Hoi allen,
Mijn KTM 690 begon tijdens de laatste offroad van Staphorst plotseling in te houden, in het begin alleen minder vermorgen maar daarna echt duidelijk stotteren en haperen. Ik ben het parcours afgegaan en ben nog net met 20-30km/h terug bij de start kunnen komen. In eerste instantie dacht ik aan een verstopt brandstoffilter, alles eruit getrokken en deze leek schoon. Voor de zekerheid maar even het filter er helemaal tussenuit gehaald... hetzelfde euvel, motor start maar valt na 4-5 seconden uit. Direct opnieuw starten gaat moeizaam, maar bij contact aan/uit draaien waarna de benzinepomp weer gaat draaien (primen) loopt de motor wel weer meteen voor enkele seconden.Volgas geven helpt om de motor aan de praten te houden maar klinkt niet echt fijn, erg inhouden, klappen, etc. Naar mijn idee is dit niet de benzinepomp, deze zoemt namelijk gewoon? Het is aan of uit, of zou het kunnen dat deze net te weinig druk levert en dus wel aan zijn eind is? Of moet ik het zoeken in bijv. een verstopte injector? Ik heb het gasklephuis eraf gehad en alles leek in orde. Of zou het toch de bougie kunnen zijn? Al lijkt het op een brandstofprobleem daar de motor de eerste paar seconden prima stationair loopt maar daarna uitvalt en hapert...
Overigens zegt de dealer dat dit de injectie is en opnieuw afgesteld moet worden, maar de injectie kan zichzelf toch niet zomaar tijdens een rit ontregelen?