Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke velgen AT  (gelezen 953 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Welke velgen AT
« Gepost op: 18-05-2005, 13:56 »
Hallo,

Wil graag een setje extra velgen voor een AT van 98.
Een origineel setje is moelijk te vinden of is niet te betalen.

Zijn er ook andere motoren die dezelfde maatvoering hebben wat betreft de maat en locatie van remschijven en tandwiel????


Groet Maarten

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Welke velgen AT
« Reactie #1 Gepost op: 20-05-2005, 09:37 »
Hoi ik zit met het zelfde probleem voor mijn '93 twin RD07. Ik heb voor mijn vrouw haar motor, een '93 transalp, een set extra velgen. Nu moet volgens mij het achterwiel van deze alp passend te maken zijn voor de twin. De afstand tussen het tandwiel en de rem schijf is gelijk.. Ook schijnt volgens de technische gegevens de diameter vd schijf het zelfde te wezen. Dat laatste moet ik nog kontroleren. Er zullen wel pasbussen gemaakt moeten worden en ook heb ik nog niet naar de as diameter gekeken. Hoewel een afwijking hierin op te lossen valt.  Het velgbed is een halve inch smaller en een alp heeft ook een 130 band, maar ik denk dat daar de effecten wel mee zullen vallen. Speciaal om dat ik die velg voorzien is van een Stonemaster en toch alleen off-road gebruikt gaat worden.

mocht jij ooit achter een alternatief voor de voorkant komen,( Mischien een alp van na '96 met dubbele schijf??) dan hoor ik dat heel graag.

Groeten Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....