Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: haaievin nuttig of niet?  (gelezen 1479 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
haaievin nuttig of niet?
« Gepost op: 26-03-2022, 19:27 »
Heb zo.n stoer oranje geanodiseerd ding liggen.Wel of niet nuttig?Gebruiken jullie zoiets?


Post Merge: 26-03-2022, 19:28


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2022, 20:35 »
Heb ik in het blauw, dan werkt het nodig beter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2022, 21:41 »
Blauw dan is het ktm imitatie.Noemen ze husqvarna.Maar je hebt helemaal geen keien in brabant?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2022, 23:33 »
Ik heb zo'n ding van Scott, uit één stuk gefreest uit alu.
Die heeft met al een paar keer een kromme remschijf bespaard.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2022, 00:19 »
Rij je dan zulke diepe sporen dat je de remschijf tegen keien aan rijd?Probeer me voorstelling te maken wanneer zo.n ding van pas komt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2022, 00:30 »
Blauw dan is het ktm imitatie.Noemen ze husqvarna.Maar je hebt helemaal geen keien in brabant?
Ik heb een kiezelpad voor de deur dus altijd voorzichtig zijn. En ik mag Brabant ook uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2022, 00:32 »
Rij je dan zulke diepe sporen dat je de remschijf tegen keien aan rijd?Probeer me voorstelling te maken wanneer zo.n ding van pas komt.
Die van mij zit vol krassen, dus zal wel iets doen. Vooral in stenige of rotsachtige omgeving neem ik aan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2022, 09:14 »
In NL heeft ie volgens mij weinig zin, in Marokko ofzo is het een ander verhaal. Als je tussen 2 rotsen door rijdt kan je net met je wiel erlangs en met je schijf over de rots gaan
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2022, 10:58 »
Heb zo.n stoer oranje geanodiseerd ding liggen.Wel of niet nuttig?Gebruiken jullie zoiets?


Je zou er ook nog een soepje van kunnen maken.. ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2022, 11:05 »
Die haaievin kan niks liggen doen op de plank in je garage. Of niks doen aan je achterbrug.
En die ene keer dat ie dan wel wat doet ben je er blij mee. Of je schroef em erop als je toch je remschijf vervangt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2022, 11:20 »
Heb het achterwiel eruit.Moet de gedempte naaf nog iets aanpassen.Ik denk dat hij op marktplaats gaat.Tuurlijk zal hij werken.Maar tijdens vakantie kan je wel thuis komen zonder achterschijf.Voorste schijf wordt lastiger en daar heb ik geen beschermer op.Zo.n plastik kap houd denk ik ook geen rots tegen.Misschien dat ik hem monteer voor de komende wyoa spanje (stenen)En daarna kijk of er deuken ingeslagen zijn.Kan me niet herinneren dat mensen wel eens een schijf krom rijden.Tijdens trips of rally's.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2022, 17:34 »
Het is mij toch wel gelukt in Marokko
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2022, 17:40 »
Oke dat zal ook wel maar hoe bescherm je dan je voorschijf die lijkt me belangrijker als je kleine achterschijfje.Ik bedoel knal ik de achterschijf krom hop remklauw eraf en je kan je weer enigzins verplaatsen over de weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2022, 23:53 »
Ik snap de gedachtegang niet. Je hebt het ding liggen. Verkopen wordt je niet rijker van, gewicht is verwaarloosbaar, in het ergste geval helpt het een keer. Wat is de overweging om het dan niet te doen? Omdat het je voorrem niet beschermt???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: haaievin nuttig of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2022, 00:22 »
Ik ben ook vreemd Jos.Maar ik was benieuwd of het ding nut zou hebben.En daarom vraag ik het hier wat de bevindingen zijn.En je weet dat ik eng ben met gewicht.Dit ding kwam eens aanwaaien en bij verkoop brengt hij meer op als dat ik hem laat liggen.Soms vind ik het lastig om het duidelijk te beschrijven.Maar is er een goede voorste remschijf beschermer dat is me meer waard als deze achterrem beschermer.I k ben altijd benieuwd wat de rijders er hier van vinden.En trek dan toch wel eigenwijs mijn eigen idee conclusie.Maar dat betekent niet dat ik jou/jullie input onzin vindt.Ik moet er zelf ook wat bij voelen ervaren.Klinkt ingewikkeld maar het is het niet hoop ik.