Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620  (gelezen 7593 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Gepost op: 26-05-2006, 12:14 »
hallo,
ik ben mij aan het orienteren op een lichte allroad naast mijn wegmotor. Doel is met bagage van en naar allroad ritjes te rijden.
Naast een onderzoekje naar de japanse alternatieven (bij mij staat dr650r vanaf '96 op nr 1 op het moment), ben ik benieuwd naar KTM varianten, bijv. de 620 EGS van rond '96. hoe zit het met de betrouwbaarheid en verkrijgbaarheid van onderdelen van bijv. de EGS LC4 620 techniek van KTM uit die tijd?

alvast bedankt voor de info!

gr.
Sander

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #1 Gepost op: 26-05-2006, 12:39 »
...bij mij staat dr650r vanaf '96 op nr 1 op het moment.

gr
Sander

Vriend!

(sorry weet verder niks van KTM)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #2 Gepost op: 26-05-2006, 12:58 »
Hoi, de EGS of andere lc4's met het nieuwe type blok zijn zeer betrouwbaar. dit zie je aan de extra balansas welke aan de voorkant van het blok hangt. Deze loopt ook een stuk rustiger maw. hij trilt een stuk minder :)  De oudere lc4's kunnen gerust ook goed zijn, maar je moet er een stuk meer geluk mee hebben.
Onderdelen zijn volop te krijgen dus wees daar niet bang voor.

De DR die je op het oog heb is ook een leuke motor, maar een stuk zwaarder en behoorlijk minder vermogen. niet echt te vergelijken dus met een 620.
Net wat je zelf zoekt in een motor dus.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #3 Gepost op: 26-05-2006, 13:27 »
Ik denk dat dat gewicht wel meevalt Steven, drooggewicht scheelt hooguit 10 kg (en daar kan nog wat vanaf).

De vering van een DR is standaard zeker niet geweldig, tenzij je 55 kg weegt, daar moet je iets aan doen. LC4 vering is volgens mij stukken beter!!

Met een Stage II kitje, verplichte kost imho, wordt het verder een bere sterke motor met verbazingwekkend veel bottom power. Het vermogen bovenin zal zeker minder zijn, maar daar waar je het het meeste nodig hebt, is het volop aanwezig. Ondertoeren lukt simpelweg niet.

Mijn DR is bijvoorbeeld veel "snappier" dan mijn Dakar terwijl die in de folder 7 pk meer heeft. Hij hangt in onder- en middengebied gewoon veel beter aan het gas. En dat telt veel meer dan topvermogen voor een terreinfiets imho.


Anyway, mocht de keuze van de topicstarter per ongeluk toch op een DR vallen, geef maar effe een seintje, ik wil best helpen met opvrolijken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #4 Gepost op: 26-05-2006, 13:56 »
hee Max,
staat genoteerd!

reden van mijn vraag:
620 EGS

gr.
Sander

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2006, 14:03 »
Hoe gek ik ben van een DR, die KTM lijkt me helemaal niet verkeerd!!!

(DR kopen?)  :-X

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2006, 14:28 »
hee Max,
staat genoteerd!

reden van mijn vraag:
620 EGS

gr.
Sander

Oke, deze is van Steven (StevenD of dit forum) Makkelijk als je meer vragen hebt.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2006, 14:48 »
Hij doet em alweer weg?  :-[  :-\

Vertel, wat wordt het?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2006, 15:18 »
..eigenlijk een slecht idee om zo'n advertentie hier te zetten  :-\

..smileys zijn hier leuker dan gs forum  ;D

gr.
Sander

Offline member

  • *****
  • Berichten: 241
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #9 Gepost op: 26-05-2006, 15:29 »
ik heb Steven een mail gestuurd....


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #10 Gepost op: 26-05-2006, 18:50 »
Ik weet nog een KTM voor je te koop, mits die niet al verkocht is. Ik ben er wezen kijken, en dat ding was echt erg netjes. 1e eigenaar, 12000 km en electrische start. Geen grote tank en wel zwart plastic.

Meen van '98.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #11 Gepost op: 26-05-2006, 19:44 »
Max, hoeveel pk heeft een DR dan? Ik dacht ook dat ze ruim 170 kilo waren?

De ktm uit de link is die van mij inderdaad :)  145 kilo dacht ik, dus echt een super off/all road fiets die het ook goed doet naar een ritje toe over de snelweg.
Hij gaat weg omdat ik de ktm 950 er nog bij heb, en bijna weer een XR op heb gebouwd voor het ruigere werk. de KTM hangt er iets tussen in dus die mag weg (3 is teveel van het goede helaas :D)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #12 Gepost op: 26-05-2006, 19:59 »
Aha, je hebt ook nog een XR! Mazzelpik. Eens is de schuur vol he?

Die DR is trouwens 147 kg droog. Schijnt 43 paarden te leveren, maar zoals ik al zei, hoe deze eruit rollen is minstens zo belangrijk. Standaard heeft een DR een elastieken gaskabel en een anti-wheely switch, dan is hij echt niet spannend. Om hem levendig te maken hoef je niet diep in de buidel. Voor 65,- Euro herken je hem nauwelijk meer terug.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: betrouwbaarheid ktm lc4 EGS 620
« Reactie #13 Gepost op: 26-05-2006, 23:28 »
Voor 65,- Euro herken je hem nauwelijk meer terug.
een hamer kost toch veel minder dan dat?  ;D ;D ;D