Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleine knusse motorzaken  (gelezen 1599 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #15 Gepost op: 08-04-2022, 08:58 »
Zoals ik in het andere topic al zei, de eenmanszaak Moto Dick in Amsterdam. Destijds werkte er 2 man, de Amerikaanse eigenaar, die tijdens een epileptische aanval de kade infietste en verdronk en de monteur, die het dacht ik toen overnam (en er misschien nog steeds zit).


 



Leuk hoor, een Amerikaan die z'n winkel "Dick" noemt............Nog even een Dick-Pic....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #16 Gepost op: 08-04-2022, 10:17 »
Rudi Ottenhof! Van de boxer racers. Is verhuisd naar Badhoevedorp https://ottenhoffmotoren.nl/
kijk, goed om te weten,
altijd goed gevoel bij gehad,
en leuk te weten dat hij (de zaak) nog bestaat!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #17 Gepost op: 08-04-2022, 11:41 »

Martens MX service in Asten: https://www.martensmxservice.nl/


Zit in een oude kippeschuur met een grote olie-kachel. Is maar een paar avonden open maar leuke zaak, je kan zelf meehelpen/handen viesmaken. Eigenlijk niet meer van deze tijd maar daarom leuk.




Beetje off topic, maar vergelijkbare zaak voor MTB's (in Eindhoven)
https://www.themountainbikerepairshop.nl/nl/. Kleine 1-mans start-up, richt zich vooral op all mountain/enduro/downhill. Mark is een enthousiaste kerel, meestal sta ik daar lange tijd te kletsen (of mee te denken).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #18 Gepost op: 08-04-2022, 13:24 »
Vangenechten in Geel/België is zo'n motorzaak die nog van vader op zoon is doorgegeven en waarbij de sfeer en hulpvaardigheid intact is gebleven.
Frans Vangenechten was steeds bereid om te helpen, ook toen ik een merk reed (KTM) wat hij officieel niet zelf verdeelde, want hij was Husqvarna-dealer. Ook werd er steeds wat gebabbeld en was ik welkom in de werkplaats.Na zijn plotse overlijden heeft zijn zoon Ivan het roer overgenomen, die ook zelf enduro reed. Ook hij helpt steeds met raad en daad wanneer ik zelf niet verder kan. Ik bestel m'n spullen daar graag omdat zulke zaken zeldzaam zijn en een werkelijke aanwinst voor iedere motorrijder.  Heerlijk hoe in zo'n klein gezellig winkeltje toch verschillende coole motoren staan gestald, naast de Husky's nu ook Sherco's en binnenkort ook e-mtb's.
Zo'n groot verschil met de grote motorzaken met hun blinkende showrooms, waar de service niet beter is, integendeel.
Support these locals! Heerlijk topic ook!

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #19 Gepost op: 08-04-2022, 13:40 »
Vroeger was je ook niet welkom met je oude bmw bij van harten.
Je moest maar achterom.
tegenwoordig is het al iets beter,maar nog steeds merk je.
dat als je geen puntschoenen en stropdas draagt. je niet voor vol wordt aangezien.
Ben ooit eens een merkdealer uitgelopen omdat ik toenertijd een nwe Hyundai H200 of H400 wilde kopen.
Had hem zo contant willen afrekenen.
Ben zo weer omgedraaid.met m,n vieze slonzige spijkerbroek en werkjasje.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #20 Gepost op: 08-04-2022, 13:57 »
Martens MX service in Asten: https://www.martensmxservice.nl/


Zit in een oude kippeschuur met een grote olie-kachel. Is maar een paar avonden open maar leuke zaak, je kan zelf meehelpen/handen viesmaken. Eigenlijk niet meer van deze tijd maar daarom leuk.



Daar ben ik vanuit Zwolle speciaal naar toe gereden om mijn vering te laten vervangen. Voor heb ik lineaire KTM veren er in en heeft er toen ook dikkere olie ingezet en achter de shimstack aangepast. Die weet heel goed waar hij mee bezig is.

Post Merge: 08-04-2022, 14:07
Vroeger was je ook niet welkom met je oude bmw bij van harten.


Voor oude BMW's moet je bij Becks Motoren in Wijhe zijn : http://www.becksmotoren.nl/


Die zaak is in 20+ jaar niet veranderd. Opa is inmiddels al wel overleden, maar vader en zoon staan beide in de zaak. Hebben zelf een testbank gebouwd voor hun racemotoren.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #21 Gepost op: 08-04-2022, 15:44 »
De Doelen staat altijd bovenaan m'n lijst. Kom er net vandaag, oliefilters, bandjes en mousses gekocht, bakkie erbij, even kletsen. Heerlijke rommelig daar, altijd gezellig.

'In 1990 nam Peter de zaak ‘Motorhuis de Doelen’ over van ‘Ome Jaap’ uit Vijfhuizen en verhuisde naar het Pantepad in Zaandam. Al gauw bleek het Pantepad te klein, en werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. In Juni 1994 verhuisde Motorhuis de Doelen naar een groter pand in de Achtersluispolder op de Noorder IJ en Zeedijk 100 Zaandam.'





2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #22 Gepost op: 08-04-2022, 17:00 »
Nou ja pand.Tis meer een boerenschuur ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #23 Gepost op: 08-04-2022, 17:38 »
Heb ik je daar net gesproken ?
En idd prima zaak.
Ze doen ook echt hun best voor je, en je hoeft er niet achteraan te bellen of iets er al is. (Zeker niet bij Anita)
Doen ook moeite voor dingen waar ze eigenlijk niks op verdienen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #24 Gepost op: 08-04-2022, 18:03 »
Daar verdiene ze uiteindelijk wel op.Want je komt er nog eens terug.En dat is zoveel waard.Voor beide kanten trouwens.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #25 Gepost op: 08-04-2022, 20:07 »
Ben ooit eens een merkdealer uitgelopen omdat ik toenertijd een nwe Hyundai H200 of H400 wilde kopen.
Had hem zo contant willen afrekenen.
Ben zo weer omgedraaid.met m,n vieze slonzige spijkerbroek en werkjasje.
Heb ik gehad met een nieuwe vrachtwagen...........in m'n ouwe spijkerbroek & zwarte handen.
Bij de DAF; een gebruikte bedoeld U?
Bij de MAN; Is heel duur, kunt U dat wel betalen?
Bij Volvo werd ik serieus genomen, toen werd het een Volvo.
Geld op de bank, kon hem zo betalen


Paar jaar later, (ze krijgen de gegevens van de RDW) werd ik opgebeld door MAN Trucks, of ik in de markt was voor een Nieuwe Vrachtwagen.
Toevallig wist ik de naam nog van die verkoper destijds (was een zoontje van de baas) gezegd dat ik toen niet voor VOL aangezien werd, ik nu dus ook geen interesse had................
Wordt ik later door die verkoper opgebeld, waar ik de moet vandaan haalde om hem bij de importeur zo zwart te maken...........
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #26 Gepost op: 09-04-2022, 00:48 »
🤣😂🤣
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #27 Gepost op: 09-04-2022, 07:40 »
Heb ik gehad met een nieuwe vrachtwagen...........in m'n ouwe spijkerbroek & zwarte handen.
Bij de DAF; een gebruikte bedoeld U?
Bij de MAN; Is heel duur, kunt U dat wel betalen?
Bij Volvo werd ik serieus genomen, toen werd het een Volvo.
Geld op de bank, kon hem zo betalen


Paar jaar later, (ze krijgen de gegevens van de RDW) werd ik opgebeld door MAN Trucks, of ik in de markt was voor een Nieuwe Vrachtwagen.
Toevallig wist ik de naam nog van die verkoper destijds (was een zoontje van de baas) gezegd dat ik toen niet voor VOL aangezien werd, ik nu dus ook geen interesse had................
Wordt ik later door die verkoper opgebeld, waar ik de moet vandaan haalde om hem bij de importeur zo zwart te maken...........

Heerlijk dit soort anekdotes... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #28 Gepost op: 09-04-2022, 09:19 »
Achteraf leuk.Maar dat je dus niet voor vol wordt aangezien.Omdat de gladde facebook schil niet voor elkaar is.Natuurlijk trieste vertoning.De buitenkant daar draait het alleen nog maar om.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Kleine knusse motorzaken
« Reactie #29 Gepost op: 09-04-2022, 10:19 »
Mijn vader, helaas zijn hij en moeders er niet meer, wilde lang geleden een echt Perzisch tapijt hebben. 2800 gulden, veel meer dan hij zich met z'n salaris eigenlijk kon veroorloven. Hij met moeders naar Perez in Amsterdam, zo'n rijke mensen zaak. Ze werden gevraagd de zaak te verlaten, m'n vader liep altijd in een ouwe smoezelige spijkerbroek, hij zat graag in z'n volkstuin.

Anyway, ik m'n vader in een pak gehezen en wij naar die zaak. Je kan je wel voorstellen hoe dat verliep. Koffie, thee? Ik begon meteen die bal uit te tiefen maar m'n vader liep ondertussen naar het tapijt waar z'n oog op was gevallen, haalde 28 hondertjes uit z'n zak en 5 minuten later liepen we met het tapijt naar buiten.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5