Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: elektrisch off the road..  (gelezen 3680 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #60 Gepost op: 30-07-2022, 23:43 »

Stap es in een BMW i3 boodschappen auto.


Elektromotoren zijn flink potenter dan verbrandingsmotoren. En traploos.

Maar, de footprint van accu's van geboorte tot dood is fucking horrible.


Ik hoop op waterstof in [enige vorm] toevoegen aan je voertuig.


Statiegeld H2-poederpatroon in je brommer duwen en verdriedubbel maar.
Avonturier!

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2320
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #61 Gepost op: 31-07-2022, 18:54 »
Dat dacht ik ook totdat ik een jaar of 4 terug op een Energica stapte. Tering wat een beest!!!
Zodra de accus het 350km volhouden en er laders in het bos en bovenin de bergen staan wordt het zeker een optie.
Tsja, in het bos en op de berg zullen er waarschijnlijk weinig laders komen, maar daar zijn nu ook geen benzinestations natuurlijk.

Van de actieradius had ik na 10+-jaar ontwikkeling in elektrisch rijden wel wat verwacht, maar dit reisverslag van een tourtje door de Eifel op een Energica viel me vies tegen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #62 Gepost op: 31-07-2022, 21:44 »
Ja, maar met benzine kom je zomaar tussen de 250 en 500 km ver afhankelijk van de motor en benzine koop je overal.
Bruikbare eEnduro's gaan er voorlopig niet zijn ben ik bang. Ook al gaat de solid state accu ontwikkeling eindelijk snel, voor onze fietsen zijn die nog lang buiten bereik.


Over dat eVerbruik... We kwamen op vakantie diverse stellen tegen die 'leuk; met hun VW id.4 of Kia Nero op vakantie waren. In Frankrijk. Op een parkeerplaats, Ergens.
Meneer, weet u of er hier ergens een laadstation is? Geen idee mevrouw, ik rij Hybride met lekker 800km bereik en 1:24.
Verdorie, we kunnen nog maar 20 km rijden, wat nu? Geen idee mevrouw, je zou de auto in brand kunnen steken en de hulpdiensten bellen.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #63 Gepost op: 31-07-2022, 21:57 »
Tis niet voor niets.Dat er tekort is aan huurauto's.Al die kwakbollen moeten wel met de sleurhut weg maar ja geen trekhaak op die electrische auto.Of er mag maar 500kg achter.En ik maar zoeken om huurauto te krijgen in Portugal 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #64 Gepost op: 01-08-2022, 01:27 »
Electrisch rijden doen we op de kermis...............


Ik ken echt helemaal niemand die normaal rijdt met zo'n elektische auto.
4 stuks 20"inch banden worden in 12.000 Km op gerookt.


Die energie wordt ergens opgewekt, minus de verliezen met het opladen................
milieu effect=NUL


Mijn ideaal; een dikke Tesla met trekhhaak, hierop een een generator loopend op croet (zware stookolie...)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #65 Gepost op: 01-08-2022, 08:51 »
Over anderhalve week begin ik aan 4 jaar een electrische auto van de zaak. Wel een behoorlijk bovenmodaal exemplaar, een Audi e-tron 55 quattro. 408 PK / 664 Nm. Actieradius in de praktijk plm. 300 km maar wel in een half uur vol bij een geschikte (150 kW) snellader. Weegt wel 2500 kg maar mag ook 1800 kg trekken (ik heb er een trekhaak bij genomen). Onze huidige lease-auto is een diesel die 1200 km op één tank rijdt dus het zal wel even wennen zijn, zeker omdat we plm. 40.000 km per jaar rijden maar we konden binnen de mogelijke merken geen diesel meer nemen (VAG concern is in NL per 01-04-2022 volledig gestopt met leveren van nieuwe diesels).

Die e-tron redt zich trouwens nog heel aardig offroad trouwens:


Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #66 Gepost op: 01-08-2022, 16:50 »
Heel bijzonder dat de politiek niet verder kijkt voor de energievoorziening (nog bijzonderder als ze dat op het moment wel doen)


Hemcentrale dicht gegooid en nu kunnen er nota bene op Westpoort geen bedrijven vestigen vanwege de stroomvoorziening .
Ondertussen stoken we weer volop kolen (wat in mijn ogen altijd beter is als een bosverbrander).


Als veel mensen elektrisch gaan rijden lijkt het mij vrij sterk dat de energievoorziening dit aan kan.


Interessante ontwikkelingen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #67 Gepost op: 12-10-2022, 09:08 »
Deze al gezien:
https://www.zeromotorcycles.com/nl-nl/model/zero-dsrx?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=BucklandCo+%7C+EMEA+%7C+BNL-NL-NL+%7C+UF+%7C+DSRX+%E2%80%93+2023+%7C+Conv&utm_content=NL+%7C+Motorcycles


Nog niet de ultiemen allroad en de brabo ga je er niet mee redden, maar een flinke stap in de goede richting! Lijkt me een prima woon-werk verkeer fiets in Nederland!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #68 Gepost op: 12-10-2022, 11:42 »
Deze al gezien:
https://www.zeromotorcycles.com/nl-nl/model/zero-dsrx?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=BucklandCo+%7C+EMEA+%7C+BNL-NL-NL+%7C+UF+%7C+DSRX+%E2%80%93+2023+%7C+Conv&utm_content=NL+%7C+Motorcycles


Nog niet de ultiemen allroad en de brabo ga je er niet mee redden, maar een flinke stap in de goede richting! Lijkt me een prima woon-werk verkeer fiets in Nederland!


Ik ken hem, 27.000 euro, 250 kilo en wel 110km ver komen op de snelweg als je 110 aan houd. Nee dankjewelalstjeblieft :-) De Zero FX blijf ik wel mooi vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #69 Gepost op: 12-10-2022, 12:50 »
Toe maar jongens stap maar in elektra koop ik jullie echte brommers wel op.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2320
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #70 Gepost op: 12-10-2022, 17:43 »
Deze al gezien:
https://www.zeromotorcycles.com/nl-nl/model/zero-dsrx?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=BucklandCo+%7C+EMEA+%7C+BNL-NL-NL+%7C+UF+%7C+DSRX+%E2%80%93+2023+%7C+Conv&utm_content=NL+%7C+Motorcycles


Nog niet de ultiemen allroad en de brabo ga je er niet mee redden, maar een flinke stap in de goede richting! Lijkt me een prima woon-werk verkeer fiets in Nederland!
Een elektrische V-Strom, volgens mij is dit een paar stappen terug.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #71 Gepost op: 12-10-2022, 18:09 »
Het gaat zeker wel de toekomst worden ben ik bang voor.Maar eigenlijk is het wachten op een doorbraak in energie opslag.Waterstof gaat dat niet zijn.Alhoewel shell heel veel macht heeft en waterstof er maar wat graag doordrukt.
Dood gaan we allemaal Shell helpt. 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #72 Gepost op: 12-10-2022, 18:31 »
Een elektrische V-Strom, volgens mij is dit een paar stappen terug.
Als serieuze allround misschien wel maar woon-werk fiets ideaal?
110 is dan prima (als je verder moet zou ik meteen ander werk zoeken ). Op werk opladen en gratis terug. Ik denk dat je die 27k er dan wel uit gaat halen (bij mij op het werkjes laden - nog - gratis maar dat is lang niet overal zo natuurlijk).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #73 Gepost op: 12-10-2022, 19:33 »
Rij nu met de auto op lpg naar m.n werk.Maar dat is nog bijna voordeliger als met de motor op benzine
Ik hoop dat ik mag stoppen met werken voordat ik met een electrische auto of motor naar m.n werk moet :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: elektrisch off the road..
« Reactie #74 Gepost op: 12-10-2022, 20:45 »
Ik zeg altijd:
  • zodra ik 300km ver kom met een elektrische offroadmotor bij normaal offroad gebruik
  • en heel Europa vol laadpalen staan, inclusief in de middle of nowhere (laden binnen een straal van 50km)
  • en de accu in 15 minuten vol is
  • en de aanschafprijs gelijk is aan de motoren van nu
  • en de stroomprijs niet meer dan een euro per kilowatt is
dan ga ik om.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5