Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Benzine filter ontluchten?  (gelezen 18933 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #15 Gepost op: 02-03-2006, 13:23 »
Ik ga vanmiddag tochtstrips oid halen, die tegen de zijkant van de radiator plakken (meerdere lagen)

Tip: Ik zou even kijken of je het niet beter tegen de tank kunt bevestigen. De radiator wordt heet, dan laat dat dubbelzijdige plakspul los.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #16 Gepost op: 02-03-2006, 13:28 »
Tip: Ik zou even kijken of je het niet beter tegen de tank kunt bevestigen. De radiator wordt heet, dan laat dat dubbelzijdige plakspul los.  :)

Mmhh, weet ik niet :-\ Die PE tank zweet benzine en ik heb even geen idee of dat nou zo goed is voor dat dubbelzijdige plakspul... ::) Stickers op zo'n tank beginnen ook uit zichzelf te rotten :-X

@ Roos: dat jij daar zoveel ruimte hebt. Bij mij paste de tank maar net om de radiaotoren heen...
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #17 Gepost op: 02-03-2006, 13:34 »
Ik heb een centimeter of 2 aan beide kanten, heb jij die afstandsbusjes dan ook niet gemonteerd?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #18 Gepost op: 02-03-2006, 13:45 »
Ik heb een centimeter of 2 aan beide kanten, heb jij die afstandsbusjes dan ook niet gemonteerd?


Zelfs dikkere gebruikt om genoeg ruimte te maken :-\ Extra nauwkeurig handwerk, zo'n tank van IMS :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #19 Gepost op: 02-03-2006, 13:46 »
Wat me wel facineert is dat je benzinekraan hoger zit dan het laagste deel van de tank en dat ook de carbuarateur hoger zit dan het laagste punt van de tank. Zitten er stiekem ergens extra benzinekranen en een benzinepomp verborgen???

Tja, dat vraag ik mij ook af. Het gaat er tenslotte om wat er uit je tank komt niet wat er in gaat, extra loze liters is alleen maar extra gewicht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #20 Gepost op: 02-03-2006, 13:53 »
Gister trouwens de boel goed na laten kijken bij Quickly, ook gevraagd naar de benzinefilter, was volgens hem niet nodig.

Nou is Quickly vaker in Marokko geweest dan ik, maar toen ik zag wat men (in een klein dorpje) in mijn tank ging schudden... het leek wel koffie zo zwart zag het eruit. Toen dacht ik: de volgende keer toch maar een extra filter monteren. Overigens deed mijn motor het op deze koffie net zo goed, als ik op de koffie op het werk.  :D

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #21 Gepost op: 02-03-2006, 16:18 »
Tja, dat vraag ik mij ook af. Het gaat er tenslotte om wat er uit je tank komt niet wat er in gaat, extra loze liters is alleen maar extra gewicht.

OM eerlijk te zijn heb ik dat met mijn XT600Z Tenere ook. Maar daar heb ik bewust de benzinepomp er van tussen gehaald omdat ik bij het op reserve gaan vaak al stil stond voor er weer benzine in de carburateur kwam (Niet fijn in de Coentunnel :( ) Scheelt 1,5 liter, maar hij gaat nu wel direct over op reserve en start ook beter na lang stilstaan. (En in geval van nood krijg je die laatste liter er ook nog wel uit hoor: scheefhouden, in de ontluchting blazen en zo)

Maar het lijkt me voor de Soesjes wel praktisch dat ze weten hoeveel nuttige liters er in de tank passen. Die kennis kan handig zijn met plannen en misschien scheelt het je een jerrycan meesjouwen.

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #22 Gepost op: 02-03-2006, 16:24 »

Maar het lijkt me voor de Soesjes wel praktisch dat ze weten hoeveel nuttige liters er in de tank passen. Die kennis kan handig zijn met plannen en misschien scheelt het je een jerrycan meesjouwen.

Peter

Jij rijdt toch met een volle jerrycan achter de Soesjes aan :D :-X
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #23 Gepost op: 03-03-2006, 09:24 »
Citaat
Jij rijdt toch met een volle jerrycan achter de Soesjes aan 
Ja maar dat is niet voor de benzine, maar voor de onderdelen en service of reparaties!!! :-X :-X :-X
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #24 Gepost op: 03-03-2006, 09:31 »
Ja maar dat is niet voor de benzine, maar voor de onderdelen en service of reparaties!!! :-X :-X :-X

Klopt Harold, speciaal voor Kill The Motherf**ker brommers, Soesjes hebben alleen benzine nodig (en af en toe een aai ;))
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #25 Gepost op: 03-03-2006, 11:05 »
misschien moet ik mijn auto nog wat aanpassen?   :D
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #26 Gepost op: 03-03-2006, 12:09 »
Citaat
Soesjes hebben alleen benzine nodig (en af en toe een aai
Ohhh dat wist ik niet... eergisteren zat Margrieta aardig te mopperen op haar fiets bij haar motor.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #27 Gepost op: 20-03-2006, 22:42 »
Ahum... gisteren hield mijn DRZ er opeens mee op. Stotter-de-stotter :-\ Even de vluchtstrook opgezocht. Wilde niet meer starten.

Tank kan toch niet leeg zijn? Nog maar 150 km gereden. Bezinefilter ziet er leeg uit... Toch maar op reserve gezet en even doorgestart. En ja hoor, hij liep weer :)  Snel een pomp opgezocht en tank gevuld. Sh*t, gaat maar 9 liter bij i.p.v. 13. Dus hij was toch niet leeg ::)

Ik heb nog steeds geen lekker gevoel over dat benzine filter er tussen. Het lijkt wel, wanneer de tank leger raakt en de drukkolom op het filter lager wordt, het niet meer goed doorstroomt. Als ik dan naar reserve ga, dus de opening onder in de tank open draai en daarmee de drukkolom op het filter weer verhoog loopt weer het filter weer vol. Kan er ergens och nog een luchtbel in de slang zitten >:(

Kan dit niet echt bewijzen maar het is meer een gevoel wat ik heb over gehouden aan het aansluiten en vullen van het filter en mijn ervaring gisteren op de snelweg. Is dit een plausibele verklaring ???

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2006, 07:03 »
Nou, ik moet ook heel veel moeite doen om de laatste liters uit mijn Acerbis 22 liter tank te halen, want de wangen van de tank zitten zelfs iets lager dan de carburateur. Ik kan er met wat moeite en scheefhouden de laatste slokjes uit krijgen, maar dat gaat echt niet makkelijk. Heb je ook een kraantje aan de rechterzijde van je tank? Kans dat die wang nog vol zit met benzine, daar gaat bij mij nl ook een liter of 2-3 in.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Benzine filter ontluchten?
« Reactie #29 Gepost op: 21-03-2006, 07:28 »
Kweet niet. Klinkt allemaal raar, maar het is wel vreemd dat je er zonder filter geen last van hebt. Omdat je carbu vrij hoog zit tov. je benzinekraan zou het wel kunnen dat met een filter de doorstroming wat minder wordt omdat de 'zuigkracht' van de carby verdeelt moet worden over meer volume, maar da's puur theoretisch...

Verder vroeg ik me af of de stroomrichting van je filter wel goed is: er staat een pijltje op...

Ik zou eens ff kijken of er in je benzinekraan geen filter zit als je die eruit schroeft. De meeste kranen hebben dat namelijk. Dan zou je evt. het externe filter er ook tussenuit kunnen halen. ER zijn overigens ook veel kleinere filtertjes te koop...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)