Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De Ideale Allroad  (gelezen 333110 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1939
  • Riding the Mad Mule
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1785 Gepost op: 24-07-2022, 11:14 »
De Tuareg weegt bijna niets, heeft een middenbok en kan tijdens het rijden de ABS van het achterwiel afhalen of zelfs beiden. Tractiecontrole in 4 niveaus plus uit, motorrem in 5 standen, slipperclutch en lekker pittig onderin! Hij start ook gewoon in zijn 1e versnelling mits je de koppeling in hebt. Erf fijn!  Enige nadeel is dat hij geen los subframe heeft, dus ewheeliefoutje en goeie kans op een total loss!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Ok dan! Dan zijn we er wel uit denk ik. Draadje kan een slotje op  ;D
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1786 Gepost op: 24-07-2022, 11:16 »
Nee nog niet.Heb nog goede hoop voor de ktm 450/500 Twin.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2419
  • Husvarna 701 Explorer
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1787 Gepost op: 24-07-2022, 13:39 »
Volgens mij heeft iedereen thuis de ideale offroad staan. Ik wel, met 28l tank, offroad capable en niet zo enorm zwaar als al die 2-cylinders (dat gewicht kan toch echt niet in al dat plastic zitten … )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1788 Gepost op: 24-07-2022, 13:50 »
Ik heb nooit de perfecte motor thuis staan.Blijf altijd op zoek naar verbetering.Wat moet je met 28 ltr :o Heb je dat werkelijk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2419
  • Husvarna 701 Explorer
De Ideale Allroad
« Reactie #1789 Gepost op: 24-07-2022, 17:22 »
Oké, de perfecte motor zal er nooit komen maar als ik me limiteer tot 1 motor thuis (ok bewuste keuze), dan is dit de perfecte!
Ja, ik heb 28l en dus een range van 400+ km.
Ideaal op vakantie, geen gedoe met tassen benzine en zo. En het zit waar het hoort (laag). Eigenlijk is mijn 701 een soort mini-versie van de 950, toch de ultieme big twin allroad (en offroad) - vind ik dan hè


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1393
  • Im non praesto sum in orbita
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1790 Gepost op: 24-07-2022, 18:08 »
Ik kom met m'n 13,5 liter aan de 300 kilometer bereik. Reken ik 1 op 23. Maar met rustig toeren doet ie zo 1 op 25. Nog anderhalve liter reserve, goed voor nog eens 35 kilometer, maar nooit hoeven te gebruiken.

Met jouw 28 liter zou ik 644 kilometer ver komen, wauw!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2419
  • Husvarna 701 Explorer
De Ideale Allroad
« Reactie #1791 Gepost op: 25-07-2022, 06:24 »
Op mijnEXC haalde ik met een 25l tank meer dan 750 km in Marokko. Denk dat het qua temperatuur/vochtigheid ideaal was daar.
Stond ik verbaasd over hoe zuinig die EXC’s zijn (en leek los te staan van rijgedrag).
Een 690/701 rijdt helaas wat minder zuinig (of gevoeliger voor rijgedrag )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1792 Gepost op: 25-07-2022, 08:58 »
Mij ook opgevallen in Marokko rij je over het algemeen wat rustiger je bent meer op reis.En dat zie je terug in je benzineverbruik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11269
  • In order to go faster - go slower
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1793 Gepost op: 25-07-2022, 09:08 »
 ;D

'drooggewicht van slechts 187 kg'



Die waait i.i.g. niet snel weg 🤣🤣

Post Merge: 25-07-2022, 09:12

Ok dan! Dan zijn we er wel uit denk ik. Draadje kan een slotje op  ;D

 :D

Zó leuk dit! Maar natuurlijk bestaat de ideale allroad; kiek maar in je eigen garage!

Maar het zoeken naar het ideale compromis blijft trekken he? We willen altijd een stapje beter.

Hoe deze Italisaanse dame zich offroad gaat gedragen daar ben ik benieuwd naar. Misschien maar even een OTR rijden zodra ik mijn nieuwe voorwiel heb met noppies :)

Onderdelenleverantie is natuurlijk wel een dingetje, maar ik heb niet de indruk dat mijn dealer vaak achter het net vist. Maar alles waar electronica in zit is natuurlijk een groot probleem. Begon al bij Corona voor onderdelen van mijn eBike en nu met Oekraine lijkt alles wel wat traagjes te verlopen.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Tiger 900 '96 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3592
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1794 Gepost op: 25-07-2022, 17:00 »
Ik rijd al 20 jaar met diverse Aprilia's en heb nog nooit misgegrepen qua onderdelen. Mensen kakelen elkaar ook maar na op internet. Ik zeg niet dat het Japans voor mekaar is maar om daar zo'n prachtige machine voor te laten staan, no way.






Citaat
Wat moet je met 28 ltr :o Heb je dat werkelijk?



Ik ook al jaaaren op mijn 640 en ik vind het heerlijk. Je hoeft het niet te gebruiken maar de rust die het me gaf op afgelegen stukken vond ik erg fijn.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1393
  • Im non praesto sum in orbita
Re: De Ideale Allroad
« Reactie #1795 Gepost op: 25-07-2022, 22:31 »
Ik vind de Aprilia in ieder geval een mooie stijlvolle motor!
En je koopt iets uiteindelijk met een bepaald doel. Of daarmee het ideaal is gescoord is niet zo belangrijk, als je er maar plezier aan beleeft!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5