Bart maakt, indien voldoende interesse, waarschijnlijk eerst een aantal ontwerpen nav onze wensen.
Daarna wordt het model met modelleerklei in vorm gemaakt...mallen gevormd etc etc.
Het is zijn vak dus hij levert absoluut iets moois af.
Dus materiaalsoort, koplampunit etc etc komt allemaal nog.
Voor mezelf zou ik het prettig vinden als mn roadbook en imo en gps achter het kuipdeel beschermd zijn en dat het geheel niet al te groot en lomp wordt.
Hier als voorbeeld zomaar een ontwerpje van Bart voor de motor van Oossie
Idd is de lampen bovenelkaar nu hot maar haalt het niet om het zwaartepunt laag te houden.
Ook de tekening is alweer achterhaald. De opstelling op mijn F wordt toch alweer anders (maw lager)
Wat wel blijft is de dubbelkoplamp (naast elkaar dus) en de luchthapper voor de oliekoeler.
Dit proces is niet zomaar even een kuipje knutselen. De eerste kontakten met B-Art zijn alweer meer dan een halfjaar oud.
Wat belangrijk is dat je het gehel instrumentarium plaatst en daaarom heen gaat bouwen zodat je weet wat de omvang van IMO,roadbook GPS is.
Aantal hebben me wel zien rijden met de F op almere. Ik rij nu met een dubbelelamp van een cagiva mito met het standaard schermpje van de Dakar.
Conclusie tot dusver is dat het alu frame versterkt moet worden op zijdelingse krachten. (dat is geen punt oplossing heb ik al)
Dat het scherm van de dakar te hoog is! en zoals al gezgd door Roos het moet een val kunnen weerstaan.
Hopelijk binnenkort meer info en foto's