Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Recente berichten

: [1] 2 3 ... 10
1
Technische Vraagbaak / Re: advies bij 640 adventure
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 22:39 »
T is een zalig ding, trilt wel wat ;) Blok loopt wat rauw maar wordt stiller als je de koppeling in trekt, en is wel een toeren bak, vind het niet leuk in lage toeren te draaien, begint dan te bokken en dat vind het blok niet leuk..Dus kan zo zijn dat een Adv waarmee lekker is doorgereden er beter aan toe is dan  die rustig bereden is.Kijk ff naar de olie in t blok, die van mij blijft altijd redelijk schoon, pik zwart is een slecht teken.Ik gok dat die van mij meer dan 60.000km gelopen heeft waar ik er 40.000 mee gereden heb en zeker niet rustig, heb 1 krukaslager moeten vervangen en de starter clutch.En de zuigerveren, die hadden last van een niet goed afgesloten luchtfilterkast door de vorige eigenaar, voor de rest gewone slijtage en onderhoud.
Maak een proefrit en rij dan ook een stuk op de snelweg, als je het getril kan hebben dan kan je heel veel lol op hebben  :D
2
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 21:15 »
Graag gedaan, ik heb ook veel geleerd via dit forum. Veel figuren met bijzonder veel kennis.
3
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 20:40 »
Super bedankt voor de uitleg! Echte kenners aan het woord. Ik zal als ik de motor heb gereden, even laten weten wat mijn ervaring is geweest. Ik ga er zeker even de snelweg mee op om de trillingen te ervaren!
4
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 20:21 »
Succes ermee. Ik heb geprobeerd maar heb hem moeten wegdoen omdat ik met de trillingen niet meer kon genieten van het rijden. Heb een Rallye gehad en heel kort een 640 Adventure van 2003. Ik moet zeggen dat mijn gevoeligheid voor trillingen ontzettend is toegenomen door een conditie die ik heb opgelopen door veelvuldig werken met kettingzagen en hakselaars, etc...
Dingen waarop te letten zijn de starterkoppeling en de automatische decompressie, de beruchte 'lek' aan het kleppendeksel, ...

Op papier voor mij de ideale reismotor, maar ik kon de trillingen gewoonweg niet aan. Niet alle modellen hebben er evenveel last van, maar de LC4 Adventure van een vriend van mij trilde nóg harder.
5
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 20:18 »
Ha Richard,

Gave keuze, ik heb zelf twee Adventures (een uit 2004 en een uit 2006) De oudste dient als donor. De meest recente heb ik uit DU geïmporteerd. Hieronder volgt wat info over de, mijns inziens, legendarische 640 Adv :)

Via een oud importeur van deze fietsen ben ik te weten gekomen dat ze in eigenlijk nooit een groot verkoopsucces zijn geweest. Men vond de fietsen te prijzig en zodoende zijn importeurs ea gaan aanpassen om ze betaalbaarder te maken. Denk hierbij aan het verwisselen van de (voor) veerweg, het verwijderen van de dubbele remschijf of het verwisselen van velgen. Verder zouden de modellen tot aan 2002/2003 meer onderhevig zijn aan kinderziektes dus dat heeft mij doen besluiten om zoek te gaan naar een fiets van 2004 of later, die zouden uitontwikkeld zijn. 'Opvallende' elementen zijn:

- Twee oliefilters waarbij de olie door de borstbuis van het frame loopt tbv extra koeling.
- Twee uitlaatkleppen op één cilinder.
- Kickstart en elektrische start op een 600+ cc fiets

Sterke eigenschappen
-Lichtgewicht (droog +/- 155kg)
-Standaard voorzien van goede onderdelen (wp veerweg, cockpit, bok etc.)
-Grote benzinetank
-Een echte allroad zoals ze nu niet meer worden gemaakt. Gaat lekker mee op de snelweg om vervolgens off-road echt uit te blinken.
-Mooie styling.
-Hoogte
-Gedegen subframe
-Ondanks zijn leeftijd nog veel onderdelen voorhanden/grote aftermarket

Zwakke eigenschappen
-Ondanks de aanwezigheid van een balans-as trilt de motor vrij aanzienlijk. Ik vind het niet storend maar ik ken iemand die zijn motor heeft verkocht..
-Voor sommigen te hoog.
-Ietwat complexe oliewissel (goed te doen maar je moet het boekje goed doorlezen)
-Niet geschikt voor dagen op de snelweg.
-110 km/u op de snelweg is comfortabel, boven de 5500 toeren en je balzak zitten binnen een minuut ter hoogte van je kin.
-Benzinekraan zit op een bizar domme plek. Hij bungelt op het laagste punt van je tank zonder protectie exact op de plek waar schade kan ontstaan als je omvalt. Ik heb dat opgelost door carbon protectie.
-Waterpomp

Waar op letten bij aankoop?
-Bij de aanschaf van mijn eerste Adv uit 2004 was ik in een klap verliefd. Van de achterkant is ie enorm sexy maar hierdoor heb ik verzaakt op tekenen te letten. Uitlaat was verbogen, stickers maskeerden diepe krassen en de skidplate zat vol deuken. Verder zat er een stickertrim op de wielen die er te nieuw uit zag, puur om aan te kleden terwijl de wielen ook schade hadden. Let hier op.
-Oliepijl, bij een koud blok zou de olie op de onderste markering van het pijlrandje moeten staan, niet vol.
-Lekkage, kijk bij de borstbuis en tussen de skidplate door. Lekke koppaking komt ook 'vaak' voor.
-Ratel die duidt op interne schade, zie link. Bij deze fiets klopt het oliepijl ook niet.

https://www.youtube.com/watch?v=lQ3CfM7Hu1M

-Schade aan de tank door toedoen van een ingesleten zadel. Om dit te checken moet je het zadel eraf halen, op deze manier zie je of de voorkant van het zadel schade heeft gemaakt aan de tank. Dit kan komen door een verkeerde bout op de tank voor de zadelmontage.

Verder heb ik destijds (aankoop 2006) gelet op de punten die zijn aangegeven door een ander forum, zie link. Het gaat hier over een supermoto maar dat zijn dezelfde blokjes.

https://www.supermotojunkie.com/showthread.php?123130-What-to-look-for-when-buying-a-used-LC4-bike

Betreft prijzen
Mijn fiets uit 2006 had 19000 asfalt km en zie je zelden voorbij komen in de verkoop. Ik heb er flink voor betaald maar daarvoor had ik in feite een hagelnieuwe fiets. 1 eigenaar en nooit modder gezien, alles in perfecte staat, geen enkel krasje. Hoop geld maar goed :-X  Op mobile.de staan er best veel te koop, de status zoals jij hem beschrijft gaat +/- voor 3000-3500 Duitse euros. in NL zie je ze iets minder dus de prijs zal misschien iets hoger liggen. Bron:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=13900&makeModelVariant1.modelDescription=640+adventure&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&scopeId=MB

Waar gebruik ik mijn fiets voor?
Ik kampeer veel en rij redelijk wat off-road. 4 weken geleden heb ik de TET België en een stuk van Noord FR gereden. Via de snelweg naar Normandië en daar de TET opgepakt. Zoals gezegd, heerlijk dat 1 motor in beide werelden kan bewegen. Hij is licht genoeg om zelf op te tillen maar heeft voldoende power om lekker mee te trekken in het verkeer. Het is mijn ultieme fiets - naast de 660 rallye - vanwege zijn veelzijdigheid. Hij vraagt extra zorg en de oliewissels doe ik om de 5000k maar dan heb je ook wat. Ik ben van mening dat deze fiets als een van de weinige de titel Adventure mag dragen.

Belangrijk
Mocht je een motor willen met minder onderhoudsgedoe en van oerdegelijke kwaliteit, dan zou ik nadenken over een Honda XR650 of een Yamaha XT600. Ouder, maar uiterst betrouwbaar. Of een 660 Tenere.

Besef dat KTM motoren maakt die zijn gemaakt om op de max. te presteren. Ze persen al het mogelijke uit een ééncilinder. Ik vind het fantastisch maar rustig rijden doet het niet. Maar zoals gezegd zijn de andere opties afgevallen omdat deze motor al mijn hokjes aanvinkt. Alleen de Husqvarna 701 zou deze kunnen overtoepen maar die was te duur.

Sorry voor dit epos. Succes!
6
Technische Vraagbaak / advies bij 640 adventure
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 18:55 »
Binnenkort ga ik kijken bij een 640 adventure uit 2003 met grijs blok. Heeft iemand nog tips om op te letten? Ik heb weinig ervaring met ktm en 1 cilinders. Wel heel wat op honda xl gereden. Zijn deze blokken betrouwbaar voor vakantietrips naar het buitenland, wil er mee naar de pyreneeën, marocco, TET, etc.

Hij heeft 26000 km op de teller en lijkt erg netjes. Net een beurt en nieuwe banden gehad, koffers en navigatie er bij. Wat zou een beetje nette prijs zijn? Ik hoor het graag.
7
Rommelmarkt / Gezocht: Garmin montana houder
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 16:51 »
Iemand toevallig nog een Garmin Montana houder op de plank liggen die niet meer wordt gebruikt?

Michel
8
All-road algemeen / Re: KTM 790 Adventure
« Laatste bericht door member Gepost op Gisteren om 16:50 »
Ik vind de 950-990 een van de meest fantastische motoren ooit gemaakt... en sinds ik de 950 bezit heb ik helemaal geen zin meer om op lichte enduro's te rijden. (mijn husaberg 450 / 570 en xr650 worden niet meer gebruikt). Zeker in Nederland, met onze zandwegen en dergelijke is dat ding gewoon prima en op glooiende single tracks ook nog leuk.

Het is dat mijn rijmaatjes me verplichten om een 1 cylinder mee te nemen op vakantie naar Italie omdat ze willen dat ik ook ga afzien en pijn aan mn reet krijg van een husaberg boomstam zadel... anders wist ik het wel.
Enige nadeel is als je hem uit de modder moet trekken, over een heel hoog obstakel moet of wanneer je eronder ligt.... maar die situaties komen zelden voor als je een beetje handig bent met rijden.

Dus ik ben nogsteeds heel benieuwd naar de 790..

Hier nog een filmpje waar het "proto" model gepresenteerd wordt in de UK. Mooi ding hoor...  :)

https://www.youtube.com/watch?v=-xDrbSm9b4E&feature=share

Post Merge: 17-08-2018, 23:38
Enn hier nog een filmpje van de topsnelheid van een duke 790... 240+  8)

https://www.youtube.com/watch?v=t4t9Yw2G_Rk
Helemaal hetzelfde hier . Merk dat ik veel liever op de adventure ga rijden.
Donderdag nog een 300 km gemaakt .

Ik heb op de duke test gereden met de KTM testdag bij jtx.

Remt als een malle tegenover de 990.
Die sport en rain standen werken ook mooi.
Schakelen zonder koppeling op de weg vond ik wat minder soepel.

Ik was best enthousiast maar toen ik op de 990 naar huis reedt had ik echt het idee dat er eigenlijk niet veel beters is voor mijn gebruik.

Enige nadeel vind ik het verbruik van de 990 wat erg hoog is (ook met rustig rijden)

Ben nog wel benieuwd als de 790 adventure komt in hoeverre anders is als de duke

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

9
All-road algemeen / Re: KTM 790 Adventure
« Laatste bericht door member Gepost op 17-08-2018, 23:30 »
Ik vind de 950-990 een van de meest fantastische motoren ooit gemaakt... en sinds ik de 950 bezit heb ik helemaal geen zin meer om op lichte enduro's te rijden. (mijn husaberg 450 / 570 en xr650 worden niet meer gebruikt). Zeker in Nederland, met onze zandwegen en dergelijke is dat ding gewoon prima en op glooiende single tracks ook nog leuk.

Het is dat mijn rijmaatjes me verplichten om een 1 cylinder mee te nemen op vakantie naar Italie omdat ze willen dat ik ook ga afzien en pijn aan mn reet krijg van een husaberg boomstam zadel... anders wist ik het wel.
Enige nadeel is als je hem uit de modder moet trekken, over een heel hoog obstakel moet of wanneer je eronder ligt.... maar die situaties komen zelden voor als je een beetje handig bent met rijden.

Dus ik ben nogsteeds heel benieuwd naar de 790..

Hier nog een filmpje waar het "proto" model gepresenteerd wordt in de UK. Mooi ding hoor...  :)

https://www.youtube.com/watch?v=-xDrbSm9b4E&feature=share

Post Merge: 17-08-2018, 23:38
Enn hier nog een filmpje van de topsnelheid van een duke 790... 240+  8)

https://www.youtube.com/watch?v=t4t9Yw2G_Rk

10
Rommelmarkt / Re: ktm 660 rallye replica
« Laatste bericht door member Gepost op 17-08-2018, 21:39 »
Zoek op facebook naar : KTM Rally Factory Replica owner/riders

Daar is een best actief facebook groepje , uiteraard internationaal, met toch nog 285 leden met een Rally Replica.

Met veel info over de nieuwere 450 maar ook de oudere types ( 660-690 )komen langs.
vooral voor de 690 vragen ze serieus geld

: [1] 2 3 ... 10
Advertentie: