Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten  (gelezen 2274 keer)

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2321
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2022, 12:07 »
Veel mensen hebben geen idee wat er in hun (wijde) omgeving kan.

Stap 1 is Google Maps Satellite view goed leren interpreteren
Stap 2 is eropuit gaan
Stap 3 is iets niet doen (b.v. met meerdere motoren rijden waar het eigenlijk niet of maar net kan)
Zo is dat, gewoon zelf op pad (niet op een zonnige zondagmiddag natuurlijk) en creatief naar de omgeving kijken. Een dijkkant, talud of berm is meer dan een strook groen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2075
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2022, 14:21 »
Klopt, maar veelal niet toegestaan. Hoeft niet erg te zijn, als je t maar wel beseft ;)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2022, 14:59 »
Daarom hooguit met z.n tweeën en lkr doorrijden niks aan het handje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #18 Gepost op: 01-04-2022, 23:23 »
Rij ook regelmatig rond de hoofdstad (zelfs een stukje door een park) mar kom eigenlijk nooit een andere rijder tegen zie ook nooit bandensporen.
Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #19 Gepost op: 02-04-2022, 01:10 »
Een slimme amsterdammer heeft ook een stoffer achter z.n achterwiel geknoopt.Dan veeg je de spoortjes uit.Zou me anders wel een gedoe zijn zeg.200km tracks uitwissen.Als je klaar bent met rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #20 Gepost op: 11-04-2022, 19:26 »
Vandaag 5 takken gebruikt om alle sporen uit te wissen!

Maandag offroaddag...
Rondje van 240 km met een grote nieuwe sectie die ik gisterenavond met Google maps heb uitgevogeld. Vanuit Amsterdam gezien zo'n beetje noord/oost dit keer. Een stuk meer onverhard nu :}



2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #21 Gepost op: 12-04-2022, 11:11 »
Gaaf hoor !
Knap om dat met Google Maps uit te vogelen, ik kom dan nogal vaak verbodsbordjes tegen als ik daadwerkelijk aan het rijden ga.
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2022, 11:33 »
Dan let je te scherp op tijdens het rijden.Als ik bordje rechts zie staan kijk ik naar links of er wat leukers te zien is aan die kant ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #23 Gepost op: 12-04-2022, 14:33 »
Op het nieuwe stuk liep ik ook vast, zandwegen, kruising, 4 keer een verbodsbord inclusief waar ik vandaan kwam. Teruggereden, toegang vanaf asfalt, geen bord. Foto van gemaakt teruggereden en daarna alle 3 de wegen afgereden maar verder geen borden gezien.

Ik kwam ook een zijweg, onverhard tegen waar geen enkel bord bij stond. Niets. Ingereden, een kilometer verder kwam ik bij een huis en de weg boog naar rechts het bos in. Geen borden. Lekker doorgereden, werd een heuvelige singletrack en ging zo te zien door helemaal de bossen in op. Dus maar teruggegaan want de Boze Boswachters willen geen enkele motor in hun bossen zien (terecht). Was een mooi stukje voor een eenmalige actie. En daarom rij ik ook liever alleen, voor je het weet gaat dit als track rond in allerlei Facebook groepen.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #24 Gepost op: 13-04-2022, 06:55 »
Gaaf hoor !
Knap om dat met Google Maps uit te vogelen, ik kom dan nogal vaak verbodsbordjes tegen als ik daadwerkelijk aan het rijden ga.

Snap je nu waarom de meeste mensen mooie tracks voor zichzelf en intimi houden. Twintig jaar terug had je nog geen maps. Alleen een kaart.
Dagen werk om een mooie track te maken, en te verkennen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #25 Gepost op: 13-04-2022, 11:19 »
Mooie foto's Rob stromend water rond Amsterdam,  ff gezocht op maps nog niet gevonden ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 208
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #26 Gepost op: 13-04-2022, 12:43 »
member: ik maak al tig jaar routes / tracks voor mezelf en een paar goede vrienden dus ik weet héél goed hoe ontzettend veel werk het is, vandaar mijn compliment !
Ik heb een KTM 990 Adventure, Honda XL650V Transalp en NX250 Dominator, Yamaha FJ1200, Cagiva SST350 en een Beta Rev3 270.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1533
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #27 Gepost op: 13-04-2022, 15:00 »
Rondje is VANAF Amsterdam hé, niet IN Amsterdam Arie. Je moet ze ook alles uitleggen telkens  ;D ;D ;D

Post Merge: 13-04-2022, 15:05
member
Precies. En in Nederland ben ik toch ook gauw een paar uur bezig om iets moois te bedenken dat kan (of nog net kan).

Ik ga graag rijden in Noord Frankrijk en dan ben ik voor een trip van 3 dagen al gauw een week zowat elke avond bezig. Ik wil niet 20x vastlopen op een dag en dat gaat erg goed als je wat tools in de strijd gooit. Ik zit altijd op meer dan 90% van de route helemaal goed inclusief single tracks en richting de 100% als ik het simpel hou, wel onverhard natuurlijk.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Offroad vanaf Amsterdam, diverse ritten
« Reactie #28 Gepost op: 14-04-2022, 06:45 »
Rondje is VANAF Amsterdam hé, niet IN Amsterdam Arie. Je moet ze ook alles uitleggen telkens  ;D ;D ;D

Post Merge: 13-04-2022, 15:05
member
Precies. En in Nederland ben ik toch ook gauw een paar uur bezig om iets moois te bedenken dat kan (of nog net kan).

Ik ga graag rijden in Noord Frankrijk en dan ben ik voor een trip van 3 dagen al gauw een week zowat elke avond bezig. Ik wil niet 20x vastlopen op een dag en dat gaat erg goed als je wat tools in de strijd gooit. Ik zit altijd op meer dan 90% van de route helemaal goed inclusief single tracks en richting de 100% als ik het simpel hou, wel onverhard natuurlijk.

Het verkennen op zich is ook al leuk, en met GPS een stuk makkelijker geworden. Vroeger kwam je thuis met het verhaal van die mooie single track die je gevonden had. Achteraf geen flauw idee meer waar dat nou eigenlijk was... :D Dan keek je mekaar aan, jij had hem toch aangetekend op de kaart... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.