Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enfield Himalayan  (gelezen 1711 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #15 Gepost op: 03-04-2022, 22:52 »
Wat is de prijs van zo.n ding 5500?Prijzen zijn soms niet meer te volgen.Zag pas een drz voor €7000 :o

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #16 Gepost op: 07-04-2022, 11:22 »
In Motorrad abenteuer staat verslag over de himmie.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #17 Gepost op: 31-07-2022, 19:42 »
Net een weekje met de Himalayan achter de rug. Fijn gereden, en dat meen ik voor 100%. Leuker dan een 1200GS, die is toch wat te zwaar, in ieder geval voor kruip-door-sluip-door in Nederland.
Off-road is i wat zwaar op het voorwiel, en je kan niet klemmen omdat de motor taps toeloopt vanaf de voetsteunen. Maar een mul pad is prima te doen en op gravel houdt i zich ook prima. Pk's heb ik eigenlijk niet gemist, of het moest die keer zijn dat ik op een bochtig 80 km/u weggetje een auto voorbij wilde, draaide aan het gas: Enfield says no. Moet met meer planning, dan ook goed te doen.
Op de weg reed i overigens prima; gaf geen krimp. Nu ben ik geen racer, maar de Enfield kan meer dan ik.
Ga ik hem kopen? Nee, ik zoek nog even door, maar het was een leuk weekje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Enfield Himalayan
« Reactie #18 Gepost op: 03-08-2022, 04:19 »
Wat mis je waardoor je besluit niet te kopen?

Ik rijd met m’n XT500 op kleine binnenwegen (en fietspaden) en denk dan vaak in NL niet meer nodig te hebben dan hetgeen deze motor me biedt. Zouden de fietsen qua beleving vergelijkbaar zijn?

De XT weegt overigens wel een stuk minder dan de Himalayan. 141,3 kg met volle tank, 135 kg zonder brandstof. Met korte gearing voelt hij vlot en sterk aan. De mijne heeft 535cc en een Supertrap dus zal iets meer pit hebben dan standaard maar nog steeds weinig.

Dit gevoel, deze beleving.



Is er hier trouwens een XT500 draadje? Kon hem niet 123 vinden. Ga nog even zoeken.
BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #19 Gepost op: 03-08-2022, 10:32 »
En zo ben ik op een TT600 uitgekomen. Ook een Himalayan overwogen, maar komend van een 690 was bang dat de stap terug te groot zou zijn. De TT bevalt me goed
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #20 Gepost op: 03-08-2022, 10:53 »
Leuke moto's die TT's! Ga je plezier van hebben!
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #21 Gepost op: 03-08-2022, 14:49 »
Wel grappig, ik heb jaren aan te trappen luchtgekoelde Yamaha's gehad, waaronder 3 TT600R's gehad (en een XT600, een XT500, een XT350 en een TT350, een XR400).... maar was dat kickstarten een beetje beu en heb nu een 690 en een DRZ. Ik ken mensen hier die net de omgekeerde route hebben gevolgd.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #22 Gepost op: 03-08-2022, 15:25 »
Ooit SRX gereden (aantrappen) en nu de TT600RE (dus met E-start).


Net als de Himalayan de charme en eenvoud van een luchtgekoelde 1 pitter ... maar wel met ouwe mannen gemak
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 236
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #23 Gepost op: 03-08-2022, 21:45 »
Ik reis het liefste met m’n G/S, lekker basic en puur genieten op zo’n analoge fiets. Volop beleving.

Begin juli nog 6 nachten en 2.500 km Schotland gedaan. Beetje power vind ik op dergelijke trips wel lekker, ook omdat we redelijk up-tempo rijden.














BMW: HPN #1142 - R1150GSA - HP2 Enduro - R100GS - R80 - R NineT - K1 (2x)
Overige: Husqvarna 701 - XT500 (2x) - Harley-Davidson (‘34) - KTM 300 EXC ('24) - 1199 Superleggera - 916 - 999R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 172
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #24 Gepost op: 04-08-2022, 11:12 »
Wel grappig, ik heb jaren aan te trappen luchtgekoelde Yamaha's gehad, waaronder 3 TT600R's gehad (en een XT600, een XT500, een XT350 en een TT350, een XR400).... maar was dat kickstarten een beetje beu en heb nu een 690 en een DRZ. Ik ken mensen hier die net de omgekeerde route hebben gevolgd.


Haha, hier éxact hetzelfde. Alle mogelijke éénpitters met een kick in meervoud en nu de DRZ en 690  ;D
Rally kits - special parts - luggage & protection
www.adventure-bike.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #25 Gepost op: 08-08-2022, 17:51 »
Wat mis je waardoor je besluit niet te kopen?

Ik rijd met m’n XT500 op kleine binnenwegen (en fietspaden) en denk dan vaak in NL niet meer nodig te hebben dan hetgeen deze motor me biedt. Zouden de fietsen qua beleving vergelijkbaar zijn?

De XT weegt overigens wel een stuk minder dan de Himalayan. 141,3 kg met volle tank, 135 kg zonder brandstof. Met korte gearing voelt hij vlot en sterk aan. De mijne heeft 535cc en een Supertrap dus zal iets meer pit hebben dan standaard maar nog steeds weinig.

Dit gevoel, deze beleving.



Is er hier trouwens een XT500 draadje? Kon hem niet 123 vinden. Ga nog even zoeken.
Tja: wat mis ik? Misschien mis ik wel vooral de ruimte om zo'n ding uit te laten. De laatste jaren ben ik op pad geweest met een Aprilia Pegaso, een BWM R1200GS, een CCM GP450 of een RE Himalayan, het is wel leuk hoor, maar ook een beetje saai.


De laatste tijd zit ik regelmatig op een mountainbike op de routes van  https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/
Die zijn ronduit prachtig en dat is eigenlijk qua beleving veel meer te vergelijken met een proef tijdens een rally. Klimmen, dalen, washouts, wortels, bochten, sprongen (bij mij sprongetjes) noem maar op.
Die routes zijn de laatste jaren enorm veel mooier geworden wat mij betreft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #26 Gepost op: 08-08-2022, 18:21 »
sinds ik hier enduroritten rij zit ik ook  meer op de emtb en geniet er ook van,
indien mijn twee dames niet zo van het motorrijden hielden waren de wegmotoren reeds weg,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #27 Gepost op: 28-08-2022, 20:46 »
Ik reis het liefste met m’n G/S, lekker basic en puur genieten op zo’n analoge fiets. Volop beleving.
Dat leek mij een goede tip. Zojuist een R100GS gekocht. Iemand nog een Drz vork over?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #28 Gepost op: 28-08-2022, 21:03 »
Ga je nou weer beginnen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Enfield Himalayan
« Reactie #29 Gepost op: 28-08-2022, 21:21 »
Sjonge weer een r100Ik vond je laatste toen zo mooi dat ik hem bijna wilde kopen met die grote koplamp