Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: CRF 300 L als een xr 400?  (gelezen 1047 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
CRF 300 L als een xr 400?
« Gepost op: 12-03-2022, 10:19 »
Hé allen,


Ik ben van plan om het allroad rijden weer op te gaan pakken. Ruim 20 jaar terug heb ik veel gereden en heb 2 x een Honda xr 400 gehad. Nu zie ik dat dit type niet meer verkrijgbaar is en nu komt mijn vraag:
Is met de juiste aanpassingen de Honda crf300L op het niveau van een xr te krijgen? Ik reed vooral zandpaden, allroadritten, roadbook ritten etc. Dus geen enduro of knmv ritten. Graag jullie advies.


Gr. martin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2022, 11:02 »
Ik denk niet dat hier iemand zo'n motorfiets heeft maar de teneur bij eigenaren is super fiets maar wel met een achterveer upgrade.
Kawasaki klx250 heeft dat niet nodig. Heb ik een keer op gereden.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2022, 11:12 »
Heb een tijdje een crf250l gehad.Wel leuk.maar dat is het dan ook.3x meer plezier als een Enfield.Maar als je vergelijkt met een XR 400 is die toch wel superieur.
Weet niet of de 300crf 10%meer power heeft als de 250?Maar dan nog blijf je onder de 30pk en dat is toch wel magertjes.Voordeel Honda start altijd en weinig onderhoud blokje is onderhoudsvrij kan ook niet anders met weinig vermogen.Tis dus geen motor met oemph karakter.Kijk maar hoe Itsy boots ermee rijd.Het is meer een motor om op vakantie te gaan zonder gekkigheid.












Post Merge: 12-03-2022, 11:18








how to make a picture a link html

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2022, 16:13 »
Ik denk niet dat hier iemand zo'n motorfiets heeft maar de teneur bij eigenaren is super fiets maar wel met een achterveer upgrade.
Kawasaki klx250 heeft dat niet nodig. Heb ik een keer op gereden.


dank voor je reactie en de tip. Ga ook ff uitzoeken hoe dat met die klx250 zit.


Gr martin



Post Merge: 12-03-2022, 16:16
Heb een tijdje een crf250l gehad.Wel leuk.maar dat is het dan ook.3x meer plezier als een Enfield.Maar als je vergelijkt met een XR 400 is die toch wel superieur.
Weet niet of de 300crf 10%meer power heeft als de 250?Maar dan nog blijf je onder de 30pk en dat is toch wel magertjes.Voordeel Honda start altijd en weinig onderhoud blokje is onderhoudsvrij kan ook niet anders met weinig vermogen.Tis dus geen motor met oemph karakter.Kijk maar hoe Itsy boots ermee rijd.Het is meer een motor om op vakantie te gaan zonder gekkigheid.

Dank voor je reactie idd die 30 pk is wel mager. En inderdaad netzoals bij de XR is het echt onderhoudsvrij en dat is voor mij als iemand met 2 linkerhanden ook prettig. Je had de CRF wel gemodificeerd zo te zien aan de foto's.


Ben vooral benieuwd of een andere type tandwielen, andere uitlaat etc er voor zorgt dat er wel meer pit in zit.


ps. erg leuke foto's voor die met de motorzaag (zit dat standaard bij een CRF)?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2022, 16:30 »
Gemodificeerd is wel een groot woord.Gewoon overbodige meuk eraf slopen ding is absoluut niet de lichtste.En nee met andere uitlaat krijg je er geen beest voor terug wel meer gratis herrie.Ik mocht willen dat ik 2 linker handen had.Ben linkshandig
Kan je echt niks zelf of geen zin aan?Wie vervangt jou binnenband als je plat staat ergens diep in de bossen?Anwb komt je niet redden hoor.Ga er eens op rijden, in duitsland staan ze te koop onder de 3000 de 250 dan.




Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2022, 16:48 »
Gemodificeerd is wel een groot woord.Gewoon overbodige meuk eraf slopen ding is absoluut niet de lichtste.En nee met andere uitlaat krijg je er geen beest voor terug wel meer gratis herrie.Ik mocht willen dat ik 2 linker handen had.Ben linkshandig
Kan je echt niks zelf of geen zin aan?Wie vervangt jou binnenband als je plat staat ergens diep in de bossen?Anwb komt je niet redden hoor.Ga er eens op rijden, in duitsland staan ze te koop onder de 3000 de 250 dan.


kan alleen de basis dingen (binnenbanden vervangen, oliefilter, olie ververser en kettingspannen maar dan houdt het wel op :))


Dank voor de tip in duitsland. Welke site zou je aanbevelen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2022, 17:06 »
Kleinanzeigen duitse mp.Of mobile.de.Duitsers houden niet van pingelen dus de prijs zit niet veel meer marge op.Kijk anders voor een drz400 geeft je 300% meer lol.Op snelweg wel wat minder.Of een xt600 zelfde gewicht als een crfl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: CRF 300 L als een xr 400?
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2022, 15:36 »
Ik rij bijna wekelijks met de KLX250S van mijn vrouw naar het werk en via een kleine 30km offroadroute terug naar huis. Het is het een prima motor om TET-achtige routes te rijden. Om echt OTR's te rijden is ook wel te doen maar dat is leuker met een "echte".
Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan om de motor wat geschikter voor offroad te maken. Nokkenassen 1 tand verzet (zgn marcelinomod) om wat meer vermogen in het laag en middengebied te krijgen. Is eigenlijk wat makkelijker voor mijn vrouw. Standaard moet je de toeren goed hoog houden om echt hard te kunnen gaan, ik heb daar geen problemen mee maar mijn vrouw heeft een hekel aan hoge toerentallen, zonder dat ze het weet. :-X Op topsnelheid lever je wel in , kleine 120km/h top. Connector van de koppeling doorverbonden om de 8000rpm begrenzing in de hoogste 2 versnellingen 5 en 6) te omzeilen.
Achterkant is van een KTM adventure om een wat meer sportiever en degelijkere uiterlijk te geven. Knippers zijn van die gummi-dingen van ome Alie. De originele zijn al 2x stuk geschopt met opstappen. Er zijn bredere voetsteunen gemonteerd van ome Ali a 23euri, de std steunen zijn veel te smal.
KLX komt qua vermogen bij lange niet aan de prestaties van de XR400, maar qua stuur en veergedrag zal deze hetzelfde of net wat beter zijn. Fietsje stuurt prima en veert niet onverdienstelijk.
En niet te vergeten, ding heeft injectie en start altijd met het knoppie, de kickstarter zit er bij dit model niet meer op.

Niet te vergelijken met mijn KTM maar toch, ik kan er hard mee gaan zonder direct afgestraft te worden. De route die ik rij ben ik met de KTM +/- 15min sneller. Moet er bij zeggen dat ik met de KTM in vol ornaat ga en met de KLX in werktenue en dus iets voorzichtiger rij.

Als ik er nu 1 zou moeten kopen ,zou ik toch voor een KLX300 gaan om wat meer vermogen onderin te hebben en bovenin wat harder doorgaan.Voor een TETter is dit veel minder belangrijk.

450EXC, KLX250S EFI