Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.  (gelezen 54154 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 66
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #810 Gepost op: 14-07-2022, 14:26 »
12.9 boutjes van Ali vandaag binnen
En nog supersnel geleverd ook.De M8 8.8 was toch beetje verbogen vlak onder de kop.Op deze 2 boutje M8x30 hangt eigenlijk m.n hele bagage rek.Wat denken jullie slim of dom.Dom omdat 12.9 eerder knapt/afbreekt?





wat betreft je vraag, hij zal axiaal (klemkracht) sterker zijn maar op afschuiving eerder afbreken, hangt er puur vanaf op welke plek de boutverbinding zit en hoe de krachtwerking is. waarbij het volgens mij ook zo is dat áls ie breekt je ook aardig meer werk hebt met uitboren..



Ik ben ook wel benieuwd naar het gewichtsverschil tussen de Ali-12.9 bout en eentje lokaal gekocht. Niet om te kijken hoeveel gewicht je bespaard maar als kwaliteits-check.
Recent een set blok-boutjes op Ali besteld en die waren me toch veel te licht waardoor het idee me bekroop dat ze misschien ook wel een stuk minder belasting zouden kunnen hebben. :-\



Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #811 Gepost op: 14-07-2022, 15:06 »
Als ik ze lokaal kon kopen was ik zeker op defiets gesprongen maar er zit geen fatsoenlijk bedrijf meer in Amersfoort.Tis alleen maar kantoorpanden tegenwoordig.Uitboren is zeker een dingetje gewoon niet te doen zegmaar.Kan wel nieuwe flens aan het frame lassen
Maar om nu 2 lasflensen op reseve mee te nemen op vakantie?
Dus jij zegt eigenlijk tijdens vakantie goed in de gaten houden en desnods per week een nwe. M8 8.8 erin ipv 12.9
Zal niet zeggen dat ali kwaliteit verkoopt
Maar ook Fabory zal ze ergens inkopen en datis niet in het dure duitsland

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #812 Gepost op: 14-07-2022, 23:40 »
Dus omdat je ze niet lokaal kan kopen bestel je ze maar in China? Bijzondere redenering..

Maakt niet uit waar ze gemaakt is maar hoe goed de kwaliteits controle is (bij Philips lieten we patiënten tafels voor CT scanners in China maken. Onderleverancier zette daar ipv dure rvs pennen een keer pennen van PB staal in omdat hem dat geld opleverde. Tafel klapte naar beneden met patiënt erop).

Waar schroef je die bouten in? 12.9 rekt vrijwel niet, voordat je het weet trek je de draad uit het tegendeel. Als ie onder de kop verbogen is klinkt het dus als afschuiving, geen axiale kracht. Dus geen goed idee denk ik.

En waarom zou je tijdens vakantie om de week bouten gaan veranderen??? Denk je dat die na een week op vermoeiing gaan bezwijken en dat ze ververst moeten worden? En dan zeker zonder moment sleutel op gevoel vast draaien?

Als je echt heel zeker van je zaak wilt zijn dan veerring eronder, juiste moment en loctite om te borgen, dat is echt voldoende.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #813 Gepost op: 15-07-2022, 00:23 »
Als ik ze lokaal niet kan kopen waar moet ik ze dan halen?En ali levert ze gratis op m.n deurmat.
Ik heb ze vastgezet met loctite maar ze hebben zoveel op hun kloten gehad laatste vakantie.Eigenlijk moet ik het rekje aanpassen.En op ktm frame flenzen lassen met M10 of M12.Maar dan moet ik wel veel ruimte maken met Tig lassen.De airbox zit helemaal in het frame verweven. O ja ik heb geen enkel gevoel of het wel of niet verantwoordt is om in China te kopen.Ongeveer hetzelfde dat ik me bijna schuldig hoor te voelen dat ik nog een houtkachel stook ipv gas of nog enger een warmtepomp uit china 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #814 Gepost op: 24-07-2022, 13:15 »
Laatste vakantie wilde de motor niet meer uitmet killswitch.Had hier al vaker problemen mee
Maar ja Spanje veul stof denk ach blaas hem thuis wel uit dan komt het goed.Helaas.Contactspray ballistol wd40 en toen wist ik het niet meer.Kabelbreuk???Alles losgepeuterd doormeten geen kabelbreuk.Druktoets eruit brandschoon.Alles maar weer in elkaar en hopen dat het spontaan oplost ???






Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #815 Gepost op: 24-07-2022, 15:37 »
Die bovenste is overduidelijk een xtc pil. Dat gaat natuurlijk niet werken zo.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #816 Gepost op: 24-07-2022, 17:03 »
Geen idee ik kom niet uit snifje snuitje amsterdam 8)
Op m,n oude werk kwam je al die ellende wel tegen werd veel in gedeald op het terrein psychiatrie.
Maar net paar keer geprobeerd hij lijkt nu te werken.
Rode knop gaat er moeizaam uit met tang en kon hem daarna terug duwen.
Op de 690 was al eens startknop afgebroken door stukje boomstam.
Ktm schakelaars zijn niet van de meest duurzame zal ik maar zeggen.
Binnenkort maar eens ritje doen nog iemand die richting brabant gaat of is het erg druk op de zandpaden momenteel?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #817 Gepost op: 24-07-2022, 17:26 »
Of het druk is weer ik niet (ben in Albanië), maar boven de 30 graden nu toch? Zand zal heel mul zijn en het is ongelooflijk warm - zou het even niet doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #818 Gepost op: 24-07-2022, 19:25 »
warmte is goed voor me kan ik vast wennen aan 43 in Portugal.
ja tis lkr warm hiero vandaag.
Als je in Albanie bent en je komt in de Teth vallei maak eens wat foto,s als je wil.schijnt er erg veranderd te zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #819 Gepost op: 24-07-2022, 23:00 »
Zal ik doen. Morgen toevallig naar Theth en dan wandelen van Theth naar Valbona (17km en 1000 hoogtemeters bij 30+ graden, we zullen maar vroeg beginnen!).
Zal lang niet meer zo ongerept zijn als toen jij er was met de WYOA (toch?). Maar natuur is nog steeds prachtig hier, vandaag gewandeld bij Vermosh, zijn jullie daar ook geweest?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #820 Gepost op: 25-07-2022, 07:57 »
Geniet ervan.Ik vond het een prachtig land heeft veel indruk op me gemaakt armoede en dikke Ferrari,s.Ik blijf het een moeilijke combinatie vinden
Daar valt het zo op.In ned zie je het niet zo snel
Yep was wyoa m.n eerste.We hebben daar een espresso gedronken voor iets van €0.20  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #821 Gepost op: 20-10-2022, 17:40 »
Nieuwe tandjes.De voorkant begint best te slijten.Meestal is de motor al weer weg voordat ik tanden moet vervangen.Maar nu toch maar nwe. Gescoord.€11 per stuk.Een ketting is duurder.Heb nog 2 nwe did vx2 liggen in het vet.Maar daar vragen ze nu meer als €100 voor :o Kocht ze toen voor €65.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #823 Gepost op: 21-10-2022, 10:06 »
Had er niet zo heel lang naar gezocht omdat ik er nog 2 op voorrad heb. :P Ik had ze toenertijd ook uit duitsland
Maar dit zijn mooie tips Dank je.
Één geluk bij de 500 hij rukt er niet zo hard aan als bij de 690.
Heb jij nog voorkeur voor een bepaalde ketting?Zie dat er nu ook VX3 bestaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Hoe rijd Beta 480 of KTM 500. Tis dus een ktm 500 geworden.
« Reactie #824 Gepost op: 21-10-2022, 10:38 »
Als je echt lang met je ketting wilt doen moet je een ZVM kopen, maar ik koop altijd de goeikoopste VX (nu dus blijkbaar 3). Zelfs op m'n 950 gaat ie lang genoeg mee (wel een 525 ketting) en woonwerk 35.000km.
None of us is as strong as all of us.