmoter wil nog wel eens wegglijden aan de voorkant (gaat echter wel wat langer mee dan de meeste anderen.

November 2012:
Eindelijk die Michelin AC10 achterband een keer geprobeerd en het is zoals velen al zeggen, een echte aanrader voor de Hollandsche bodem. Vorige week de rit van Handel ermee gereden en merk meteen dat deze veel meer grip heeft op het zanderige crossterrein dan de Comp III. Op de maisplakken niets dan grip en niet wegbreken. Op het grasveld (vlak) vol in de 4 door de bochten met continue controle over de achterkant (zoals ik bij de CompIII gewend was). Qua slijtage is er ook bijna niets aan te zien na die 120Km, terwijl de Comp III al na 1 rit wat afgeronde noppen kreeg. Nu ben ik wel wat langzamer gaan rijden met de jaren , maar toch.
 Heb voor een 110 brede gekozen en die blijkt net zo breed te zijn als de 130 brede CompIII.
 Moet alleen nog ervaren wat deze band op de hardere ondergrond (gravel/aangereden modder) gaat doen.

September 2013:
Deze week met de AC10 achterband in Frankrijk gereden. Band heeft zich prima gedragen, beter dan een Kenda K760, meer grip op de gravel paden.
 Bij stijgende keien paden is de Comp III toch wel een stukje beter, meer grip. De AC10 geeft hier dan meer wielspin. AC10 slijt echter wel wat harder dan de Kenda en de CompIII.
 Maar over het algemeen niet verkeerd, zeker niet voor de prijs.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #16 Gepost op: 24-12-2013, 18:00 »
hOI GASSEN BEDOEL JE DAT DE tRELLEBORG NU mITAS HEET.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #17 Gepost op: 24-12-2013, 18:21 »
hOI GASSEN BEDOEL JE DAT DE tRELLEBORG NU mITAS HEET.

Yep

450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Banden
« Reactie #18 Gepost op: 24-12-2013, 18:38 »

 Trelleborg Tenmaster 754. Verrassend goede band op zowel harde als ook zachte ondergrond. Staat alleen "Max speed130km/h" op, zal dan ook wel voor op de weg geschikt zijn. Voor mij de nr 1 (tot nu toe). Slijt niet erg hard, vergelijkbaar met de K760. Wel wat prijziger.

nog steeds?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #19 Gepost op: 24-12-2013, 19:10 »
nog steeds?
Je hebt een punt en dus even gezocht.
Als ik onderstaande lees, is het dezelfde band. Ik had er een nieuwe Trelleborg op in 2008.

"Trelleborg motorcycle tyres have been manufactured under licence by Mitas since the year 2000. Now from 2010, Mitas will no longer use the Trelleborg name for its motorcycle tyres, rebranding them Mitas 'Sport Xtreme'. Famous tread names such as 'Ten Master' and 'Super Master' will also no longer be used, but the familiar tread pattern numbers will be maintained with the addition of a preceding X. For example:-
 
 Trelleborg Super Master  becomes Mitas Sport Xtreme XT-946
 Trelleborg Ten Master     becomes Mitas Sport Xtreme XT-754
 Army Special                    becomes Mitas Sport Xtreme XT-644
 
 There will be some mixing of brands as stocks are turned over but rest assured, the tyre itself remains unchanged."

Bron: http://www.mitas.co.uk/
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Banden
« Reactie #20 Gepost op: 24-12-2013, 19:57 »
Je hebt een punt en dus even gezocht.
Als ik onderstaande lees, is het dezelfde band. Ik had er een nieuwe Trelleborg op in 2008.

"Trelleborg motorcycle tyres have been manufactured under licence by Mitas since the year 2000. Now from 2010, Mitas will no longer use the Trelleborg name for its motorcycle tyres, rebranding them Mitas 'Sport Xtreme'. Famous tread names such as 'Ten Master' and 'Super Master' will also no longer be used, but the familiar tread pattern numbers will be maintained with the addition of a preceding X. For example:-
 
 Trelleborg Super Master  becomes Mitas Sport Xtreme XT-946
 Trelleborg Ten Master     becomes Mitas Sport Xtreme XT-754
 Army Special                    becomes Mitas Sport Xtreme XT-644
 
 There will be some mixing of brands as stocks are turned over but rest assured, the tyre itself remains unchanged."

Bron: http://www.mitas.co.uk/

vroeg me meer af of de ac10 die plek niet had overgenomen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #21 Gepost op: 25-12-2013, 09:53 »
Nee, de 754 staat voor mij nog steeds bovenaan.
Ter vergelijking :de meeste hier kennen de Metzeler unicross wel, prima alleskunner, ik heb er ook jaren mee gereden. De 754 is qua rijden in alle opzichten beter.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #22 Gepost op: 25-12-2013, 11:03 »
Op de DR 800 en de KTM Adv 640.
Gebruik allroad, offroad en spelen in de tuin, geen auto dus ook lange stukken snelweg met 100 a 110 km/u

Voor de Michelin competition IV, gaat iets van 5000km mee als je rustig doet met de voorrem op de weg, de noppen zijn net iets grover dan gelijkende banden zoals die van Pirreli en Metzler en heeft daarom iets meer grip op de weg maar prima grip offroad, veel rust in t stuur en goede grip in de bocht.
Remt ook stabiel en goed offroad

Achter de Kenda k760, gaat bij mij 2000 a 2500km mee, super grip rechtdoor vooral ook in nat en gras, in de bocht minder goed, bij korte bochten rem ik hem dwars en dan vol gas recht door ;)
Monteer hem in de herfst en rij hem op in de zomer.
Nooit afgescheurde noppen gehad, hoop andere banden onder de DR 800 geprobeerd maar die gingen kapot.
Voor is de K760 slecht. achter is ie er in 17"

Op de KTM gebruik ik in de droge periode ook de Michelin AC10 achterband, gaat net zo lang mee als de Kenda en heeft een betere grip in de bocht en prima grip in de droge zooi maar zodra je natte klei, diepe modder of gras tegen komt merk je dat ie minder grip heeft dan de K760.
Als de band op is beginnen de noppen bij t karkas scheuren te vertonen.
AC10 voorband nooit geprobeerd, schijnt niet zo goed te wezen.

De banden hebben allemaal verbazend veel grip op de weg ook als t nat is.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Banden
« Reactie #23 Gepost op: 25-12-2013, 12:17 »
Kan iemand hier misschien iets over zeggen?

Dat hoor ik meer mensen roepen. Maar wat is dan het praktische verschil tussen Cross Competition en AC10 vóór?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Banden
« Reactie #24 Gepost op: 25-12-2013, 15:27 »
Dat hoor ik meer mensen roepen. Maar wat is dan het praktische verschil tussen Cross Competition en AC10 vóór?

kijk maar eens naar de banden, ac10 voor heeft de noppen op 1 rij liggen en zal daardoor snel dwars weg glijden, de cross heeft verspringende noppen waardoor ie minder snel zal wegglijden, zelfde geld voor achterbanden..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Banden
« Reactie #25 Gepost op: 25-12-2013, 15:52 »
Ik hoor bijna nooit iets over de Michelin S12 XC, terwijl die band fenomenaal is onder een hele resem verschillende motoren. Ik gebruik ze voor het hele jaar in de modderige condities die België rijk is. Bij hardere rotsachtige ondergronden slijten ze sneller.
Ik heb ze ooit gehad onder een KTM 950 SE, een KTM 450 EXC en nu ook onder een KTM 690 enduro. Ook als voorband in combinatie met een MT21 als achterband onder een buffel als de LC8 Adventure is ie zeer goed.






De band is niet FIM-goedgekeurd, maar heeft fenomenaal veel grip in omstandigheden waar je meestal het onderspit delft. Ook de zijdelingse 'hookup' is zeer goed...de voorband kan zich echt uit sporen uitrijden langs de zijwand zonder terug te slippen. Slijtage in zachte omstandigheden valt zeer goed mee. Ook pas bijna 800km onroad gedaan met deze band op weg naar Noord-Frankrijk en hij is nog zeer goed bruikbaar in deze condities buiten.
Bij het doorslippen op hellingshoek geeft ie voor mij zeer goed aan waar de grens ligt en laat zich goed corrigeren.


Voor een 50-50 band heb ik nooit iets beters kunnen vinden dan de MT21, maar vooral bij de zwaardere machines in modderige omstandigheden hou ik van een agressievere band.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #26 Gepost op: 25-12-2013, 16:02 »
Die Michelins S12 XC heeft geen DOT approval en mag derhalve niet gebruikt worden tijdens de Nederlandse offroad ritten. Anders reed bijna iedereen er mee  ;)

Het is de "hoge nop" uitvoering van de Comp III (of is de Comp III de lage uitvoering van de S12XC) :D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Banden
« Reactie #27 Gepost op: 25-12-2013, 16:14 »
Die Michelins S12 XC heeft geen DOT approval en mag derhalve niet gebruikt worden tijdens de Nederlandse offroad ritten. Anders reed bijna iedereen er mee  ;)


Klopt! Ik ga dat soort van ongehoorzaam gedrag dan ook niet bevorderen.  ;D Don't try the S12 boys and girls!  :-X




Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Banden
« Reactie #28 Gepost op: 25-12-2013, 16:29 »
Goeie tip,


ik gaat hem maar es proberen, nat genoeg hier de komende maanden




Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #29 Gepost op: 25-12-2013, 16:31 »

Klopt! Ik ga dat soort van ongehoorzaam gedrag dan ook niet bevorderen.  ;D Don't try the S12 boys and girls!  :-X

Bert, het werkt !  ;D

Goeie tip,


ik gaat hem maar es proberen, nat genoeg hier de komende maanden





450EXC, KLX250S EFI