Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Zondag middag filmpje  (gelezen 458845 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3735 Gepost op: 01-07-2022, 17:57 »
....
Die grote rotsblokken laat ik maar ff voor wat het is maar de manier van opstappen ga ik zeker onthouden.
Kom zowat niet met crosslaarzen over m,n buddy heen.
en er overheen zwaaien over achterspatbord gaat ook niet tassen zitten in de weg.
....


Waar zie jij een nieuwe manier van opstappen?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3736 Gepost op: 23-10-2022, 19:09 »
Nou vooruit, zondagavond filmpje dan.


Vandaag de OTR Veghel gereden. Was super weer en heerlijke ondergrond. Ik was een beetje laat omdat ik halverwege Veghel erachter kwam dat ik m'n inschrijving en MON pasje vergeten was  :-X . Dus maar 2 rondjes op de 950 gereden en tussendoor een proefritje op een Husqvarna 300 TPI om eens te kijken of dat een waardig opvolger was voor m'n oude 570. 
Het eerste rondje ging heerlijk, was niet zo zwaar als ik verwachtte, ben misschien nog de stenen van Griekenland gewend  ;) . Daarna eens stukje met de 300 TPI, die ging er eerst met mij vandoor. Op knippenpaden is het moeilijk om continue gas te geven en die powerband is best heftig. Het eerste bosje schoot ik bijna rechtdoor omdat ie geen motorrem heeft. Daarna leerde ik em een beetje kennen, maar als ik zoiets zou kopen gaat wel de powervalve verder dicht, dit is nog te veel aan/uit voor mij.
Daarna nog een rondje op de 950, maar het was een behoorlijk knippenparadijs geworden. Heel wat T7's gezien en een koppeltje met een LC4 en 690, misschien van hier?

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3737 Gepost op: 23-10-2022, 19:25 »
Ik zag je even met 110+ iemand rechts voorbij knallen, netjes hoor!!
Ja, op zo'n licht machientje is het wel even wennen. Ik schrok me al rot als ik een dagje van de 690 op de 500 exc overstapte, dat wiebelt alle kanten op, maar went wel snel.
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3738 Gepost op: 23-10-2022, 20:12 »
En hier de naaimachien

None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3739 Gepost op: 23-10-2022, 20:43 »
Ik zag je even met 110+ iemand rechts voorbij knallen, netjes hoor!!
Ja, op zo'n licht machientje is het wel even wennen. Ik schrok me al rot als ik een dagje van de 690 op de 500 exc overstapte, dat wiebelt alle kanten op, maar went wel snel.
Het eerste rondje waren er veel langzamere en omdat er nog niet zoveel knippen waren kon ik flink doorrijden sommige stukken en soms gaat dat best hard ja
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3740 Gepost op: 23-10-2022, 21:43 »
mooi om te zien.
Ja de  300 2 takt was mijn jongensdroom om ooit te kopen.
heeft toch bijna 40 jr geduurd.
Heb er leuk mee gereden maar dat aan/uit is echt vermoeiend.
En zonder motorrem dat herken ik ben eens hoog de braamstruiken ingereden en ik dweilde er achteraan lag met m,n pens bijna op het achterspatbord.
Zijn wel van die leermomentjes.
Ik mis de 2T niet vind mijn 500 stuk rustiger rijden.
Met de powervalve veertjes kan je veel doen.
en misschien voor 1 tandje groter.
Maar het blijven gifkikkers 8)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3741 Gepost op: 24-10-2022, 07:20 »
Tegenwoordig kan je die powervalve vanaf de buitenkant afstellen met een imbussleutel  :) . In de bosjes vond ik het een genot, heerlijk soepel oppakken. Ik voelde me bijna Graham J. met heel laag in de toeren rijden  ;D . Brandstofverbruik is nu vergelijkbaar met 4-tact maar minder onderhoud!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3742 Gepost op: 24-10-2022, 13:37 »
Nou vooruit, zondagavond filmpje dan.


Vandaag de OTR Veghel gereden. Was super weer en heerlijke ondergrond. Ik was een beetje laat omdat ik halverwege Veghel erachter kwam dat ik m'n inschrijving en MON pasje vergeten was  :-X . Dus maar 2 rondjes op de 950 gereden en tussendoor een proefritje op een Husqvarna 300 TPI om eens te kijken of dat een waardig opvolger was voor m'n oude 570. 
Het eerste rondje ging heerlijk, was niet zo zwaar als ik verwachtte, ben misschien nog de stenen van Griekenland gewend  ;) . Daarna eens stukje met de 300 TPI, die ging er eerst met mij vandoor. Op knippenpaden is het moeilijk om continue gas te geven en die powerband is best heftig. Het eerste bosje schoot ik bijna rechtdoor omdat ie geen motorrem heeft. Daarna leerde ik em een beetje kennen, maar als ik zoiets zou kopen gaat wel de powervalve verder dicht, dit is nog te veel aan/uit voor mij.
Daarna nog een rondje op de 950, maar het was een behoorlijk knippenparadijs geworden. Heel wat T7's gezien en een koppeltje met een LC4 en 690, misschien van hier?


Ik ben sinds lange tijd ook weer eens gaan rijden op een offroad rit
Met de 701 ging beter als ik had gedacht conditioneel te doen .
Tweede ronde was ik wat gewend aan de zachte stukken en ging het me beter af als de 1r ronde.

Had nog ingeschreven op testrit op 350 maar niet meer gedaan had de pijp aardig leeg en moest nog over de weg naar huis





Verstuurd vanaf mijn moto g(9) plus met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3743 Gepost op: 24-10-2022, 15:07 »
Nou vooruit, zondagavond filmpje dan.


Vandaag de OTR Veghel gereden. Was super weer en heerlijke ondergrond. Ik was een beetje laat omdat ik halverwege Veghel erachter kwam dat ik m'n inschrijving en MON pasje vergeten was  :-X . Dus maar 2 rondjes op de 950 gereden en tussendoor een proefritje op een Husqvarna 300 TPI om eens te kijken of dat een waardig opvolger was voor m'n oude 570. 
Het eerste rondje ging heerlijk, was niet zo zwaar als ik verwachtte, ben misschien nog de stenen van Griekenland gewend  ;) . Daarna eens stukje met de 300 TPI, die ging er eerst met mij vandoor. Op knippenpaden is het moeilijk om continue gas te geven en die powerband is best heftig. Het eerste bosje schoot ik bijna rechtdoor omdat ie geen motorrem heeft. Daarna leerde ik em een beetje kennen, maar als ik zoiets zou kopen gaat wel de powervalve verder dicht, dit is nog te veel aan/uit voor mij.
Daarna nog een rondje op de 950, maar het was een behoorlijk knippenparadijs geworden. Heel wat T7's gezien en een koppeltje met een LC4 en 690, misschien van hier?




Wat voor banden rij je dan? Ik zag ook enkele adventures met van die straatgeorienteerde banden maar die kwam niet echt lekker vooruit. Zeker niet jouw snelheid  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3744 Gepost op: 24-10-2022, 18:14 »
Echte noppen natuurlijk, hier heb je niks te zoeken met allroad banden. Deze banden en moussen hadden er al een halve rally opzitten maar nog goed genoeg voor dit ritje, Mitas C02 en C21.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3745 Gepost op: 24-11-2022, 17:02 »
Leuk filmpje over RallyRaid UK
Ze hebben dus een ktm 690 gedowngraded to 450cc om mee te doen aan Dakar.
Geweldig toch als je dit kan,Gouden handjes in m,n volgende leven heb ik die hopelijk ook.
En ik kan dan op m,n vingers fluiten en gitaar spelen. ;D
https://youtu.be/rDdvgRztk60



telkens die kleine flutlettertjes :-[

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3746 Gepost op: 25-11-2022, 07:56 »


Er zit  een button om een youtube filmpje in je post te plakken:

 heb je ook geen last van kleine lettertjes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3747 Gepost op: 29-11-2022, 14:45 »
Ik heb een nieuw idee voor m'n achtertuin, nu nog de rest van het huishouden overtuigen
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3748 Gepost op: 29-11-2022, 20:09 »
Stelletje mafkezen



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Zondag middag filmpje
« Reactie #3749 Gepost op: 06-01-2023, 11:29 »
Herkenbaar en zeer vermakelijk


Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com