Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Brokken in de olie  (gelezen 46157 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Brokken in de olie
« Reactie #15 Gepost op: 06-06-2011, 11:52 »
mmm das best leuk... dan effe blokje wisselen en je rijdt weer. Daarna rustig de andere open trekken.

rally blokje is leuk... alleen lukt dat met injectie wordt de vraag denk ik.
of de carbs erop laten zitten en de electronica ombouwen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Brokken in de olie
« Reactie #16 Gepost op: 06-06-2011, 14:11 »
Pff, daar ben je klaar mee...
 
Danny had het tijdens een ritje met zijn 690, net toen hij opgetrokken was op een lange brede gravelweg, blokkeerde het achterwiel en kwam ie al schuivend van de ene naar de andere kant tot stilstand  ::)
Bleek bij de dealer dat alle tanden afgebroken waren, was gelukkig nog wel onder garantie...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Brokken in de olie
« Reactie #17 Gepost op: 06-06-2011, 19:59 »
Bleek bij de dealer dat alle tanden afgebroken waren, was gelukkig nog wel onder garantie...

De dealer stond met de mond vol tanden...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Brokken in de olie
« Reactie #18 Gepost op: 06-06-2011, 20:06 »
kan me nog bak problemen herinneren in de dakar met die dingen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Brokken in de olie
« Reactie #19 Gepost op: 06-06-2011, 23:01 »
ja, dat betrof heel specifiek het afbreken van de uitgaande as door een te scherpe kant naast een tandwiel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Brokken in de olie
« Reactie #20 Gepost op: 07-06-2011, 21:39 »
Vanavond maar eens begonnen met het plastic, luchtfilter, radiateur, uitlaat en weet ik niet hoeveel stekkers. Na 2 uur was het zover dat ik het blok los kon gaan maken en die was er in een kwartiertje uit.




Wordt vervolgd.....
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Brokken in de olie
« Reactie #21 Gepost op: 11-06-2011, 17:41 »
Zo ben weer ff bezig geweest.


Kop en cilinder er af:



Aardig wat kool op de zuiger:


Hoonsporen nog zichtbaar:


Helaas heb je om het vliegwiel eraf te krijgen een speciaal werkzeug nodig en daar dacht ik pas om 16uur aan. Dus dealer dicht. Heef iemand deze liggen?

Zo ver ben ik nu, koppeling heb ik al los maar nu dus nog het vliegwiel.





None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2079
Re: Brokken in de olie
« Reactie #22 Gepost op: 11-06-2011, 20:31 »
Ik ben benieuwd...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: Brokken in de olie
« Reactie #23 Gepost op: 11-06-2011, 20:47 »
Vliegwieltrekker is M33 x 1.5 schroefdraad vrij algemeen o.a. ook op Yamaha WR gebruikt. Bij elke crosszaak te vinden of anders een imitatie trekker van Buzetti voor circa 20 euro op ebay te vinden.

Succes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Brokken in de olie
« Reactie #24 Gepost op: 11-06-2011, 21:38 »
hmmm,ik heb zuks gelukkig nog niet gehad (51500 km)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Brokken in de olie
« Reactie #25 Gepost op: 12-06-2011, 10:40 »
Vliegwieltrekker is M33 x 1.5 schroefdraad vrij algemeen o.a. ook op Yamaha WR gebruikt. Bij elke crosszaak te vinden of anders een imitatie trekker van Buzetti voor circa 20 euro op ebay te vinden.

Succes!

Die zijn idd niet duur, maar daar heb ik nu niks aan  :-X voorbereiding enzo  ;)

hmmm,ik heb zuks gelukkig nog niet gehad (51500 km)
Vind het niet zo erg, er zit geen tijdsdruk (rally ofzo) achter en het is knap leerzaam voor mij. nog nooit een blok open gehad. Het ziet er tot nu toe nog erg goed uit allemaal. Koppeling had ik bijvoorbeeld slechter verwacht, ziet er echt als nieuw uit.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Brokken in de olie
« Reactie #26 Gepost op: 12-06-2011, 11:01 »
Als je zonder rotortrekker dan toch ff geen mogelijkheid hebt om verder te gaan, is het misschien slim om eens verder te filosoferen over die koolaanslag.

Hoewel ik eigenlijk denk dat het nog wel kan zo, lijkt het me idd ook wel veel voor een moderne motor met injectie (maar eigenlijk weet ik er ook niks van hoor)!
Of zou het juist de injectie zijn die dit veroorzaakt.
Heb je de mapping aangepast of een db-killer gemonteerd of...(?).
Of zou er misschien iets met de zuigerveren zijn.

Ga je hier nog naar op zoek, of ga je alleen voor de brokstukken in de olie?
Ben heel benieuwd wat je tegenkomt.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Brokken in de olie
« Reactie #27 Gepost op: 12-06-2011, 11:05 »
Wat ik al zei, ik heb dit nog nooit gedaan en weet niet wat normaal is. Weet wel van BMW GS-en dat die toch ook heel wat kool verzamelen in de loop der jaren. Ik rij met een Akra en bijbehorende mapping. In Marokko heb ik het gas toch vaak helemaal open gehad dus daar kan het niet aan liggen.

Tuurlijk ga ik alles wat duidelijk niet in de haak is aanpakken.

Ff gegoogled op zuigers (deze van een SXF):


LC4 640
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Brokken in de olie
« Reactie #28 Gepost op: 12-06-2011, 11:29 »
dat is toch niet veel kool? een zwarte zuiger is normaal, de kool puntjes zitten in enkele zones op de zuiger, en niet veel ook. denk dat je het er zo af veeg, ofwel, bij de volgende km goed op het gas was het ook vast weg geweest.
 
Er bouwt bij iedere motor wel wat kool op. Inherent ook aan zo'n grote zuiger. Je ziet het voornamelijk opbouwen in de 'koude' zones. Ik denk dat die akra mapping die je draai nog wel eens een beetje rijk kan zijn.

Post Merge: 12-06-2011, 11:31
Ik ben veel meer benieuwd naar de zijkant van de zuiger en zijn hemd. Kan je meer aan aflezen over de staat van de motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Brokken in de olie
« Reactie #29 Gepost op: 12-06-2011, 11:34 »
Zet 'm voor de grap eens op een Dynobank, weet je echt waar je aan toe bent, zowel in deel- als in vollast.

Zuigeraanslag gewoon wegpoetsen met thinner, een tandenborstel en zo'n groen schuursponsje. Carburateurreiniger is ook lekker aggressief, werkt ws ook.