Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 690 Goodies Time  (gelezen 33003 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #30 Gepost op: 23-05-2014, 09:16 »
Blijft iniedergeval ook een leuke machine om te zien! Echt gaaf! Leuk topic ook zo om te volgen ferd!
ARM facebook HIER

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #31 Gepost op: 25-05-2014, 13:30 »
Gisteren voordat i even in Rutten langs ging eerst bij de dealer een bakkie gedaan en dit meegekregen:



Bedankt André!

Indien er meer liefhebbers zijn voor deze sticker, ze zijn uiteraard na te bestellen (en Andre kan je er natuurlijk afsnijden  :P )

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #32 Gepost op: 28-05-2014, 10:27 »
Da's de Rally kit. Maar verschil zit'm m.n in de roadbookhouder: die zit bij de Rally er wel op, en bij de Adventure niet.





hey .. dat ziet er netjes uit,
heeft iemand dat "toevallig" liggen..
of kan ik dat ergens bekijken?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #33 Gepost op: 28-05-2014, 11:24 »
ARM facebook HIER

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #34 Gepost op: 28-05-2014, 11:42 »
Ik ben er eigenlijk ook wel benieudw naar, met name de mogelijkheden die de Adventure uitvoering zou hebben voor incidentele roadbookmontage....

Inmiddels weer verder gegaan met bestellingen. Ik probeer dit voor elkaar te krijgen, maar het verzenden vanit de USofA van het toprack is kennelijk nogal lastig voor de verkoper, net als de communicatie....:


Touratech rack met een Nomadic top rack voor de zij-tassen / Nomad
Ook nog een Rotapax tankje met bevestiging om de eerste benzineproblemen op te lossen, Ik heb een beetje goede hop dat ik die aan de binenzijde van het rechter rack kwijt kan:

daarna gaan we ons eens orienteren op een permanente oplossing om meer benzine mee te nemen waarbij ik dit wel een hele elegante oplossing vind:



Enige nadeel is dt hij het met een K&N doet en die staan er nou eenmaal niet bekend om dat ze al het zand/stof netjes buiten houden. Een andere optie is een UNIfilter met extra hoes, maar weet nog niet of dat wil gaan passen in combinatie met deze tank:



Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #35 Gepost op: 28-05-2014, 11:51 »
BTW, knoppenzooi is ook binnen, dus kunnen we komende dagen weer lekker aan de gang met doormeten en aansluiten:

Van 44mm naar 29 mm, precies wat ik nodig heb om het één en ander lekker te kunnen bevestigen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #36 Gepost op: 28-05-2014, 13:14 »
Heb wel een paar Rotopaxjes liggen om te passen voordat je gaat bestellen  ;)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #37 Gepost op: 28-05-2014, 13:24 »
Wat is een Rotopax, Gert?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #38 Gepost op: 28-05-2014, 13:57 »
Heb wel een paar Rotopaxjes liggen om te passen voordat je gaat bestellen  ;)

Ohw, danmned..... zijn al onderweg uit de UK helaas. Kon ook geen importeur voor NL vinden, zijn uberhaubt hier niet te vinden.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #39 Gepost op: 28-05-2014, 14:25 »
Wat is een Rotopax, Gert?


Die rooie benzinetankjes op Ferd z'n foto's. Is van oorsprong meer 4x4/ATV spul maar ook goed aan motoren te knopen.

http://rotopax.com/

@Ferd ik had ze niet in de shop maar als prive bezit.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #40 Gepost op: 28-05-2014, 17:23 »
Ik ben er eigenlijk ook wel benieudw naar, met name de mogelijkheden die de Adventure uitvoering zou hebben voor incidentele roadbookmontage....

Inmiddels weer verder gegaan met bestellingen. Ik probeer dit voor elkaar te krijgen, maar het verzenden vanit de USofA van het toprack is kennelijk nogal lastig voor de verkoper, net als de communicatie....:

Touratech rack met een Nomadic top rack voor de zij-tassen / Nomad
Ook nog een Rotapax tankje met bevestiging om de eerste benzineproblemen op te lossen, Ik heb een beetje goede hop dat ik die aan de binenzijde van het rechter rack kwijt kan:

daarna gaan we ons eens orienteren op een permanente oplossing om meer benzine mee te nemen waarbij ik dit wel een hele elegante oplossing vind:

Enige nadeel is dt hij het met een K&N doet en die staan er nou eenmaal niet bekend om dat ze al het zand/stof netjes buiten houden. Een andere optie is een UNIfilter met extra hoes, maar weet nog niet of dat wil gaan passen in combinatie met deze tank:



Heb je 't bij RallyRaid besteld? http://www.rally-raidproducts.co.uk/KTM-690-Enduro-R-SMC/ktm-690-enduro-adventure-soft-luggage-rack-pannier-frame

uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #41 Gepost op: 28-05-2014, 17:33 »
Nee die was een stuk duurder en er kwamen best wel exeptionele verzendkosten bij.... (60 pond of zo  :( )

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #42 Gepost op: 10-06-2014, 10:35 »
Hoe was je ervaring met de rally dash? Tov imo/ico
ARM facebook HIER

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #43 Gepost op: 10-06-2014, 13:30 »
De ARM Allroad rit was de eerste "allroad" shakedown. Alles is blijven zitten, geen boutjes losgetrild  ;) Ook de eerste echte ervaring opgedaan met de Rally Dash. En die heeft prima gedan. Goed leesbaar, en wat vooral belangrijk is, makkelijk bij te stellen om de totaalafstand van het roadbook bij te houden. Knoppenbediening is ook erg goed, zowel voor roadbook (geen wipschakelaar, maar dus ook drukknoppen) als voor de Rally Dash zelf. In vergelijk met mijn oude ICO? Veel makkelijker te bedienen, maar de oudere ICO's staan bekend o de stugge knoppen, en helemaal als zel al behoorlijk oud zijn. Uiteraard meer mogelijkheden (rijdend je wielomtrek aanpassen, snel terug of optellen met bijstellen) maar die maken het gebruik alleen maar prettiger. En ook nog ietsjes goedkoper  :P Als je al een ICO sensor hebt kan je die blijven gebruiken, de connectoren zijn hetzelfde. Ik heb de NMEA van de GPS ook aangesloten, via de powerbox worden die signalen door de Rally Dash afgevangen en gebruikt voor de voorliggende koers. ALs je sensorkabel breekt maakt de Rally Dash op dat moment ook gebruik van de gps snelheid en afstand. Thuisbrengertje zeg maar....

INmiddels weer wat verder met de om/afbouw:

Geen modder meer in de tank  :D

Even uitvogelen wat waaraan moet:


En met een geintje van KTM, wel een kabel de boom in, maar er niet meer uit:


En het resultaat, de koppelingsbevestiging kon weer een stukje opschuiven, iets van de vervorming door de kromming van het stuur af.


En meteen een "tussenstand" op de lichtschakelaar die het licht uit zet, niet echt de bedoeling, maar hij blijft zo stilstaand er wel lekker op hangen.


Het volgende zal wel het rek gaan worden voor de Rotopax bevestiging, of toch de Scott stuurdemper mount??

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: 690 Goodies Time
« Reactie #44 Gepost op: 10-06-2014, 21:27 »
Rond de wereld met een roadboekje? Indrukwekkend Ferd  :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog