Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: rekluse  (gelezen 1022 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
rekluse
« Gepost op: 27-06-2022, 16:15 »
Omdat de zoekfunctie niet meer werkt.Waarom eigenlijks niet??
Wil gaan kijken voor een Rekluse voor m.n motor.Maar verdwaal beetje in de mogelijkheden.Dat gedoe met die kogels is er niet meer.Ze werken nu met een dikke koppelings schijf.Iemand hier die blij is met Rekluse op z.n motor?Is het betrouwbaar?Kan je hem er ook uit fikken?Alle info is welkom

Offline member

  • *****
  • Berichten: 254
Re: rekluse
« Reactie #1 Gepost op: 27-06-2022, 16:30 »
Het was wel een mooi filmpje wat je er laatst bij had gevoegd Marco. Leek een goede toevoeging bij lastige knooppunten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: rekluse
« Reactie #2 Gepost op: 27-06-2022, 17:12 »
Dank je Loek.Ja filmpje doe ik hierbij.Tuurlijk speelt je nivo ook mee,maar in het filmpje laat diegene volgens mij mooi zien waarvoor ik m.n Rekluse zou willen inzetten.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: rekluse
« Reactie #3 Gepost op: 27-06-2022, 17:37 »
en helpt het hier ook wat?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1840
Re: rekluse
« Reactie #4 Gepost op: 27-06-2022, 23:16 »
Je hebt er mee proef-gereden, bij André Motors, op een 500, die van m'n maatje geweest was...........
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4101
  • Adventure is my middle name
Re: rekluse
« Reactie #5 Gepost op: 28-06-2022, 07:52 »
en helpt het hier ook wat?


Deze gast kan beter eerst leren rijden. Die paar keer afslaan dat de motor niet meer zal doen geeft hem geen conditie/vertrouwen om gang te maken.
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4101
  • Adventure is my middle name
Re: rekluse
« Reactie #6 Gepost op: 28-06-2022, 07:56 »
Filmpje met de 500 laat het precies zien. Maakt juist dat werk een stuk makkelijker. Maar schakel je verkeerd, brand je hem in een kilometer volledig op natuurlijk.
Met een honda kom je er wel, maar met de KTM ook nog eens met fun en snel!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: rekluse
« Reactie #7 Gepost op: 28-06-2022, 10:07 »
Ja dus toch.Je kan hem dus snel uitfikken?Dat is mijn angst een beetje als je in marokko staat in het mulle zand.Niet ze snel te repareren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: rekluse
« Reactie #8 Gepost op: 28-06-2022, 11:59 »
Deze gast kan beter eerst leren rijden. Die paar keer afslaan dat de motor niet meer zal doen geeft hem geen conditie/vertrouwen om gang te maken.


daar ben ik alle dagen met bezig  ::)
dat stilvallen is wat uit zijn context getrokken door de korte beelden maar wat daar was is bergop, lichtjes schuin super glibberig, bijna 700meter een soort slijk die op het gras lag totaal geen tractie en proberen meet te peddelen,
daar kon je gewoon niet op gang komen en heb het niemand zomaar zien doen ook,
maar zo heb ik een reden om te blijven proberen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5699
Re: rekluse
« Reactie #9 Gepost op: 28-06-2022, 14:02 »
ik vond het super, zo'n rekluse ding. In het bos single track net valsspelen.
Uitfikken doe je alleen als je te lang in een te hoge versnelling bij te lage toeren rijdt. Dan blijft ie slippen. Dat doe je niet zo snel met een EXC lijkt me (wel gezien met een 950 superenduro in Tunesie)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1358
Re: rekluse
« Reactie #10 Gepost op: 28-06-2022, 14:17 »
Maar dat is toch waar je 'm voor wil gebruiken? Met lage toeren in een te hoge versnelling rijden, zodat de motor heel gemakkelijk rijdt en niet bokkig is?
Ik kan me voorstellen dat het bij kruip/sluip wel meevalt met opbranden, omdat hij weinig kracht hoeft over te brengen. Maar als ik er een zou gebruiken, ben ik toch wel bang dat zo ineens de koppelingsplaten 'op' zijn.
En met een beetje pech de oliekringloop vervuild met vezels van de gevoerde koppelingsplaten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: rekluse
« Reactie #11 Gepost op: 28-06-2022, 15:18 »
Wat mezelf opvalt dat ik de 500 soms te veel laat plompzakken.Dus te lage toeren in hogere versnellingen.Ben me aan het aanleren om meer toeren te draaien.En vals spelen mag als ik er maar lol in heb.Hoef me gelukkig nergens te bewijzen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 254
Re: rekluse
« Reactie #12 Gepost op: 28-06-2022, 18:15 »
Dat plompzakken herken ik wel, is een eigenschap die ik mezelf heb aangeleerd toen ik met de bmw reed.
Met de 690 pas dat niet zo goed, daarom wil ik wat anders.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7284
  • Rustig rijden en genieten
Re: rekluse
« Reactie #13 Gepost op: 28-06-2022, 18:30 »
Maar wat zoek jij dan precies Loek?Iets lichters of zwaarder om meer te touren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 254
Re: rekluse
« Reactie #14 Gepost op: 28-06-2022, 21:58 »
Iets met minder vermogen, ergens rond de 35+ kw, 500-600 cc watergekoelde blok en een gewicht minder dan 180 kg.
Zou een samengestelde motorfiets kunnen zijn. Robuust zonder franje. Waarbij ik goed met de voeten op de grond kan en naar mijn idee meer beheersbaar kan rijden.
Goed voor brabo600, wyoa en een lange rit in alle richtingen. Dus overal repareerbaar. :)