Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: SWM Enduro's  (gelezen 820 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
SWM Enduro's
« Gepost op: 29-03-2021, 17:39 »
In mijn zoektocht naar mijn aanstaande FE350 (althans dat is het plan) wil het niet allemaal zo vlotten (lees er worden er niet veel aangeboden). NU kwam ik ook de SWM tegen. Nooit echt naar gekeken maar deze hebben een doorstart gemaakt of iets dergelijks en het schijnt eigenlijk de 2006 versie van de Huskie te zijn. Nu wil ik de SWM RS 300 R ook in de overweging meenemen. Buiten dat ik over het algemeen wel lees dat de kwaliteit dikke prima is (wel wat gedateerd maar enfin). Des te meer omdat die bijna de helft kost van een nieuwe Huskie.

Heeft iemand hier toevallig praktische ervaring met een dergelijke SWM want hier ben ik wel heel benieuwd naar.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: SWM Enduro's
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2021, 18:29 »
Ik heb zo'n SWM gehad en dat was niets dan ellende. Heeft me uiteindelijk meer gekost dan een nieuwe FE350 en heel veel kopzorgen. En niet kunnen rijden.
Verhaal is leuk en daar was ik ook voor gevallen: SWM stickers op een beproefd model (daardoor lage overhead en dus lage prijs) en 2 jaar fabrieksgarantie.

Mijn praktijkervaringen:
- kwaliteit is bagger, meer stilstaan dan rijden
- fabrieksgarantie is in de praktijk niets waard. Ik geloof dat er inmiddels ook geen Nederlandse importeur meer is
- onderdelen zeer slecht verkrijgbaar en lange levertijden (eens 4 weken moeten wachten (dus niet rijden) op een klein oliefiltertje)

Met een grote boog omheen lopen als je het mij vraagt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: SWM Enduro's
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2021, 19:41 »
Ik had een 650. Roestte al in de folder zeg maar. Ergonomisch was er ook van alles mis.

Goedkoop is duurkoop.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: SWM Enduro's
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2021, 19:51 »
Ik heb zelf geen ervaring met SWM maar als je budget wilt beperken zou je ook is naar AJP kunnen kijken is Portugees merk wat ook de oude husky blokken als basis gebruikt.
Verhalen die ik hier over heb gelezen zijn al stuk positiever als wat ik hier boven over SWM zie, maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik berust mijn uitspraken vooral op de verhalen die ik heb gelezen over de AJP PR7.
Maar volgens mij zitten er hier wel paar AJP rijders op het forum die je mogelijk wat meer achtergrond info over kunnen geven.
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: SWM Enduro\'s
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2021, 20:20 »
Ajp heeft een 250

Post Merge: 29-03-2021, 20:23
Maar hoezo swm roest ?
Wat roestte er dan?
Ktm bouten roesten ook schandalig voor die prijs.
Blokken zijn wat oudere modellen maar wel met injectie toch?
Djustmie had een huskie 300te
Maar volgens mij blijf je schakelen met zo.n licht motortje.
Tenminste dat vond ik alwel bij de honda crf 250l

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: SWM Enduro's
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2021, 21:44 »
Duidelijk. De twijfel die er was is bij dezen weg. Ik zoek rustig verder.
Mocht iemand er een tegen komen (of te koop hebben) laat het me gerust weten.
Husky FE350. BMW 1200 GS


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: SWM Enduro's
« Reactie #7 Gepost op: 02-04-2021, 11:18 »
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=320923427&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11200&makeModelVariant1.modelDescription=350&pageNumber=1&scopeId=MB&sfmr=false&usage=USED&searchId=40b86db0-6dc9-37ca-edec-7616ea3b13c7
Thanks Noppy. Ik heb deze advertentie al vaker bekeken sinds jij hem hier plaatste.
De tekst schrijft: Van een oud mannetje geweest, erg weinig mee gereden (15 uur per jaar), 1e eigenaar..... het is bijna de klassieke 'te mooi om waar te zijn' advertentie zou je zeggen.
Ware het niet dat het een volle dag rijden is voor mij was ik wel even gaan kijken of het echt allemaal klopte.
Husky FE350. BMW 1200 GS