Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Transalp knutsel projectje  (gelezen 50182 keer)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #15 Gepost op: 12-05-2013, 16:51 »
Mooi hoor, dat voorop maar als je een schep water pakt is het idd wel fijn als het laagste punt van je luchtfilterbak niet hetzelfde is als de ingang van je carbs... :-\
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #16 Gepost op: 12-05-2013, 18:24 »
Ja klopt, zit ik ook mee. Bedacht vanmiddag hoeveel bagger er meestal onder mijn tank zit na een ritje.

Ik heb nu de voor- en achterkant nog open en ga daar straks nog even wijs over filosoferen  :D

Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #17 Gepost op: 12-05-2013, 18:54 »
Mooi project! Wat voor filter ga je gebruiken? Papier zoals origineel of een uitwasbaar schuimfilter? Het laatste is praktisch bij offroad!
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #18 Gepost op: 12-05-2013, 19:09 »
Uitwasbaar van een Wrf (dat vind ik makkeluk want die heb ik ook)  :)
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #19 Gepost op: 13-05-2013, 20:54 »
Product van zondag.





Voorkant word waarschijnlijk toch recht en dan met de luchtinlaat naar de achterkant onder het toekomstige zadel. Even kijken wat daar allemaal in de weg zit.
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #20 Gepost op: 19-05-2013, 20:57 »
Zoiets dan.

Zie ook subframe bevestiging en beginsel zijtankophangblokding.


Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #21 Gepost op: 26-11-2013, 11:46 »
Tussen studie en uitlaatpijpen, gebroken zijstandaards door doe ik ook nog wel eens wat hier aan

Ik had besloten dat er een aluminium achtervork van een wr in moest. Maar dat past helemaal niet  ::)



Nu komt het in de buurt.

Ook maar begonnen met een rvs uitlaatsysteem. DWZ ik heb nu flenzen en twee korte stompjes buis, die later met trekveren in elkaar komen  :P


Gewoon zelf maken jonguh

removed

  • Gast
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2013, 20:13 »
Gaaf hoor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2013, 22:00 »
lc 8 tanjes erop, staan er 2 op marktplaats voor 250,- die eerder voor 450 ps gingen. Met een bod heb je ze. 24l is net zoveel als de rdo4 maar dan beter verdeeld en veel meer valproof. Bevestiging knutsel jij wel schat ik zo in. Leuk man dit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #24 Gepost op: 26-11-2013, 22:08 »
Zal eens kijken, ik was al wel begonnen met piepschuimen mallen maken voor de tanks. Ding krijgt ook een achtertank dus er hoeft voor niet zo heel veel brandstof.

Maar het zou wel wat werk schelen  :D

Heb de motoren in photoshop even over elkaar heen gelegd en geschaald, maar ik denk dat die tanks wat groot zijn.  :-\





Post Merge: 26-11-2013, 23:48
RD04 tank heb ik ook mee gereden, aangepast voor het Alpzadel:



Ben met piepschuim bezig geweest, alweer een stukje verder dan dit maar even mee gestopt. Heb een ander luchtfilter gevonden dat mooier past, maar dat moet allemaal nog vorm krijgen (luchtfilterhuisje bouwen), dus daar moeten de tanken even op wachten.



Het mooie van piepschuim is dat je het makkelijk kunt vormen en vervolgens kunt bekleden met glasvezel (of carbon/kevlar). Als je er dan aceton in mikt spoelt het schuim eruit ee houd je een holle tank over.  :)
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2013, 07:43 »
Mooi project!
Ik zou alleen geen piepschuim gebruiken maar PU. Dat is er in verschillende dikten plaat of in 2 componenten om te gieten. Dat heeft veel keinere porien en dus veel mooier af te werken. Als je dat dan plamuurt kan je een mal maken zodat je later nog een tank kan maken (van een ander materiaal bijvoorbeeld.)
En zit de plamuur in de mal i.p.v. in de tank.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #26 Gepost op: 27-11-2013, 08:15 »
PU lost niet op in aceton?

Dan moet ik met halve mallen werken en ze later samenvoegen. Dat word minder sterk, meer werk en ik verwacht hier toch geen series van te maken  :)

Ik wil deze mallen wel opmeten en er een model van maken op de pc. Dan kan ik altijd nog uitslagen laten snijden als ik het toch liever uit aluminium heb.
 
Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #27 Gepost op: 27-11-2013, 09:56 »
Zal eens kijken, ik was al wel begonnen met piepschuimen mallen maken voor de tanks. Ding krijgt ook een achtertank dus er hoeft voor niet zo heel veel brandstof.

Maar het zou wel wat werk schelen  :D

Heb de motoren in photoshop even over elkaar heen gelegd en geschaald, maar ik denk dat die tanks wat groot zijn.  :-\

Ben met piepschuim bezig geweest, alweer een stukje verder dan dit maar even mee gestopt. Heb een ander luchtfilter gevonden dat mooier past, maar dat moet allemaal nog vorm krijgen (luchtfilterhuisje bouwen), dus daar moeten de tanken even op wachten.



Het mooie van piepschuim is dat je het makkelijk kunt vormen en vervolgens kunt bekleden met glasvezel (of carbon/kevlar). Als je er dan aceton in mikt spoelt het schuim eruit ee houd je een holle tank over.  :)
Goeie tip, bedankt!
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2013, 10:08 »
PU lost niet op in aceton?

Dan moet ik met halve mallen werken en ze later samenvoegen. Dat word minder sterk, meer werk en ik verwacht hier toch geen series van te maken  :)

Ik wil deze mallen wel opmeten en er een model van maken op de pc. Dan kan ik altijd nog uitslagen laten snijden als ik het toch liever uit aluminium heb.

Er zijn PU oplossers maar denk dat dat je polyester/epoxy niet met rust zal laten.
Dat het minder sterk is geloof ik niet maar heb nog maar een beperkte ervaring met polyester/epoxy verbindingen. Maar een mal maken betekent niet gelijk dat er ook series van gemaakt moeten worden. Heb zelf aardig wat tijd in het achterspatbord van m'n AT zitten  ::)
 
Succes iig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Transalp knutsel projectje
« Reactie #29 Gepost op: 27-11-2013, 10:21 »
Een verbinding tussen twee glasvezeldelen is altijd minder sterk dan een uit één stuk vervaardigd glasvezel. En meer werk.

Zoals jij het zegt is helemaal waar, maar veel makkelijker voor zelflossende voorwerpen. Een tank moet in twee precies op elkaar aansluitende mallen gemaakt worden.
Tevens op mijn manier zit de mal aan de binnenkant ipv de buitenkant van het voorwerp. Wat betekend dat oneffenheden niet 1:1 meegenomen worden in het voorwerp (ja wel maar aan de binnenkant van de tank  :) ).
PU oplossers werken indd niet op deze manier.

De tijd die ik dan moet steken in het vervaardigen van mallen vind ik zonde, gezien het feit dat ik er (hopelijk) toch nooit meer ga maken.

Daarbij ben ik nog niet 100% zeker of ik glasvezel wil gebruiken of dun aluminium. Als ik de piepschuim mal heb kan ik ook uitslagen laten snijden en de boel in elkaar lassen. (Ik vind blank gelakte gepolijste tanks ook wel kek).

(Discussie vind ik leuk, helpt bij het proces. Dus brand los)  :D
Gewoon zelf maken jonguh