Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: rekluse  (gelezen 2262 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: rekluse
« Reactie #30 Gepost op: 04-07-2022, 07:43 »
Ik heb er een op de Yamaha WR450 en dat vind ik heerlijk!
Ik ben er overal mee geweest, nooit echt problemen mee. Als de motor koud is pakt hij wat nukkig op bij het wegrijden, dat zou het enige zijn.
Waar je wel aan moet wennen is het steil en technisch naar beneden rijden, om dan op de motor te kunnen afremmen moet je even gas geven om te koppeling te laten oppakken. Da's soms een beetje eng op een lastig stuk.
Oh ja, en een boomstammetje over vergt ook een wat andere techniek aangezien ik de versie met achterrem links aan het stuur heb. Geen handmatig koppelen meer mogelijk dus...
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: rekluse
« Reactie #31 Gepost op: 04-07-2022, 10:03 »
Heb pas naarde erzbergrally zitten kijken.Al die jongens dalen af met geblokkeerd achterwiel.Dat heb ik onthouden en ga dat volgende keer toepassen.Dat zoudan ook weer ten voordeel zijn van Rekluse.Eerst motor verkopen voordat ik met geld kan gooien

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: rekluse
« Reactie #32 Gepost op: 04-07-2022, 12:13 »
Ik heb er nog eentje liggen:
Rekluse Radius CX RMS-7913095
Is voor KTM/Husqvarna 250/350 EXC-F bouwjaren 2017+

https://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=23725.0
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: rekluse
« Reactie #33 Gepost op: 04-07-2022, 13:53 »
Past niet op m.n 500exc :( .Of als je hard slaat misschien wel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: rekluse
« Reactie #34 Gepost op: 04-07-2022, 15:03 »
Heb pas naarde erzbergrally zitten kijken.Al die jongens dalen af met geblokkeerd achterwiel.Dat heb ik onthouden en ga dat volgende keer toepassen.Dat zoudan ook weer ten voordeel zijn van Rekluse.Eerst motor verkopen voordat ik met geld kan gooien
Geen isee waarom, misschien heeft t niks met een recluse te maken, maar ze zetten ook de motor uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: rekluse
« Reactie #35 Gepost op: 04-07-2022, 15:41 »
Het viel mij ook op. Misschien is dat nog een erfenis van de niet geinjecteerde 2-takten. Die krijgen geen olie bij gas dicht dus of motor uit of af en toe flink gasgeven bij afdalen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: rekluse
« Reactie #36 Gepost op: 04-07-2022, 17:45 »
Het viel mij ook op. Misschien is dat nog een erfenis van de niet geinjecteerde 2-takten. Die krijgen geen olie bij gas dicht dus of motor uit of af en toe flink gasgeven bij afdalen.
Klopt. Met 2T naar beneden motor uit, net een MTB.


member:
let wel op dat een Rekluse met hillclimbs niet zo handig is als je net zo onhandig bent als ik en halverwege stil staat. Normaliter staat die in de versnelling en stap je op een steile helling weer op. Motor rolt dan niet weg omdat achterwiel dus blokkeert. Met Rekluse doet die dat niet en met oppikken halverwege vond ik dat in Polen en Roemeniƫ erg onhandig. Voor NL is een Rekluse echt wel prima.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: rekluse
« Reactie #37 Gepost op: 04-07-2022, 18:24 »
Klopt. Met 2T naar beneden motor uit, net een MTB.


member:
let wel op dat een Rekluse met hillclimbs niet zo handig is als je net zo onhandig bent als ik en halverwege stil staat. Normaliter staat die in de versnelling en stap je op een steile helling weer op. Motor rolt dan niet weg omdat achterwiel dus blokkeert. Met Rekluse doet die dat niet en met oppikken halverwege vond ik dat in Polen en Roemeniƫ erg onhandig. Voor NL is een Rekluse echt wel prima.


Daarom heb ik de achterrem aan het stuur links. Dan kan je toch stilstaan....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: rekluse
« Reactie #38 Gepost op: 14-07-2022, 13:45 »

Daarom heb ik de achterrem aan het stuur links. Dan kan je toch stilstaan....


Die had ik er ook op maar op een erg steile helling vond ik het toch niet super.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: rekluse
« Reactie #39 Gepost op: 14-02-2023, 19:58 »
nu wat kilometers met mijn rekluse gedaan,
gewoon fantastisch maar toch ook wat minpuntjes,
bij stops niet altijd handig dat hij steeds kan verrollen, ik rem mijn motor bijna altijd stil in versnelling en dan sta je steeds stevig,
bij het traag technisch rijden vind ik dat je toch een paar procenten controle mist, als je er gewoon met gas overgaat geen enkel probleem.
vorig weekend dan een ritje gedaan met de 790 zonder rekluse en het was thuiskomen, ik denk dat ze eraf gaat bij mijn 501,
zijn bijna geen minpunten maar juist de dingen wat ik wel belangrijk vind.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: rekluse
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2023, 21:06 »
Jammer
Maar toch juist niet handig bij technisch werk.
Daar zou het systeem juist in moeten uitblinken toch?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: rekluse
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2023, 21:58 »
is wel handig bij technisch werk als je steeds kracht nodig heb, maar als je fijn wil doseren dan vind ik en gewone koppeling aangenamer pasop verschil is niet groot maar voor mij wel doorslaggevend.
Bij het rijden zoals de Brabo dan merk je daar niets van

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: rekluse
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2023, 22:23 »
Ik denk daar anders over. Juist bij het fijne doseren en de aanloop naar obstakels profiteer ik enorm van de rekluse.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: rekluse
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2023, 09:13 »
Het zal altijd een dingetje blijven.Leek mij ook een mooi oplossing omdat ik toch vaak de motor neerleg bij technisch moeilijk werk.Alhoewel de 500 dat toch 10 x beter doet als die nukkige 690.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: rekluse
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2023, 10:57 »
Is bij de 690 ook vast de lange 1, close ratio versnellingsbak. Op de TPI had ik een stuk minder behoefte aan een rekluse. de 690/701 nu smeekt er eigenlijk om...