Wijs op Reis > Reis-voertuigen met 2+ aandrijving

eerste offroader

<< < (3/3)

tomberoie:

--- Citaat van: propje op 14-06-2021, 09:57 ---En dan de Turbo overslaan.
Want geen hoge en lage gearing.

--- Einde van citaat ---

Is het zo een een groot verschil met de hi low gearing?
Ik lees online wat verschillende info van mensen die er bij zweren en mensen die toch de turbo prefereren.

prachtige foto's!
Ziet er zeker wel zeer capabel uit :) .

 

Struis:
Gewicht en bodem vrijheid is alles.M'n zus heeft zo'n Toyota land kruiper V8....
Okay, power genoeg, maar bij het minste geringste "scheef" glij je gelijk weg.
Eem ouwerwetse Land-Rover; wielen op de hoeken, nul vermogen, je komt heel ver.
Een Suzuki; zo'n klein dingetje, weegt niks, je komt nog verder
Citroen Mehari; twee wheel drive, als je verzakt zit, pak je hem gewoon op......
Een Eend met een polyester doos erop....

ghulst:
Wij hebben in het verleden een Cherokee XJ gehad. Ploeg je overal mee doorheen, want eigenlijk is het gewoon een Wrangler met een andere body. Helaas zitten er ook nadelen aan. Zo zijn ze zwaar voor de wegenbelasting en zuipen ze als een ketter. Oh, en ze lijken weer hip te worden, dus ik ben bang dat ze niet binnen je budget vallen... Een Jimny zou je wel moeten kunnen vinden. Hele leuke offroaders met weinig gewicht en nog redelijk zuinig ook.

propje:

--- Citaat van: tomberoie op 15-06-2021, 00:13 ---Is het zo een een groot verschil met de hi low gearing?
Ik lees online wat verschillende info van mensen die er bij zweren en mensen die toch de turbo prefereren.

prachtige foto's!
Ziet er zeker wel zeer capabel uit :) .

--- Einde van citaat ---


Ik kan niet vergelijken.
Dit is m.n eerste subaru.
Ik ben totaal niet merkengeil.
Als ik de centen ervoor had kwam er gelijk een landcruiser of een cherokee.
Waar ik wel ervaring mee heb en dat zou een heel groot voordeel voor de turbo kunnen zijn.
Onze Forester heeft nu 280K op de klok op LPG.


In de bergen rijden we op benzine of als het off road zwaar wordt. Benzine smeert en koelt de kop beter.
Maar nu al paar keer meegemaakt in de bergen boven de 2500 mtr heeft hij het zwaar(ademnood)
Onze auto zit natuurlijk best vol qua gewicht lpg tank, daktent, en gereedschap en tasje kleren met een pannetje.
En wellicht zou daar de Turbo het grote verschil kunnen maken.imeers hij vult je cilinders beter.
Weet ff niet het vermogen van de 2 modellen.
Dacht dat mijn 2.0 ltr 120pk?? heeft en de Turbo 155PK??


Maar het is natuurlijk niet overbemeten mijn subaru vindt ik maar een slome slak.van de 120pk uit de fabriek zal er wat verloren zijn gegaan in 280k heb geen idee hoeveel ervan af gaat in de jaren??
En wat Struis schrijft gewicht en bodemspeling is alles.
Vooral de laatste bodemspeling dat doet ons vaak de das om als je moeilijke stukken hebt.
Ik was nooit van plan om off road te gaan met de auto maar dit is zo ontstaan omdat m,n vrouw het niet zit zitten om off road met de motro te gaan.
en zo hebben we samen lol in de grote vakanties.

goofys:
De verschillende Suzuki's of een Daihatsu Feroza. Die laatste verbruikt standaard wel olie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie