Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)  (gelezen 1054 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)
« Gepost op: 12-11-2021, 10:56 »
Je zal maar net wat nodig hebben of zin hebben in een handeltje. Veel KTM en Honda onderdelen. Veel noppenbanden......... Kijk eens op die site. Zit mooi spul tussen. Heb geen aandelen, maar doe er je voordeel mee.

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/index/60290?page=1&f=

Kijkdagen
 za 13 nov. 2021 van 10:00 tot 13:00
Adres: Vrijheidsweg 19  9641 KP   Veendam  NLOphaaldagen
 ma 29 nov. 2021 van 09:00 tot 16:00
Adres: Vrijheidsweg 19  9641 KP   Veendam  NL




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2021, 12:17 »
iemand enig idee hoe zo'n veiling meestal verloopt? heeft het bv zin om op een bepaald setje banden te bieden of wordt het meestal in bulk door opkopers opgekocht?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2021, 12:43 »
Heb vroeger veel handel ingekocht bij BVA........... maar dan heb ik het over het tijdperk voor 2009.
Er is wel veel veranderd nu zij veel bekendheid hebben onder de particulieren. Er worden soms prijzen geboden dat ik me afvraag: "welke gek zit daar achter het toetsenbord". Heb wel eens tweedehands spullen weg zien gaan voor meer dan de nieuwprijs op een internetsite. Veel particulieren denken "Oh, executieveiling....... goedkoop goedkoop".


Kortom, je moet voor jezelf een bedrag vaststellen wat je er max voor over hebt. Er zitten ook handelaren tussen die inderdaad veel partijen opkopen, maar ook die moeten geluk hebben dat ze het kavel winnen.


Ik ben er al jaren geleden mee gestopt omdat de winstmarge te klein werd (voor handel). Maar als er spullen tussen zitten waar je belang bij hebt ....... gewoon een poging wagen. Heb je het hoogste bod voor een leuke prijs ben je spekkoper. Ik heb bij BVA al eens een Italiaans import motor voor mijn vrouw gekocht. Heeft ze 5 jaar op gereden en uiteindelijk voor 350 euro minder dan de aankoop weer verkocht. Das leuk rijden  8) [size=78%] [/size]

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)
« Reactie #3 Gepost op: 12-11-2021, 13:00 »
Deze veiling gaat wel obv gunning van de opdrachtgever (de curator waarschijnlijk). Dus voor 100 euro een motor op de kop tikken zit er niet in, dan gaat hij weer naar de volgende ronde.

Maar verder precies wat Betula zegt, gewoon een poging wagen. Er staat tegenwoordig precies bij wat je bod inclusief alle kosten is, dus je wordt niet meer verrast. Wel zorgen dat je de spullen kunt ophalen op de genoemde dagen.


wel heel jammer dat ze failliet zijn, was handig om KTM spullen te bestellen daar

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)
« Reactie #4 Gepost op: 01-12-2021, 17:12 »
Sommige mensen denken dat ze er toch nog een tank benzine mee kunnen verdienen  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Faillissement Mulders Motoren (motoren & onderdelen)
« Reactie #5 Gepost op: 02-12-2021, 09:53 »
Ja psies......... Ach, als je de ruimte en middelen hebt, maar het geleur en gezeik wat ik soms via MP heb........ Sommige dingen bied ik niet eens meer aan op MP. Vroeger via dit soort veilingen (toen het minder bekend was) leuke handel gehad.