Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 374498 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1875 Gepost op: 11-04-2023, 15:32 »
ik heb hier twee ideale allroaders staan en een 701 gehad,
de 501 rij ik gemakkelijk op asfalt 130 mee, uitgebalanceerde wielen trillingen heb ik geen last van, goede laarzen doen veel. Je kan er ook wel lekker mee sturen,
de 701 idem lekker brute power op de weg nog een pak beter dan de 501 onverhard heel goed maar meer gewicht als je alleen bent, als je geen ardennen enduro rijd super reismotor.
790 R op de weg bijna een sportfiets en op het onverharde een superfiets onlangs moest ik uit noodzaak de 790 gebruiken ipv de 501 en met 50/50 banden schrok ik ervan hoe goed dat ding op het onverharde is, dit is ook de fiets waar ik het minste extra kosten aan gedaan heb om naar mijn zin te zijn, duurder bij aankoop maar totaalprijs niet.
keuze's, keuze's keuze's

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1876 Gepost op: 26-02-2024, 16:44 »
Eindelijk!!! Na 18 jaar filosoferen kan dit draadje eindelijk dicht! 8)



Een rallywaardige 2-cylinder met 40L benzine aan boord én niet gemaakt in China!

Ik zet alvast een bak popcorn klaar! ;D

Online member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1877 Gepost op: 26-02-2024, 16:45 »
Eindelijk!!! Na 18 jaar filosoferen kan dit draadje eindelijk dicht! 8)



Een rallywaardige 2-cylinder met 40L benzine aan boord én niet gemaakt in China!

Ik zet alvast een bak popcorn klaar! ;D


Wel gemaakt in China, maar met een Spaans logo.
Het model is al een aantal jaar oud onder een Chinese naam die ik niet heb onthouden.


Maar buiten dat wel heel erg vet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1878 Gepost op: 27-02-2024, 08:44 »
Blok gebaseerd op 500cc van Honda CB500X  :(  gemaakt door Loncin. Dit blok is redelijk hoogtoerig en vind ik niet lekker voor all road. Wel erg zuinig en super betrouwbaar (maar 285.000km getest).


https://www.motoplus.nl/nieuws/getest/eerste-test-rieju-aventura-500/

None of us is as strong as all of us.

Online member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1879 Gepost op: 27-02-2024, 16:46 »
Mwa die 500's zijn nog aardig laagtoerig tov de andere ''kleine'' opties.


Hoeft op zich ook niet erg te zijn. Je krijgt dan wel een heel voorspelbare lineaire vermogensafgifte onderin wat juist heel goed is als het technisch wordt.


Tussen de rotsen en stenen omhoog doe de Versys 300 het een stuk beter dan de F650, KTM 790/990 en de Tenere 660.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1880 Gepost op: 27-02-2024, 17:06 »
Ik zie dat toch meer al een lichte (cc's) wegmotor met allroad aspiraties.
Dry Weight 190 Kg. Uh...
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Online member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1881 Gepost op: 27-02-2024, 17:12 »
Er zit ook eigenlijk weinig verschil tussen een kleine cc's en grote cc's All-road he. Ze moeten namelijk hetzelfde doen.


(Sub)Frame moet 2 personen en bagage kunnen dragen. Evenals de vering en wielen. De remmen hebben praktisch dezelfde klus en de windbescherming moet vergelijkbaar zijn.


Enige waar iets te halen is is het blok dat wel hetzelfde aantal cilinders moet hebben, maar een paar gram lichtere tandwielen kan gebruiken. En misschien een iets minder lompe achterbrug.


Ohja en het moet met budgetvriendelijke materialen gemaakt worden.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1882 Gepost op: 27-02-2024, 18:22 »
Van welk materiaal is de tank (alu/staal of plastic) en de kuipdelen (hard of flexibel plastic)?

Heb niet de moeite genomen om het op te zoeken, maar ben bang dat het antwoord voor beide onderdelen is - de duurste variant en dus niet erg offroad vriendelijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1883 Gepost op: 27-02-2024, 19:15 »
Geen carburateur? Want injectie…blahblahblahbla
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1884 Gepost op: 28-02-2024, 00:12 »
Och, iemand anders is het er ook mee eens dat dit draadje eindelijk dicht kan, maar wel met een andere uitkomst:





Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1885 Gepost op: 28-02-2024, 09:24 »
Ik vrees dat het een eeuwige queste is, op zoek naar de heilige graal met 2-cylinder, topvering, 30L benzine, onder de 150 kg en graag onder de €10.000? Goed subframe voor bagage. Oh ja en wel aan alle milieu- en veiligheidsnormen voldoenend graag!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Online member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1886 Gepost op: 28-02-2024, 11:04 »
Ik vrees dat het een eeuwige queste is, op zoek naar de heilige graal met 2-cylinder, topvering, 30L benzine, onder de 150 kg en graag onder de €10.000? Goed subframe voor bagage. Oh ja en wel aan alle milieu- en veiligheidsnormen voldoenend graag!

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk


Hahaha exact dit.
Pas zodra die €10.000 een heel ander bedrag wordt is het mogelijk.


Maar vergeet niet de 30cm grondspeling en 75cm zadelhoogte, maar met voldoende ruimte voor je benen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1887 Gepost op: 28-02-2024, 17:58 »
Ik hou het nog maar even bij m'n 690.

Nu de eerste elektrische off/all road machines eindelijk een redelijk bereik lijken te hebben wacht ik daar misschien wel op. Lekker stil, niemand lastig vallen, stiekem achter de boswachters glippen...


2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Online member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1888 Gepost op: 29-02-2024, 11:19 »
Ik hou het nog maar even bij m'n 690.

Nu de eerste elektrische off/all road machines eindelijk een redelijk bereik lijken te hebben wacht ik daar misschien wel op. Lekker stil, niemand lastig vallen, stiekem achter de boswachters glippen...



Ik vind elektrisch echt supermooi rijden, maar de Adventures vervangen. Daar is het bereik (of het gewicht) gewoon niet toereikend voor.


Zelf heb ik een Stark en een Zero DS in het assortiment, maar geen van beide komt in de buurt van de reismogelijkheden die onze KTM 990 of Versys 300 bieden.